Σε πορεία ανάκτησης των απωλειών της πανδημικής χρονιάς του 2020 εξελίχθηκε το 2021 για τον όμιλο Φάις (Fais Group AE), στην βάση της σταδιακής επιστροφής της αγοράς σε σχετική κανονικότητα. Ο όμιλος εισήλθε στο νέο έτος με σαφή πλάνα επέκτασης, αρχής γενομένης από την λειτουργία της Στοάς Μοδιάνο, τα εγκαίνια της οποίας προγραμματίζονται για το τέλος του Ιουνίου, με στόχο να έχει έσοδα από την συγκεκριμένη δραστηριότητα το τρέχον έτος.
Επιπλέον, μετά την δημιουργία θυγατρικής στην Κύπρο για την ανάπτυξη δικτύου καταστημάτων καλλυντικών με την επωνυμία Kiko Milano, μέσα στην χρονιά που διανύουμε τίθενται οι βάσεις για την δημιουργία αντίστοιχων δικτύων σε Ρουμανία και Βουλγαρία, μέσω της θυγατρικής SLF East Europe. Ήδη, μέσα στο 2021, η αλυσίδα καλλυντικών άνοιξε τρία καταστήματα, σε Γλυφάδα, Πάτρα και στο εμπορικό κέντρο One Outlet στην Θεσσαλονίκη και προγραμματίζει την προσθήκη τουλάχιστον πέντε νέων καταστημάτων μέχρι το τέλος του 2022. Αντίστοιχα, άμεσα ανοίγουν δύο καταστήματα στην Κύπρο, με το πλάνο ανάπτυξης να προβλέπει την λειτουργία ακόμη δύο μέσα στο τρέχον έτος.
Σε ό,τι αφορά την χρήση του 2021, το πρώτο εξάμηνο ο όμιλος πέτυχε αύξηση εσόδων κατά 7,5 εκατ. ευρώ, συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2020, κι υπολογίζεται ότι η χρήση συνολικά έκλεισε με αύξηση μεν πωλήσεων αλλά και αποτελεσμάτων EBITDA, μετριασμένη δε έναντι της αρχικής εκτίμησης, εξαιτίας του πανδημικού κύματος που έπληξε την αγορά τους τελευταίους μήνες του έτους. Εκτιμάται ωστόσο ότι δεν προκύπτουν έκτακτες ταμειακές ανάγκες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, παρά την αβεβαιότητα του περιβάλλοντος, ο όμιλος προχώρησε μέσω της θυγατρικής Sprotswind, που αναπτύσσει ως franchisee την ισπανική αλυσίδα ένδυσης Mango, στο άνοιγμα ενός νέου σημείου, στην Πάτρα, τον περασμένο Ιούνιο, αυξάνοντας σε 4 τα σημεία που ελέγχει.
Σε ό,τι αφορά ειδικότερα την θυγατρική του ομίλου, εταιρεία υποδημάτων και δερμάτινων ειδών Καλογήρου, η χρήση του 2021 κατέγραψε μικρή αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με το 2020, εξαιτίας των απρόβλεπτων διακυμάνσεων στην κατανάλωση. Η εταιρεία είχε αύξηση εσόδων κατά 1,44 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021, έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2020, κι ενθαρρυντική εξέλιξη των αποτελεσμάτων EBITDA, ενώ οι προσπάθειες της διοίκησης εστίασαν στην ενίσχυση των πωλήσεων χονδρικής αλλά και του ηλεκτρονικού καταστήματος της ομώνυμης αλυσίδας.
Να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις της Καλογήρου μειώθηκαν σε 27,66 εκατ. ευρώ το 2020, έναντι 41,01 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ οι ζημίες χρήσης ανήλθαν σε 6,11 εκατ. ευρώ, από 2,47 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Στο τέλος του 2020 η εταιρεία μετρούσε συνολικά 29 καταστήματα των αλυσίδων Tod’s, Burberry, DKNY, Haralas, Hogan και Καλογήρου.
Ο όμιλος Φάις έκλεισε το 2020 με μειωμένες πωλήσεις κατά 13,5% συγκριτικά με το 2019, συνολικού ύψους 92,9 εκατ. ευρώ και αυξημένες ζημίες ύψους 6,7 εκατ. ευρώ, έναντι αρνητικού αποτελέσματος ύψους 2,7 εκατ. ευρώ το 2019. Το αποτέλεσμα προ φόρων ωστόσο παρέμεινε θετικό, παρά την δυσμενή συγκυρία, διαμορφούμενο σε 8,42 εκατ. ευρώ, από 13,76 εκατ. ευρώ το 2019.
Επιπλέον, τα μικτά αποτελέσματα της χρήσεως προσδιορίστηκαν σε ποσοστό 37,53% του κύκλου εργασιών του ομίλου, έναντι 42,37% το 2019, ενώ ο καθαρός δανεισμός του αυξήθηκε σε 53,2 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2020, από 43,14 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν. Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι ο όμιλος Fais Group τερμάτισε δραστηριότητες που απέβαιναν ζημιογόνες, προχωρώντας την άνοιξη του 2020 στην πώληση της θυγατρικής εταιρείας Body Art AE, αποκομίζοντας κέρδος ύψους 2,04 εκατ. ευρώ.