Μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα χρονιά μόλις ξεκίνησε για τον όμιλο Φουρλή, καθώς έχουν τεθεί οι βάσεις για την θεμελίωση νέων κερδοφόρων δραστηριοτήτων, μέσω της συνεργασίας με την βρετανική αλυσίδα προϊόντων ευεξίας Ηolland & Barrett, αλλά και την περαιτέρω διεύρυνση του ηλεκτρονικού εμπορίου ως ποσοστό του συνολικού τζίρου του ομίλου.
Παράλληλα, ωστόσο, το 2022 σηματοδοτεί και το έτος που θα ληφθούν αποφάσεις σχετικά με το μέλλον της δραστηριότητας λιανικής αθλητικών ειδών στην γειτονική Τουρκία, μετά την δραστική μείωση της παρουσίας της αλυσίδας Intersport, την χρονιά που πέρασε.
Σύμφωνα με πληροφορίες του BD, ο όμιλος αναμένει έσοδα άνω των 500 εκατ. ευρώ φέτος, εκ των οποίων ποσοστό που πλησιάζει στο 20% αναμένεται να προέλθει από το ψηφιακό κανάλι. Ήδη, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις τόσο της ΙΚΕΑ όσο και της Intersport εκτοξεύτηκαν σε 58 εκατ. ευρώ την χρονιά που πέρασε, από μόλις 19 εκατ. ευρώ το 2020, και για φέτος αναμένεται να υπερβούν τα 80 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, o όμιλος αναμένει σημαντική τόνωση και στην κερδοφορία για φέτος, ωστόσο αυτή αναπόφευκτα θα συμπιεστεί εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων, που εντοπίζονται ιδιαίτερα στο κόστος της ενέργειας, της μισθοδοσίας, των ενοικίων αλλά και στις πρώτες ύλες.
Επιπλέον, ειδικά σε ό,τι αφορά τον κλάδο λιανικής πώλησης επίπλων ΙΚΕΑ, η αναστάτωση της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας έχει σαν αποτέλεσμα τόσο την ανοδική διακύμανση των τιμών σε κάποια είδη, όσο όμως και τις ελλείψεις σε αρκετούς κωδικούς προϊόντων -με τις σχετικές εκτιμήσεις να τοποθετούν το σχετικό ποσοστό στο 10% των κωδικών της αλυσίδας- γεγονός που έχει σαν αποτέλεσμα αρκετά προϊόντα να βγαίνουν εκτός αγοράς, στην παρούσα φάση τουλάχιστον.
Πάντως, το πρόσφατο άνοιγμα του μικρού καταστήματος της αλυσίδας στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens είχε πολύ ικανοποιητική ανταπόκριση από το καταναλωτικό κοινό και πλέον στον σχεδιασμό το ομίλου προβλέπεται το άνοιγμα ακόμη 2 σημείων, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενδεχομένως και μέσα στο έτος. Περαιτέρω, το 2023 προβλέπεται το άνοιγμα δύο μεσαίου μεγέθους καταστημάτων ΙΚΕΑ στην Πάτρα και το Ηράκλειο, ενώ για το 2025 τοποθετείται η λειτουργία του αντίστοιχου σημείου στον νέο εμπορικό προορισμό που δημιουργείται στο Ελληνικό.
Σε ό,τι αφορά τον κλάδο λιανικής αθλητικών ειδών Intersport, ο όμιλος Φουρλή βρίσκεται σε διαδικασία ανανέωσης αρκετών καταστημάτων στην χώρα μας, διαπιστώνοντας πάντως αμείωτο ενδιαφέρον εκ μέρους των καταναλωτών, οι οποίοι επιλέγουν σε σημαντικό βαθμό και το e-shop της αλυσίδας. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι πάντως το γεγονός ότι τόσο η Intersport οσο και η Athlete’s Foot παραμένουν στον στενό κύκλο των πολύ επιλεγμένων συνεργατών χονδρικής για τις εταιρείες-κολοσσούς Nike και Adidas, εξασφαλίζοντας ένα πολύτιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά.
Η προσοχή του ομίλου, ωστόσο, αναπόφευκτα στρέφεται στην Τουρκία όπου αναμένεται φέτος να ληφθούν οριστικές αποφάσεις σχετικά με την παρουσία της αλυσίδας στην γειτονική χώρα, μη αποκλειόμενου κι ενός σεναρίου οριστικής αποχώρησης. Προς το παρόν, σύμφωνα με πληροφορίες του BD, τα 12 εναπομείναντα φυσικά καταστήματα αλλά και το ηλεκτρονικό κατάστημα κινούνται σε σχετικά ικανοποιητικά επίπεδα, εντούτοις τα είδη που η Intersport εμπορεύεται έχουν σαφώς καταστεί ακριβά για το καταναλωτικό κοινό της γειτονικής χώρας λόγω της υποτίμησης του νομίσματος.
Η συνεργασία με τη Holland & Barrett
Σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης προδιαγράφονται τέλος για την νέα δραστηριότητα του ομίλου Φουρλή, μέσα από την συνεργασία με την βρετανική εταιρεία προϊόντων υγείας κι ευεξίας Holland & Barrett, που πρόσφατα ανακοινώθηκε. Ξεκινώντας με την δημιουργία 3-4 καταστημάτων στην Αθήνα το προσεχές φθινόπωρο, ο όμιλος σχεδιάζει την λειτουργία συνολικά 40 σημείων στην χώρα μας, 60 στην Ρουμανία και 20 στην Βουλγαρία, σε χρονικό ορίζοντα πενταετίας.
Προγραμματίζεται δε το άνοιγμα περίπου 10 σημείων σε ετήσια βάση τουλάχιστον στην ελληνική αγορά ενώ πριν την λήξη του έτους θα έχει τεθεί σε λειτουργία το e-shop της αλυσίδας, για τους καταναλωτές που είναι ήδη εξοικειωμένοι με τα προϊόντα της Holland & Barrett. Αξίζει να σημειωθεί ότι στους προμηθευτές της αλυσίδας συμπεριλαμβάνονται και ελληνικές επιχειρήσεις, ενώ η γκάμα των προϊόντων που θα διατίθεται στην χώρα μας περιλαμβάνει και εποχιακά προϊόντα, όπως τα αντιηλιακά.
Η ιστορική βρετανική εταιρεία ιδρύθηκε το 1850 και διαθέτει ήδη παρουσία σε 18 χώρες, μέσα από περισσότερα από 1.600 καταστήματα, ενώ τα έσοδα της υπερέβησαν τις 700 εκατ. στερλίνες το 2018. Η παρουσία της εκτείνεται στην ευρωπαϊκή και την ασιατική ήπειρο, την Μέση Ανατολή και σε ακόμη 13 χώρες μέσω συνεργασιών franchising. Διαθέτοντας μία γκάμα 6.000 προϊόντων, η αλυσίδα πουλάει περισσότερα από 4 δισεκατομμύρια ταμπλέτες βιταμινών και συμπληρωμάτων διατροφής τον χρόνο, ενώ υπολογίζονται σε τουλάχιστον 3 εκατομμύρια κιλά τα πρωτεϊνικά σκευάσματα που διαθέτει ετησίως…