Εξωστρέφεια, καινοτομία και αειφορία αποτελούν το τρίπτυχο επάνω στο οποίο η εταιρεία Παπουτσάνης ΑΒΕΕ σχεδιάζει το μέλλον, φροντίζοντας πάντα να μένει πιστή στην πολύτιμη παράδοση και τη μεγάλη κληρονομιά των 150 ετών. Μιλώντας στο BD, η διευθύντρια Μάρκετινγκ της εταιρείας, κα Ειρήνη Χατζηιωακειμίδου, αναλύει τις τάσεις που διαμορφώνουν την κατηγορία της προσωπικής φροντίδας στον απόηχο της πανδημίας, και αποσαφηνίζει τους στόχους της εταιρείας ώστε να καταστεί ηγέτης στην κατηγορία των ξενοδοχειακών καλλυντικών προϊόντων (hotel amenities).
«Η περιβαλλοντική ατζέντα έχει ενισχυθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, κι ενώ αρχικά περιοριζόταν στα συστατικά και τη σύνθεση των προϊόντων, πλέον η οικολογική συνείδηση έχει επεκταθεί στη συσκευασία, καθώς και σε όλο τον κύκλο ζωής του προϊόντος, από την παραγωγή και προμήθεια των πρώτων υλών για τη δημιουργία του, έως το αποτέλεσμα της χρήσης του από τον τελικό καταναλωτή. Ως εκ τούτου, το 2020 περίπου 1 στα 4 λανσαρίσματα προϊόντων προσωπικής φροντίδας στην Ευρώπη είναι vegan ή organic και περισσότερα από 1 στα 5 προσφέρονται σε οικολογική συσκευασία (ανακυκλώσιμη, ανακυκλωμένη, με λιγότερο πλαστικό) σύμφωνα με τα στοιχεία της Euromonitor.
Στο περιβάλλον αυτό, η Παπουτσάνης έχει στραφεί σε συνθέσεις πιο φιλικές προς το περιβάλλον, προσφέροντας σειρές καλλυντικών με πιστοποιήσεις Vegan, Cosmos Natural, Ecolabel καθώς και πιστοποιημένες RSPO σαπωνόμαζες», σημειώνει η κ. Χατζηιωακειμίδου. Η ίδια υπογραμμίζει ότι η ιστορική ελληνική εταιρεία λάνσαρε πρόσφατα τη νέα σειρά καλλυντικών Aromatics, η σύνθεση των οποίων είναι 100% vegan και δρα πολυεπίπεδα, χάρη στην αλόη, τα προβιοτικά και τη βιταμίνη Ε, που θρέφουν την επιδερμίδα.
Η κ. Χατζηιωακειμίδου επισημαίνει ότι αντίστοιχες προτάσεις προϊόντων υπάρχουν και για την ξενοδοχειακή αγορά με την υπογραφή της Παπουτσάνης, μεταξύ των οποίων τα πιστοποιημένα, υψηλής ποιότητας προϊόντα Olivia Thinks και Olivia, καθώς και οι νέες σειρές για το 2022 «Good to Declare» και «Le Jardin Med». Μάλιστα, υπηρετώντας τις αρχές της βιωσιμότητας, τα υλικά συσκευασίας είναι 100% ανακυκλώσιμα, ενώ η κατανάλωση ενέργειας έχει μειωθεί κατά 27% ανά τόνο την τελευταία πενταετία και η εταιρεία Παπουτσάνης εργάζεται για την ελαχιστοποίηση των στερεών και υγρών αποβλήτων για την επόμενη τριετία.
Σε ό,τι αφορά στην κατηγορία προϊόντων προσωπικής φροντίδας που απευθύνονται συγκεκριμένα στην ξενοδοχειακή αγορά, η εταιρεία παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 120% το 2021, και υπολογίζει ότι το μερίδιο της στην εγχώρια ξενοδοχειακή αγορά ανέρχεται κοντά στο 25%, καθώς εδώ και δεκαετίες αναπτύσσει και παρουσιάζει συνεχώς νέες σειρές εξειδικευμένων προϊόντων υψηλής ποιότητας.
Μάλιστα, το τελευταίο τρίμηνο του έτους οι εξαγωγές των συγκεκριμένων προϊόντων αυξήθηκαν πολύ σημαντικά, καθώς τέθηκαν σε ισχύ συμφωνίες με διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες, οι οποίες είχαν συναφθεί από το 2019 αλλά καθυστέρησαν εξαιτίας της πανδημίας. «Στόχος μας είναι να εξελιχθούμε σε αδιαφιλονίκητο ηγέτη στα hotel amenities στην Ελλάδα αλλά και σε σημαντικό παίκτη στην Ευρώπη έως το 2025», υπογραμμίζει η κα Χατζηιωακειμίδου, σημειώνοντας ότι στο επίκεντρο της ανάπτυξης αυτής της κατηγορίας προϊόντων τίθεται η καινοτομία, η υψηλή ποιότητα και η βιωσιμότητα.
Η διευθύντρια Μάρκετινγκ της ιστορικής ελληνικής εταιρείας καλλυντικών σημειώνει μάλιστα ότι το ενδιαφέρον για καλλυντικά με ελληνική υπογραφή είναι μεγάλο στο εξωτερικό, γεγονός που παραδοσιακά οφείλεται στην υψηλή ποιότητα και τις εξαιρετικές πρώτες ύλες από την πλούσια ελληνική χλωρίδα (ελαιόλαδο, μέλι, βότανα, μαστίχα, κα). Μάλιστα, όπως η ίδια επισημαίνει, το πράσινο σαπούνι ελαιόλαδου Παπουτσάνης πωλείται σε περισσότερες από 25 χώρες από τις ΗΠΑ μέχρι την Ιαπωνία, ενώ στόχος της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια αποτελεί η περαιτέρω ενίσχυση των εξαγωγών σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων που αναπτύσσει.
Σύμφωνα δε με τα οικονομικά αποτελέσματα για τη χρονιά που πέρασε, οι εξαγωγές της εταιρείας ενισχύθηκαν κατά 70% συγκριτικά με το 2020, αγγίζοντας τα 34 εκατ. ευρώ κι αντιπροσωπεύοντας το 62% του συνολικού κύκλου εργασιών, αποδεικνύοντας ανάγλυφα τον καθοριστικό ρόλο που κατέχουν οι εξαγωγές στην στρατηγική ανάπτυξη της Παπουτσάνης.
Η εταιρεία προσβλέπει σε περαιτέρω ανάπτυξη των οικονομικών της μεγεθών μέσα στο 2022, εστιάζοντας στις σχέσεις που έχει αναπτύξει με τους πελάτες της, αλλά και τους συνεργάτες και προμηθευτές της, σε συνέχεια ενός έτους που κατέγραψε διψήφια ποσοστιαία ανάπτυξη στις πωλήσεις της, για έκτη συνεχή χρονιά. Σημειώνεται ότι ο τζίρος της Παπουτσάνης αυξήθηκε κατά 34% το 2021, συγκριτικά με το 2020, αγγίζοντας τα 54,8 εκατ. ευρώ, με τα επώνυμα προϊόντα να ενισχύουν τις πωλήσεις τους κατά 12%, και τα προϊόντα τρίτων (ιδιωτική ετικέτα) κατά 24%, χάριν στην ενίσχυση των συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρείες για την παραγωγή προϊόντων τους αλλά και τη συνεχή διεύρυνση της γκάμας προσφερόμενων προϊόντων.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί η αύξηση κατά 34% που καταγράφηκε το 2021 στις βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνόμαζων καθώς η Παπουτσάνης έχει εδραιωθεί ως βασικός προμηθευτής ειδικών συναφών προϊόντων διεθνώς, προχωρώντας μάλιστα και στο λανσάρισμα συνθετικών σαπωνόμαζων -ειδικών προϊόντων θετικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος και μεγάλης προστιθέμενης αξίας, για τα οποία διαφαίνονται πολύ σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης τα επόμενα έτη.
Η κα Χατζηιωακειμίδου σημειώνει περαιτέρω τη μοναδική θέση στην οποία βρίσκεται η Παπουτσάνης, στο πλαίσιο των νέων τάσεων που αναδείχθηκαν εν μέσω πανδημίας: την έμφαση στην προσωπική υγιεινή και την υγεία, σωματική και ψυχική, την τάση για επιστροφή στα «γνώριμα» προϊόντα, τα απλά και παραδοσιακά που εμπιστευόμαστε -τάση που απορρέει από την αυξανόμενη πολυπλοκότητα, το άγχος και την ανάγκη για αυτάρκεια- και φυσικά την εταιρική κοινωνική ευθύνη, που διευρύνεται και σαφώς περιλαμβάνει το συνολικό αποτύπωμα της δραστηριοποίησης της εταιρείας στην κοινωνία και την τοπική κοινότητα.
«Η Παπουτσάνης έχει χτίσει δυνατή σχέση με το καταναλωτικό κοινό, με το οποίο επικοινωνεί με αμεσότητα, απαντώντας στις επιθυμίες, τους προβληματισμούς αλλά και την ανάγκη για νέα, καινοτόμα προϊόντα», επισημαίνει η κα Χατζηιωακειμίδου, «Στο πλαίσιο αυτό, στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να ικανοποιούμε τις ανάγκες των καταναλωτών και των πελατών μας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με τα πλέον κατάλληλα, στοχευμένα, ποιοτικά και αποτελεσματικά προϊόντα», καταλήγει η διευθύντρια Μάρκετιγκ της Παπουτσάνης.