Την πρώτη θέση σε μερίδιο αγοράς έχει καταφέρει να πιάσει η Violife στη δυναμικά αναπτυσσόμενη κατηγορία των plant-based τυροκομικών στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια, η Violife έχει γίνει το κορυφαίο brand vegan τυριού στις αμερικανικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Nielsen ενώ στη δεύτερη θέση ακολουθεί το τυρί Daiya και στην τρίτη το Follow your Heart.
Οι Αμερικανοί καταναλωτές φαίνεται ότι δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στο ελληνικό φυτικό τυρί, το οποίο αν και μπορεί να μετρά λίγα χρόνια παρουσίας στις ΗΠΑ καθώς εντάσσεται στις σχετικά νεότερες προσθήκες του κλάδου σε σχέση με τους υπόλοιπους ανταγωνιστές του, ωστόσο η ιστορία του brand από την Πυλαία της Θεσσαλονίκης πάει αρκετά χρόνια πίσω και πιο συγκεκριμένα στη δεκαετία του 1990, όταν η επιχείρηση Arivia του Άνθιμου Μισαηλίδη, η οποία βρίσκεται πίσω από το συγκεκριμένο σήμα, ξεκίνησε να παράγει ένα φυτικό τυρί το οποίο προοριζόταν κυρίως για κατανάλωση κατά τη διάρκεια των περιόδων της νηστείας.
Η Violife έκανε είσοδο στην αμερικανική αγορά το 2015 μέσω μιας μικρής εισαγωγικής εταιρείας, φτάνοντας αρχικά σε έναν αρκετά περιορισμένο αριθμό καταναλωτών. Σημαντικός σταθμός στην πορεία της αποτέλεσε λίγα χρόνια αργότερα η εξαγορά της Arivia από την αμερικανική Upfield στην οποία ανήκουν μεταξύ άλλων τα brands Becel και Flora. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να σηματοδοτήσει μια νέα αρχή στην αναπτυξιακή της πορεία, βλέποντας τις πωλήσεις και τα μερίδιά του Violife να αυξάνονται σημαντικά στην άκρως ανταγωνιστική αμερικανική αγορά.
Άλλωστε, η περαιτέρω ενίσχυση του εμπορικού αποτυπώματος του brand Violife στις ΗΠΑ βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας του στρατηγικού σχεδιασμού της Arivia για το τρέχον διάστημα. Μάλιστα, για την επίτευξη του συγκεκριμένου σκοπού, από τον Απρίλιο του 2021 και έπειτα, όλες οι λειτουργίες της θυγατρικής Arivia USA διεκπεραιώνονται πλέον μέσω της αμερικανικής Upfield. Μέσα από τη συγκεκριμένη κίνηση και λαμβάνοντας υπόψη την εδραιωμένη θέση της Upfield στις ΗΠΑ διευρύνονται για την Arivia οι επιλογές μεγιστοποίησης των συνεργειών σε εμπορικό και επιχειρησιακό επίπεδο με στόχο την περαιτέρω διείσδυση του Violife στην αμερικανική αγορά, η οποία άλλωστε θεωρείται η ναυαρχίδα των αγορών φυτικών προϊόντων σε όλο το κόσμο.
Στόχος της εταιρείας, η οποία συνεχίζει να παράγει όλα τα τυριά της στις εγκαταστάσεις της στην Ελλάδα και τα οποία αποστέλλονται στη συνέχεια στις ΗΠΑ είναι το φυτικό τυρί να έχει την ίδια απήχηση στους καταναλωτές με τα φυτικά ροφήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2020 ο κλάδος των φυτικών τυροκομικών στην Αμερική άγγιξε σε αξία τα 270 εκατ. δολάρια, αντιπροσωπεύοντας ένα μικρό μέρος των 2,5 δισ. που έκλεισε ο κλάδος του φυτικού γάλακτος, την ίδια στιγμή που ακόμη και η κατηγορία του φυτικού γιαουρτιού παρουσίασε μεγαλύτερες πωλήσεις κλείνοντας στα 343 εκατ. δολάρια.
Σε ό,τι αφορά τώρα την εικόνα των επιδόσεων της ελληνικής Arivia, σύμφωνα με τις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις του 2020, τις πρώτες ουσιαστικά υπό το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς, είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά +47,59% και να ανέρχονται στα 104,177 εκατ. ευρώ έναντι 70,584 εκατ. ευρώ, την ίδια στιγμή που τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν +91% στα 27,921 εκατ. ευρώ.