Εντυπωσιακή πορεία ακολούθησαν οι πωλήσεις της Jumbo στις αγορές Ελλάδας και Κύπρου τον Νοέμβριο καθώς ενισχύθηκαν περίπου 60% σε σύγκριση με τον αντίστοιχα μήνα του προηγούμενου έτους, όπως σημειώνει ο όμιλος σε ανακοίνωσή του.
Παράλληλα για το 11μηνο οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται είχα, επίσης, άνοδο κατά περίπου 12% σε ετήσια βάση.
Αντίθετα σε Βουλγαρία και Ρουμανία ο Νοέμβριος ήταν αρνητικός για τον ελληνικό όμιλο, με τις πωλήσεις του να υποχωρούν κατά 36% και 18% αντίστοιχα. Στο 11μηνο και σε ό,τι αφορά την αγορά της Βουλγαρίας οι πωλήσεις ενισχύθηκαν 0,4%, ενώ στην αγορά της Ρουμανίας σημείωσαν άνοδο 11%.
Η ανακοίνωση της Jumbo
Στο σύνολο των 11 μηνών (Ιανουάριος- Νοέμβριος 2021), οι συνολικές πωλήσεις του Ομίλου JUMBO αυξήθηκαν κατά +12% περίπου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Τον Νοέμβριο 2021 το σύνολο των καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο παρέμειναν ανοιχτά, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις του Ομίλου να καταγράψουν αύξηση κατά +60% περίπου σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2020 όπου κατά ένα μέρος του μήνα το σύνολο των καταστημάτων στην Ελλάδα καθώς και των τριών από τα πέντε καταστήματα στην Κύπρο παρέμειναν κλειστά (lockdown).
Στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, όπως εγκαίρως είχε ενημερώσει τους μετόχους – συνεταίρους της η διοίκηση του Ομίλου, τον Νοέμβριο του 2021 καταγράφηκε σημαντική μείωση των πωλήσεων. Η εμβολιαστική κάλυψη στις χώρες αυτές παραμένει εξαιρετικά χαμηλή, ενώ οι μεταβατικές κυβερνήσεις στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν το νέο κύμα Covid-19 προβαίνουν σε σπασμωδικές κινήσεις επιβάλλοντας εξαιρετικά σκληρά μέτρα.
Αναλυτικά η πορεία των πωλήσεων ανά χώρα:
Στην Ελλάδα: Τον Νοέμβριο του 2021, το σύνολο των καταστημάτων στην Ελλάδα παρέμεινε ανοιχτό. Ωστόσο, η αύξηση του επιδημιολογικού φορτίου οδήγησε σε νέους περιορισμούς στο λιανεμπόριο, δημιουργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού σε σχέση με τα Hyper Market
καθώς:
- όσοι ενήλικες δεν έχουν εμβολιαστεί ή νοσήσει θα πρέπει να έχουν αρνητικό αποτέλεσμα rapid ή PCR test ενώ και τα παιδιά θα πρέπει να έχουν αρνητικό self-test
- για την είσοδό τους σε κατάστημα, περιορίστηκε κατά μία ώρα το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων από Δευτέρα - Παρασκευή.
Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- για το 11μηνο του έτους (Ιανουάριος Νοέμβριος 2021) είναι αυξημένες κατά +14% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Στην Κύπρο: Όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των πελατών στους εσωτερικούς χώρους καθώς και ελέγχου της κατοχής safe pass για τους εισερχόμενους πελάτες. Οι πωλήσεις κατά τον Νοέμβριο του 2021 εμφανίζονται αυξημένες κατά 23% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Οι πωλήσεις κατά το 11μηνο του 2021 είναι αυξημένες κατά +12% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Στη Βουλγαρία: Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με εξαιρετικά σκληρούς περιορισμούς για τη χώρα, δηλαδή με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των πελατών στους εσωτερικούς χώρους καθώς και ελέγχου πιστοποιητικών στους εισερχόμενους πελάτες. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -36% περίπου τον Νοέμβριο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Η αύξηση των πωλήσεων κατά το 11μηνο του 2021περιορίστηκε στο +0,4% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Στη Ρουμανία: Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με υποχρεωτικό των έλεγχο πιστοποιητικών στους εισερχόμενους πελάτες. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -18% περίπου τον Νοέμβριο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Οι πωλήσεις κατά το 11μηνο του 2021 είναι αυξημένες +11% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Καθώς οδεύουμε στην τελική ευθεία για τα Χριστούγεννα και εφόσον δεν υπάρξει θεαματική αλλαγή σε Βουλγαρία και Ρουμανία η τάση των πωλήσεων στις χώρες αυτές πιθανολογείται ότι θα συνεχίσει να είναι πτωτική και τον μήνα Δεκέμβριο. Επιπλέον, η συνεχής αυστηριοποίηση των υφιστάμενων περιοριστικών μέτρων ή επιβολή νέων στην λειτουργία του λιανεμπορίου σε Ελλάδα και Κύπρο, μπορεί να έχει επίδραση στις πωλήσεις του Ομίλου καθώς ο Δεκέμβριος είναι ο πιο σημαντικός μήνας για τη διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος για το έτος.