ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Shutterstock

Φουρλής: Το νέο εγχείρημα στο λιανεμπόριο και η επιστροφή σε ανάπτυξη

Σε ανάπτυξη εμπορικής παρουσίας με έμφαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο στοχεύει ο όμιλος. Μέσα στο 2022 η εισαγωγή της Trade Estates στο Χρηματιστήριο. Δυναμική επέκταση των αλυσίδων τον επόμενο χρόνο.

Πριν την λήξη του έτους πρόκειται να ανακοινώσει το νέο εγχείρημα στον χώρο του λιανεμπορίου ο όμιλος Φουρλή, στα πλαίσια της στρατηγικής του για τη δραστηριοποίηση του σε επιμέρους εμπορικούς κλάδους, με στόχο την μείωση του ρίσκου. Το νέο εγχείρημα θα αφορά ανάπτυξη εμπορικής παρουσίας στο σύνολο των αγορών που δραστηριοποιείται ήδη ο όμιλος ενώ θα περιλαμβάνει και κανάλι e-commerce.

Παρά τις αντίξοες συνθήκες, ο όμιλος Φουρλή πέτυχε μέσα στο τρέχον έτος να ενισχύσει το know-how σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη σε επίπεδο εσόδων και πλέον η διοίκηση της εισηγμένης αντιμετωπίζει το 2022 με ενισχυμένη αισιοδοξία, εκτιμώντας ότι τα δύσκολα θα έχουν περάσει μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι. 

Τα παραπάνω επεσήμαναν χθες ο πρόεδρος του ομίλου κ. Βασίλης Φουρλής και ο διευθύνων σύμβουλος κ. Απόστολος Πετταλάς, κατά την διάρκεια ενημέρωσης για τις προοπτικές του ομίλου, με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών του αποτελεσμάτων για το εννεάμηνο του 2021.

Όπως σημείωσε ο κ. Φουρλής, μέσα στο επόμενο έτος πρόκειται να πραγματοποιηθεί η δημόσια εγγραφή της θυγατρικής εταιρείας ακινήτων Trade Estates, επιφέροντας σημαντικά οφέλη για τους μετόχους της, αλλά και περιορίζοντας το ποσοστό συμμετοχής του ομίλου σε αυτήν κάτω του 50%. Θα έχουν ωστόσο προηγηθεί -ακόμη και πριν την λήξη του τρέχοντος έτους- σημαντικές ανακοινώσεις σχετικά με εξαγορές εκ μέρους της εταιρείας, οι οποίες αυξάνουν σημαντικά την αξία του χαρτοφυλακίου της, που σήμερα διαμορφώνεται στα 250 εκατ. ευρώ. 

Στόχο του ομίλου αποτελεί η δημιουργία μιας ισχυρής και δυναμικής εταιρείας εκμετάλλευσης ακινήτων, στα projects της οποίας οι αλυσίδες IKEA και Intersport θα έχουν μειοψηφική συμμετοχή ως προς το tenant mix. Βασικό δε πεδίο δραστηριοποιίησης της Trade Estates είναι η ανάπτυξη big box εμπορικών πάρκων, e-commerce logistics αλλά και ο ευρύτερος χώρος της ανάπτυξης ακινήτων.

Ο κ. Φουρλής σημείωσε ότι από το δεύτερο τρίμηνο του 2022 θα φανεί «φως στο τούνελ» σε σχέση με την πανδημία και τις συνέπειες της, υπογραμμίζοντας ότι βάσει αυτού του σεναρίου ο όμιλος σχεδιάζει τη δυναμική επέκταση των αλυσίδων του εντός κι εκτός συνόρων.

Ειδικότερα, το πιο προηγμένο κατάστημα της σουηδικής αλυσίδας οικιακού εξοπλισμού ΙΚΕΑ πρόκειται να ανοίξει μέσα στον Δεκέμβριο στο εμπορικό κέντρο Athens Mall, ενώ τουλάχιστον ακόμη τρία μεσαίου μεγέθους καταστήματα θα ανοίξουν σε χρονικό ορίζοντα 4ετίας -ένα στο Ελληνικό, τουλάχιστον δύο στην ελληνική περιφέρεια, καθώς και πιθανώς ένα στην Βουλγαρία. Επιπλέον, μέχρι τον προσεχή Μάιο θα έχει εγκαινιαστεί το νέο logistics center που θα εξυπηρετεί την ΙΚΕΑ. 

Σε ό,τι αφορά τον κλάδο αθλητικών ειδών, ο στόχος είναι η λειτουργία 120 καταστημάτων Intersport εώς το τέλος της επόμενης τριετίας, από 115 σήμερα, εκ των οποίων 60 σημεία στην Ελλάδα, 40 στην Ρουμανία, 15 στην Βουλγαρία και 5 στην Κύπρο, ενώ τα 20 σημεία συνολικά, από 17 σήμερα, θα αγγίξει η έτερη αλυσίδα, Athlete’s Foot. Τον προσεχή Ιανουάριο μάλιστα εγκαινιάζεται το αυτοματοποιημένο κέντρο logistics της Intersport, το οποίο θα εξυπηρετεί τα πραναφερθένα καταστήματα και το ομώνυμο e-shop. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι μέσα στο τρέχον έτος, η παρουσία του ομίλου στην λιανική αθλητικών ειδών ενισχύθηκε με 7 νέα καταστήματα.

Όπως σημείωσε ο κ. Πετταλάς, ο κλάδος των αθλητικών ειδών βάλλεται από τα διεθνή προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, με την αμερικανική εταιρεία Nike να αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα, εξαιτίας της εξάρτησης της από τα εργοστάσια παραγωγής σε Βιετνάμ και Μπανγκλαντές. Ως εκ τούτου, η Nike έχει ήδη ενημερώσει τον όμιλο Φουρλή ότι θα μπορέσει να παραδώσει το 80%-85% των παραγγελιών που έχουν τεθεί για την προσεχή σεζόν άνοιξη/καλοκαίρι 2022, εκτιμώντας όμως ότι η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί από το επόμενο φθινόπωρο.

Ο κ. Πετταλάς υπογράμμισε μάλιστα ότι σε μία εποχή που οι μεγάλες εταιρείες ανακτούν τον έλεγχο της παρουσίας τους στην αγορά της λιανικής, η αλυσίδα Intersport παραμένει στρατηγικός συνεργάτης τόσο της Nike όσο και της Adidas για το προσεχές μέλλον, παρά το γεγονός ότι ειδικά σε ό,τι αφορά την πρώτη, το 80% των υφιστάμενων συνεργασιών της με retailers στην χώρα μας δεν θα ανανεωθεί. 

Περαιτέρω, σε ό,τι αφορά την Τουρκία, ολοκληρώθηκε η εξυγίανση του δικτύου καταστημάτων της Intersport, περιορίζοντας την παρουσία της σε 12 σημεία από 23 πέρσι, συν το ηλεκτρονικό κανάλι αγορών. Ως εκ τούτου, ο όμιλος προσδοκά θετικά κέρδη προ φόρων στην τουρκική αγορά μέχρι τη λήξη του έτους, καθώς επιτυγχάνει ήδη σημαντική αύξηση πωλήσεων σε τοπικό νόμισμα. Όπως επεσήμανε ο κ. Φουρλής, αν και υπήρχε ως plan B επεξεργασμένο σχέδιο εξόδου από την αγορά της Τουρκίας, αυτό πλέον δεν υφίσταται ως πιθανότητα, τουλάχιστον στην παρούσα φάση.  

Ο όμιλος Φουρλή πρόκειται να κλείσει την τρέχουσα χρήση πραγματοποιώντας επενδύσεις συνολικού ύψους 29 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται η Trade Estates, ενώ οι υποχρεώσεις του θα ανέλθουν σε 125 εκατ. ευρώ (100,9 εκατ ευρώ ήταν στο εννεάμηνο), εκ των οποίων 40 εκατ. ευρώ αφορούν την εν λόγω θυγατρική. Οι πωλήσεις από το ηλεκτρονικό κανάλι (e-commerce) προβλέπεται να κυμανθούν μεταξύ 75 εκατ. και 80 εκατ. ευρώ στο τέλος του έτους, από 60 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο, ενώ ειδικά σε ό,τι αφορά τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο ο κ. Πετταλάς σημείωσε ότι τα έσοδα αναμένεται να υπολείπονται μόλις 10%-12% συγκριτικά με το 2019, παρά τους νέους περιορισμούς που επιβλήθηκαν λόγω της πανδημίας, και οι οποίοι σαφώς επηρεάζουν την επισκεψιμότητα στα φυσικά καταστήματα. Ήδη ο Οκτώβριος έκλεισε με αύξηση πωλήσεων κατά 5% για τον όμιλο. 

Τέλος, σε ό,τι αφορά τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας για τον κλάδο επίπλων, ο κ. Πετταλάς σημείωσε ότι η ΙΚΕΑ International «έχει τις λύσεις», περιορίζοντας τυχόν ελλείψεις προϊόντων σε ποσοστό κάτω του 10% των ειδών που κινούνται κατά βάση από την σουηδική αλυσίδα, ενώ το κόστος της ενέργειας αν και αποτελεί σαφώς αυξημένη δαπάνη, συνιστά μικρό μέρος του λειτουργικού κόστους του ομίλου (μόλις 4,1% των εξόδων στο εννεάμηνο). 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Fourlis: Έσοδα πάνω από 500 εκατ. το 2022, άλμα ηλεκτρονικών πωλήσεων

Θεαματική η ανάπτυξη του ψηφιακού καναλιού πωλήσεων από τον όμιλο: από 19 εκατ. το 2020, τα έσοδα αναμένεται να ξεπεράσουν φέτος τα 80 εκατ. Η συνεργασία με τη Holland & Barrett και ο προβληματισμός για την Τουρκία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Fourlis: Νέες επενδύσεις και πωλήσεις σε προ κρίσης επίπεδα για Ιούλιο - Αύγουστο

Σε εξέλιξη το επενδυτικό πλάνο με νέα καταστήματα σε Ελλάδα - Βουλγαρία. Αναμένεται εξομάλυνση των συνθηκών στην εφοδιαστική αλυσίδα. Ανησυχία για τις πληθωριστικές πιέσεις. Τι είπε στους αναλυτές ο πρόεδρος του ομίλου, Β. Φουρλής.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιστρέφει στην κανονικότητα η Fourlis, τι δείχνει ο τζίρος 5μήνου

Στο 120% του αντίστοιχου περσινού διαστήματος διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις του 5μήνου. Αυξημένες οι προσδοκίες για το δεύτερο εξάμηνο λόγω εποχικότητας των ειδών και βελτίωσης του οικονομικού κλίματος.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς κερδίζει η Φουρλής το στοίχημα των ηλεκτρονικών πωλήσεων

Με ατού την εμπιστοσύνη που έχουν καταναλωτές στο δίκτυο καταστημάτων, ο όμιλος Φουρλή κινείται προς το διπλασιασμό των πωλήσεων από το ηλεκτρονικό κανάλι, με καλές επιδόσεις από IKEA και Intersport.