ΓΔ: 1398.06 0.03% Τζίρος: 64.14 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:00:00 DATA
Φωτο: Shutterstock

Jumbo: Αύξηση 8% των πωλήσεων στο εννεάμηνο, ανησυχίες για το κόστος

Οι πωλήσεις της εταιρείας ενισχύθηκαν 2,5% τον Σεπτέμβριο, ενώ εκφράζει ανησυχίες για το υψηλό κόστος μεταφοράς και ενέργειας, αλλά και για τα περιοριστικά μέτρα τοπικού χαρακτήρα.

Αυξημένες κατά 2,5% ήταν οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo τον Σεπτέμβριο, ενώ για το εννεάμηνο η άνοδός τους έφθασε στο 8% σε ετήσια βάση, με την εταιρεία σε ανακοινωσή της να τονίζει, όμως, ότι τα συνεχιζόμενα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και το υψηλό κόστος ενέργειας θα έχουν αρνητική επίπτωση στην πορεία του, τουλάχιστον σε σύγκριση με προηγούμενες χρήσεις. 

Στην ανακοίνωσή της η Jumbo επισημαίνει χαρακτηριστικά ότι «παραδοσιακά στο ξεκίνημα του τελευταίου τριμήνου κάθε χρονιάς, ο μηχανισμός JUMBO τίθεται σε ενθουσιώδη συναγερμό ώστε να ικανοποιήσει την αυξημένη ζήτηση της εορταστικής περιόδου. Κατά το τελευταίο τρίμηνο κάθε χρόνου -συνήθως- ο Όμιλος JUMBO πραγματοποιεί το 35% του ετήσιου κύκλου εργασιών. Ωστόσο: 

  • Τα προβλήματα στην τροφοδοτική αλυσίδα όχι μόνον δεν έχουν την τάση να επιλυθούν αλλά οι καταστάσεις συχνά γίνονται χαοτικές. 
  • Το κόστος της Ενέργειας συνεχίζει την ανοδική πορεία. 
  • Οι πρώτες ύλες και το μεταφορικό κόστος διατηρούνται σε ιστορικά απαράδεκτα επίπεδα. 
  • Το πρόβλημα οξύνεται περαιτέρω, στις χώρες των Βαλκανίων όπου το διαθέσιμο εισόδημα είναι παραδοσιακά χαμηλό.

Επιπλέον, καθώς μπαίνουμε στον χειμώνα, το επιδημιολογικό φορτίο σε ορισμένες περιοχές αυξάνεται οδηγώντας τις αρχές σε λήψη μέτρων τοπικού χαρακτήρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις βαλκανικές αγορές που δραστηριοποιείται ο Όμιλος, λαμβάνονται για πρώτη φορά φέτος, μέτρα περιορισμού στην κίνηση της αγοράς κάτι που δεν συνέβη εκτεταμένα το 2020. Στον Όμιλο JUMBO, οι καταναλωτές συνεχίζουν να παρέχουν ψήφο εμπιστοσύνης καθημερινά και σε συνδυασμό με την πολύ θετική εικόνα της έναρξης της σχολικής χρονιάς στην Ελλάδα και στην Κύπρο οι πωλήσεις του Ομίλου συνέχισαν την ανοδική τους πορεία». 

Οι πωλήσεις ανά χώρα:

  • Στην Ελλάδα: Tον Σεπτέμβριο του 2021, συνέχισαν να λειτουργούν όλα τα φυσικά καταστήματα του Ομίλου στην Ελλάδα, με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών. Οι πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση, μαζί με το ηλεκτρονικό κατάστημα, κατά περίπου +6% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020. Ωστόσο, o ελεγχόμενος περιορισμός των εξαγωγών εμπορευμάτων της εταιρείας προς τις 6 χώρες που ο Όμιλος έχει παρουσία μέσω συνεργασιών (Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο), οδήγησε τις καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας κατά τον Σεπτέμβριο του 2021 -χωρίς να υπολογίζονται οι  ενδοεταιρικές συναλλαγές- να παρουσιάσουν τελικά αύξηση κατά +5% περίπου, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2020. Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- για το εννεάμηνο του έτους (Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2021) είναι αυξημένες κατά +3% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
  • Στην Κύπρο: Όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των πελατών στους εσωτερικούς χώρους καθώς και ελέγχου της κατοχής safe pass για τους εισερχόμενους πελάτες. Οι πωλήσεις κατά τον Σεπτέμβριο του 2021 εμφανίζονται αυξημένες κατά 6% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Οι πωλήσεις κατά το εννεάμηνο του 2021 είναι αυξημένες κατά +9% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.
  • Στη Βουλγαρία: Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό πελατών εντός. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -8% περίπου τον Σεπτέμβριο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Οι πωλήσεις κατά το εννεάμηνο του 2021 είναι αυξημένες +9% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.
  • Στην Ρουμανία: Τον Σεπτέμβριο 2021 συνέχισαν να λειτουργούν τα καταστήματα Jumbo στη χώρα. Ωστόσο από τις 28 Σεπτεμβρίου, τα καταστήματα του Ομίλου Jumbo στην περιοχή της Timisoara και στην περιοχή Voluntari, λόγω της εξάπλωσης του Covid-19 υπόκεινται σε περιορισμό στο ωράριο λειτουργίας τους. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -1% περίπου τον Σεπτέμβριο του 2021. Οι πωλήσεις κατά το εννεάμηνο του 2021 είναι αυξημένες +20% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Jumbo: Αποφασίζει για διανομή έκτακτου μερίσματος 1,115 ευρώ ανά μετοχή

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωση, το ποσό αυτό είναι ίσο με το συνολικό ποσό που διανεμήθηκε κατά το 2022 και εφόσον, η πρόταση εγκριθεί από την Έκτακτη Γενική Συνέλευση η καταβολή του θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 27 Μαρτίου.