Σε προχωρημένο στάδιο διαπραγματεύσεων με τις τράπεζες για να προχωρήσει σε μεγάλη ομολογιακή έκδοση βρίσκεται ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, προκειμένου να χρηματοδοτήσει το εκτεταμένο επενδυτικό πλάνο του ομίλου που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την Εγνατία Οδό, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι στην Κρήτη και το Καζίνο στο Ελληνικό, για το οποίο η εταιρία βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο συζητήσεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Business Daily, πρόκειται για ομόλογο περί τα 500 εκατ. ευρώ, ενώ άλλες πηγές κάνουν λόγο για μια έκδοση 200 - 300 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί την άκρως ευνοϊκή συγκυρία των ελληνικών assets αλλά και τη σχέση με τις αγορές που έχει «χτίσει» όλα τα τελευταία χρόνια, με παρόμοιες εκδόσεις και άλλες κινήσεις.
Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαθέτει ένα τεράστιο ανεκτέλεστο έργων που προσεγγίζει τα 3 δισ. ευρώ, πολλά εκ των οποίων είναι αυτοχρηματοδοτούμενα, όπως η Εγνατία που «κλείδωσε» πρόσφατα. Με την ομολογιακή έκδοση ενισχύει αποφασιστικά την «επενδυτική δύναμη πυρός» για την υλοποίηση των έργων που έχει αναλάβει ενώ παράλληλα με την κίνηση έμμεσα βάζει στοπ τη φημολογία περί αύξησης μετοχική κεφαλαίου.
Σημειώνεται πως στις 19 έως τώρα συνεδριάσεις του Σεπτεμβρίου, η μετοχή κλείνει πτωτικά στις 15 εξ αυτών έχοντας μόλις τέσσερις ανοδικές, ενώ χθες έχασε τα 9 ευρώ για πρώτη φορά από τις αρχές Μαρτίου 2021, που σημαίνει ότι έπεσε σε χαμηλό 6μήνου. Η πίεση στη μετοχή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη φημολογία περί ΑΜΚ, φημολογία που ενισχύθηκε μετά την σχετική κίνηση της ΔΕΗ. Έως τώρα, η μετοχή της ΓΕΚ Τέρνα έχει απώλειες τον μήνα Σεπτέμβριο 7,80% ενώ έκλεισε στα 8,98 ευρώ (-1,97%), με την κεφαλαιοποίηση να διαμορφώνεται στα 928 εκατ. ευρώ, ενώ έχει υψηλά 13 ετών τα 10,64 ευρώ από τις αρχές του περασμένου Απριλίου.
Η διοίκηση του ομίλου έχει διαψεύσει κατηγορηματικά τις πληροφορίες τονίζοντας σε καμία περίπτωση δεν σχεδιάζει αύξηση κεφαλαίου.
Η προηγούμενη έξοδος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην αγορά έγινε πέρυσι τον Ιούλιο, όταν με 7ετές ομόλογο άντλησε 500 εκατ. ευρώ. Τότε το κουπόνι κλείδωσε στο 2,75%, ενώ οι προσφορές ανήλθαν στα 700 εκατ. ευρώ. Θυμίζουμε ότι στην περυσινή έκδοση, είχε συμμετάσχει με επένδυση 57,5 εκατ. ευρώ η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD).
Εξελίξεις στο Καζίνο
Τις αμέσως επόμενες ημέρες, εξάλλου, αναμένονται εξελίξεις στην υπόθεση του καζίνο στο Ελληνικό, με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να κατευθύνεται στη λύση να πάρει το 99% των δικαιωμάτων του έργου, μετά την αποχώρηση της Mohegan Gaming & Entertainment και κατόπιν να αναζητήσει εταίρο.
Σύμφωνα με πληροφορίες που δεν διαψεύδονται, υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να κλειδώσει συμφωνία με τη Hard Rock, η οποία, όπως και η Mohegan, έχει τεράστια εμπειρία στη δημιουργία, ανάδειξη και αξιοποίηση παρόμοιων projects.Υπενθυμίζεται ότι το έργο είναι προϋπολογισμού 1,1 δισ. ευρώ (950 εκατ. ευρώ κόστος κατασκευής και 150 εκατ. ευρώ η άδεια καζίνο).
Τα μεγάλα projects, οι επενδύσεις και το ανεκτέλεστο
Έχοντας ηγετική παρουσία σε νευραλγικούς τομείς της οικονομίας όπως υποδομές, κατασκευές, παραχωρήσεις, διαχείριση απορριμμάτων, παραγωγή, προμήθεια και εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ, διαχείριση ακινήτων κ.α., η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελεί ίσως τον πιο πολυσχιδή κατασκευαστικό και ενεργειακό όμιλο της χώρας μας. Έχει ισχυρή συμμετοχή σε κορυφαία projects με αιχμή την ενέργεια, τα απορρίμματα, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι στο Ηράκλειο Κρήτης αλλά και το Ελληνικό, ενώ μέσω της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, στην οποία διατηρεί συμμετοχή 37,3%, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κυριαρχεί στην παραγωγή καθαρής ενέργειας, όντας ο μεγαλύτερος ελληνικός όμιλος ΑΠΕ και ο μεγαλύτερος επενδυτής σε έργα ΑΠΕ στην Ελλάδα.
Ο όμιλος μέσω της κοινοπραξίας με την Egis Projects S.A. (75%-25%) πρόσφατα κέρδισε την παραχώρηση της Εγνατίας, του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της χώρας κι έναν από τους μεγαλύτερους σε ευρωπαϊκό επίπεδο, συνολικού μήκους (συμπεριλαμβανομένων των τριών κάθετων οδικών αξόνων) 883 χλμ. Έτσι, το συνολικό χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων του ομίλου ξεπερνά πλέον τα 1.500 χλμ., καθώς κατέχει το 100% της Νέας Οδού, το 100% της Κεντρικής Οδού και το 17% της Ολυμπίας Οδού. Πρόκειται για το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων στη χώρα κι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη.
Το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του Ομίλου περιέχει επίσης κι άλλες καίριες υποδομές, όπως το έργο της μελέτης, κατασκευής και διαχείρισης του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι προϋπολογισμού άνω των 500 εκατ. ευρώ, έργα διαχείρισης απορριμμάτων (ΣΔΙΤ Ηπείρου και ΣΔΙΤ Πελοποννήσου) κ.ά. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανέλαβε επίσης το βόρειο τμήμα του άξονα Ε65, προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ, που θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ μέσω σύμπραξης με τη Motor Oil έχει αναλάβει την κατασκευή του Αεριοστροβιλικού Σταθμού Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο στην Κομοτηνή. Το συνολικό κόστος είναι 375 εκατ. ευρώ, οι δύο πλευρές συμμετέχουν ισότιμα από 50%-50%, ενώ η παραγωγική δυναμικότητα της μονάδας θα είναι 877 ΜW.
Επίσης, σε συνεργασία με τον όμιλο Aviareps Ελλάς, συμφερόντων του κρητικού επιχειρηματία Γιάννη Γρύλου (Sky express, Swissport Hellas, Skyserv, Hotel Brain, Terra Cretta), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διεκδικεί το πλειοψηφικό ποσοστό (τουλάχιστον 67%) της εταιρείας που διαχειρίζεται το λιμάνι Ηρακλείου Κρήτης.