ΓΔ: 1399.66 0.65% Τζίρος: 127.25 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04 DATA
leoforeio-hybrid
Φώτο: Όμιλος Σαρακάκη

Όμιλος Σαρακάκη: Παραδόθηκε το πρώτο υβριδικό λεωφορείο ΚΤΕΛ στην Ελλάδα

Πρόκειται για το πρώτο Full Hybrid αστικό λεωφορείο στην Ελλάδα μήκους 12 μέτρων και συνολικής χωρητικότητας 102 επιβατών, το οποίο αυτοφορτίζεται.

Έχουν περάσει 10 χρόνια από τότε που η Volvo παρουσίασε το πρώτο της αστικό υβριδικό λεωφορείο και τώρα ο όμιλος επιχειρήσεων Σαρακάκη παρέδωσε στο Αστικό ΚΤΕΛ Λάρισας, το Volvo 7900 Full Hybrid, το οποίο έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 5.000 πωλήσεις παγκοσμίως και αποτελεί το πρώτο υβριδικό λεωφορείο για αστική συγκοινωνία στην Ελλάδα. Το λεωφορείο πραγματοποίησε ήδη το πρώτο του δρομολόγιο στους δρόμους της πόλης και θα τεθεί στη διάθεση των πολιτών τις επόμενες ημέρες. Η παράδοση πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη παρουσία του Προέδρου του Αστικού ΚΤΕΛ Λάρισας Μιχάλη Σακελλαρίου και του Προέδρου του Αστικού ΚΤΕΛ Σαλαμίνας Γιάννη Σακελλαρίου.

Διαθέτοντας λύσεις τόσο υβριδικής τεχνολογίας όσο και αμιγώς ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, η θέση της Volvo, που ηγείται παγκοσμίως στον χώρο των επαγγελματικών οχημάτων, είναι να προτείνει την βέλτιστη τεχνολογία λαμβάνοντας υπόψιν τις εκάστοτε συνθήκες και τις διαθέσιμες υποδομές που μπορούν την υποστηρίξουν.

Η σειρά λεωφορείων 7900 Hybrid με παράλληλο υβριδικό σύστημα είναι μια από τις κορυφαίες βιώσιμες λύσεις που προσφέρει η Volvo για αστικές συγκοινωνίες, έτσι ώστε να αξιοποιούνται τα οφέλη της ηλεκτρικής ενέργειας, διατηρώντας ταυτόχρονα την εντυπωσιακή ευελιξία και αυτονομία που προσφέρουν τα υβριδικά λεωφορεία.

Το Volvo 7900 Hybrid με πετρελαιοκινητήρα χαμηλών εκπομπών Euro 6 είναι το νέο σημείο αναφοράς στην αγορά αστικών λεωφορείων, καθώς η ενεργειακή απόδοση και η μείωση των εκπομπών ρύπων ακολουθεί πρότυπα τα οποία είναι ακόμα πιο αυστηρά από αυτά που προβλέπει η ευρωπαϊκή νομοθεσία. Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 είναι έως και 39% χαμηλότερες σε σχέση με ένα συμβατικό πετρελαιοκίνητο λεωφορείο, γεγονός που το καθιστά σε ένα από τα πλέον αποδοτικά και αξιόπιστα στην αγορά.

Tο συγκεκριμένο υβριδικό λεωφορείο συνδυάζει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης Diesel ισχύος 240hp@2200rpm και με ροπή 918Nm@ 1200-1600rpm με έναν υδρόψυκτο ηλεκτροκινητήρα τεχνολογίας I-SAM 600v ac μέγιστης ισχύος και ροπής 160hp και 800Nm αντιστοίχως. Το σύστημα κίνησης συνδυάζεται με σύστημα αποθήκευσης/ανάκτησης ενέργειας με συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου που τροφοδοτούν τον ηλεκτροκινητήρα.

Το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης Volvo Dynamic Steering (VDS) προσφέρει πλεονεκτήματα όπως η καλύτερη κατευθυντικότητα και ευκολότερο χειρισμό του λεωφορείου κατά τους ελιγμούς σε κυκλικούς κόμβους και στενές στροφές. Επίσης, προσφέρει απόλυτη σταθερότητα και έλεγχο σε συνδυασμό με λιγότερη μυοσκελετική καταπόνηση του οδηγού. Η αντίσταση του τιμονιού μειώνεται και αυτό επανέρχεται αυτόματα στο κέντρο μόλις ο οδηγός ελαττώσει τη δύναμη με την οποία κρατά το τιμόνι.

Τα προτερήματα της υβριδικής τεχνολογίας στα λεωφορεία

Το Volvo 7900 Hybrid είναι ένα πλήρως υβριδικό λεωφορείο. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργεί με μηδενικούς ρύπους σε πλήρη ηλεκτρική λειτουργία κατ’ επιλογή, πχ. πριν φτάσει στη στάση, ενώ βρίσκεται σε ακινησία για την επιβίβαση ή αποβίβαση των επιβατών αλλά και καθώς απομακρύνεται από αυτή. Ο πετρελαιοκινητήρας ξεκινάει να λειτουργεί όταν η ταχύτητα φτάσει στα 50km/h.

Σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά λεωφορεία, η μπαταρία λιθίου του Volvo 7900 Hybrid φορτίζεται από τον πετρελαιοκινητήρα (όταν αυτός είναι σε λειτουργία) ή όταν ο οδηγός φρενάρει. Για αυτόν τον λόγο τα υβριδικά λεωφορεία μπορούν να χρησιμοποιηθούν σχεδόν σε οποιαδήποτε διαδρομή λεωφορείου τόσο σε αστικές περιοχές όσο και σε προάστια χωρίς να εξαρτώνται από την ύπαρξη σχετικών υποδομών φόρτισης.

Tα υβριδικά ηλεκτρικά συνδυάζουν τις αρετές των αμιγώς ηλεκτρικών & και των πετρελαιοκίνητων λεωφορείων. Διαθέτουν λιγότερα μηχανικά κινητά μέρη, η φθορά στα φρένα είναι μειωμένη κατά 50% λόγω του ηλεκτρικού συστήματος πέδησης και η φθορά στον θερμικό κινητήρα είναι 40% λιγότερη.

Τα παραπάνω χαρακτηριστικά έχουν ως αποτέλεσμα τa υβριδικά ηλεκτρικά λεωφορεία να προσφέρουν μειωμένο κόστος συντήρησης και παράλληλα αποτελούν ένα εργαλείο εκμάθησης για τους τεχνικούς και οδηγούς ώστε να προετοιμαστούν για την εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Όσον αφορά τον θόρυβο, το Volvo 7900 Hybrid έχει πολύ χαμηλότερες εκπομπές θορύβου σε σχέση με ένα λεωφορείο που κινείται μόνο με πετρέλαιο. Αυτό είναι σημαντικό όχι μόνο για τους επιβάτες και τον οδηγό αλλά και για τους κατοίκους της περιοχής στην οποία κινείται. Αν το λεωφορείο περνάει από ευαίσθητες περιοχές με χαμηλά επιτρεπτά όρια θορύβου (για παράδειγμα έξω από νοσοκομεία ή σχολεία) το σύστημα Volvo Zone Management επιτρέπει στον οδηγό να προγραμματίσει εκ των προτέρων σε ποια σημεία της διαδρομής το όχημα θα λειτουργεί μόνο ηλεκτρικά και να ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητά του.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-OLP-Limani-Peiraias
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΛΠ: Ξεπέρασαν τα 70 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη στο εννεάμηνο

Η Εταιρεία κατέγραψε σημαντικά αυξημένα τέλη υπηρεσιών αποθήκευσης που ανήλθαν περίπου σε 12,9 εκατ. ευρώ στο πρώτο εννεάμηνο του 2024 υπερκαλύπτοντας την απώλεια από τη μείωση των εσόδων φορτοεκφόρτωσης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Συνεργασία instacar και Π. Πετρόπουλος για το ηλεκτρικό δίκυκλο ΝΟΟS

Το ΝΟΟS, το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικόscooter, θα είναι διαθέσιμο από τo instacar, το οποίο μέσα από τις υπηρεσίες ευέλικτου Leasing θα δίνει την δυνατότητα στους καταναλωτές να το επιλέξουν και να έρθουν σε επαφή με μια νέα εμπειρία οδήγησης.
Autohellas
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ξεπέρασε το 1 δισ. ο τζίρος της Autohellas στα 106 εκατ. τα κέρδη προ φόρων

Tα Κέρδη μετά Φόρων (ΕΑΤ) του Ομίλου ανήλθαν σε 85 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση 3% καθώς η σημαντική αύξηση των επιτοκίων απορρόφησε το μεγαλύτερο μέρος της βελτίωσης στην λειτουργική κερδοφορία.