Ταχύτερα από τις αρχικές προβλέψεις αυξάνει τις πωλήσεις της φέτος η γαλακτοβιομηχανία Φάρμα Κουκάκη, ενώ αυξάνει σημαντικά το μερίδιο αγοράς της στο φρέσκο γάλα.
Ειδικότερα, σε πρόβλεψη για αύξηση εσόδων της τάξεως του 5% έχει προχωρήσει για εφέτος η γαλακτοβιομηχανία από το Κιλκίς Φάρμα Κουκάκη, με την πορεία των πρώτων μηνών του έτους, ωστόσο, να δείχνει αύξηση 7%, ενώ και η κερδοφορία της εταιρείας καταγράφει βελτίωση σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Η εκτίμηση εσόδων θα σηματοδοτήσει, στο βαθμό που επιβεβαιωθεί, νέο ιστορικό υψηλό για την γαλακτοβιομηχανία, η οποία τα τελευταία χρόνια «τρέχει» με σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι σε διάστημα πενταετίας η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει τον τζίρο της πάνω από 60%, από πωλήσεις 18,4 εκατ. ευρώ το 2014, έφθασε τα 29,04 εκατ. ευρώ το 2018 και εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 30 εκατ. ευρώ στο τέλος της τρέχουσας χρήσης. Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων το 2018 έφθασαν τα 2 εκατ. ευρώ, όταν στην χρήση 2014 ήταν 950 χιλ.
Σε ό,τι αφορά στις εξαγωγές, που αντιστοιχούν πλέον περίπου στο 10% του τζίρου, τα προϊόντα της Φάρμα Κουκάκη, με αιχμή τα γιαούρτια, ταξιδεύουν σε 22 χώρες, με την ισχυρότερη παρουσία να καταγράφεται στην Ιταλία και ακολουθούν οι αγορές: Γαλλία, Ισπανία, Ολλανδία. Αξιοσημείωτη είναι η παρουσία και στη Μαλαισία, με κάποια αρχικά εξαγωγικά βήματα να έχουν γίνει και στο Χονγκ Κονγκ. Το άνοιγμα της ασιατικής αγοράς, αποτελεί βασικό εξαγωγικό στόχο της βορειοελλαδικής γαλακτοβιομηχανίας.
Συνολικά οι εξαγωγές το 2018, διαμορφώθηκαν σε 1,34 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 56,3% σε σχέση με το 2017.
Ενώ η συνεισφορά των εξαγωγών στο τζίρο της εταιρείας βαίνει συνεχώς αυξανόμενη, η εταιρεία επιτυγχάνει και διεύρυνση των εγχώριων μεριδίων της. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το σύνολο της αγοράς σε αξίες στην αγορά των σούπερ μάρκετ στη κατηγορία του Λευκού Γάλακτος αυξήθηκε 1% το 2018 σε σχέση με το 2017. Η αντίστοιχη αύξηση της εταιρείας διαμορφώθηκε σε 19%.
Η Φάρμα Κουκάκη αύξησε τα μερίδια της σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες και ειδικότερα στο φρέσκο γάλα το μερίδιο αυξήθηκε από 4,6% σε 5,1% και στα ξυνόγαλα (Κεφίρ & Αριάνι) αυξήθηκε από 16,5% σε 19,3%, ενώ πέρυσι η εταιρεία εισήλθε στο λευκό κατσικίσιο γάλα με το μερίδιο της να διαμορφώνεται στη συγκεκριμένη κατηγορία στο 0,7%.
Θα πρέπει να επισημανθεί ότι η Φάρμα Κουκάκη έχει ιδιαίτερη διείσδυση στην μικρή λιανική, με το 50% του τζίρου της να πραγματοποιείται στα μικρά σημεία πώλησης, γεγονός που της προσδίδει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση με ισχυρά brands που μολονότι έχουν εξασφαλίσει παρουσία στις αλυσίδες δεν εμφανίζουν δυνατές επιδόσεις στα ράφια της «γειτονιάς».
Σε επενδυτικό επίπεδο, η Φάρμα Κουκάκη, αναμένεται να ολοκληρώσει το επενδυτικό της πρόγραμμα προϋπολογισμού 2,7 εκατ. ευρώ που αφορά στην αναβάθμιση της γραμμής εμφιάλωσης των πόσιμων προϊόντων της. Οι επενδύσεις θα χρηματοδοτηθούν κατά ένα μέρος με ίδια κεφάλαια, τραπεζικό δανεισμό και με κρατική επιδότηση. Σημειώνεται ότι από το 2015 έως και σήμερα η εταιρεία έχει διαθέσει κεφάλαια 11,7 εκατ. ευρώ ( 2015-2018 επενδύσεις 9 εκατ. ευρώ και 2,7 εκατ. ευρώ εφέτος) σε διάφορες αναπτυξιακές κατευθύνσεις, με σημαντικότερη την αναβάθμιση στο τμήμα γιαούρτης του εργοστασίου της, που υπερδιπλασίασε την παραγωγική της δυναμικότητα.