ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
fish
Εγκαταστάσεις μονάδας ιχθυοκαλλιέργειας.

Group Avramar: Σχέδιο για αντεπίθεση στα φθηνά ψάρια από Τουρκία

Με στροφή σε premium προϊόντα αντιμετωπίζει ο κορυφαίος όμιλος ιχθυοκαλλιεργειών τα φθηνά προϊόντα από την Τουρκία, τονίζει ο CEO, Alex Myers. Κρίσιμης σημασίας η αντιμετώπιση του χωροταξικού προβλήματος.

«Η οριστική διευθέτηση του χωροταξικού ζητήματος θα απελευθερώσει σημαντικές επενδύσεις για τον όμιλο και τον κλάδο ευρύτερα, εδραιώνοντας την ηγετική θέση της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας στην παγκόσμια αγορά». Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων σε συνάντηση με δημοσιογράφους ο κ. Alex Myers, CEO του Group Avramar, ομίλου που δημιουργήθηκε από την τετραπλή συγχώνευση των εταιρειών Νηρέας, Σελόντα, Ανδρομέδα και Περσέας.

Σημειώνεται ότι αυτή την περίοδο προχωρά η διαδικασία της θεσμοθέτησης Περιοχών Οργανωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών (ΠΟΑΥ) σε όλη τη χώρα, με την οποία θα λυθούν οριστικά τα χωροταξικά προβλήματα του παρελθόντος, που αποτελούσαν μεγάλο εμπόδιο στην ανάπτυξη του κλάδου.

Αναφερόμενος στον όμιλο Avramar, ο κ. Myers ανέφερε: «Διαθέτουμε δέκα ιχθυογεννητικούς σταθμούς και τρία εργοστάσια τροφών παράλληλα με 70 μονάδες ιχθυοκαλλιέργειας σε Ελλάδα και Ισπανία, οι οποίες βρίσκονται στρατηγικά τοποθετημένες σε ιδανικά σημεία, για να εξυπηρετήσουν τη διεθνή αγορά, τόσο από τα ανατολικά όσο και από τα δυτικά. Ταυτόχρονα, επενδύουμε σε πόρους ώστε να επεκτείνουμε τις υφιστάμενες φάρμες, καθώς βρισκόμαστε σε διαδικασία ανάπτυξης μεγαλύτερων και πιο αποδοτικών μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας».

Συνάμα, αναφέρθηκε στις μεγάλες δυσκολίες που εκ των πραγμάτων αντιμετωπίζει διεθνώς ο κλάδος της ιχθυοκαλλιέργειας λόγω της πανδημίας, όμως τόνισε ότι ο όμιλος Avramar διατηρεί φέτος ρυθμούς ανάπτυξης περί το 10% συγκριτικά με το 2020. Παράλληλα, γνωστοποίησε πως από τις 6 Ιουλίου 2021, όλα τα προϊόντα ελληνικής προέλευσης τιμολογούνται πλέον κάτω από κοινή ομπρέλα και εντός του φθινοπώρου το αντίστοιχο θα γίνει και για τα ισπανικά προϊόντα του ομίλου.

Ο κ. Myers τόνισε πως κατά τη διάρκεια της πανδημίας σημειώθηκε αρνητική εξέλιξη των πωλήσεων σε όλες τις αγορές, κυρίως λόγω της αναστολής λειτουργίας των χώρων εστίασης, όμως οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν λόγω της οικιακής κατανάλωσης. Ωστόσο, αυτή η αύξηση του λιανικού εμπορίου δεν ήταν αρκετή για να αντισταθμίσει τη μείωση της χονδρικής, ειδικά στα κανάλια HORECA.

Επίσης, ο CEO του ομίλου παραδέχτηκε ότι η Avramar ως νεοσύστατη εταιρεία έχει πολύ δρόμο μπροστά της, καθώς εν μέσω της κρίσης που δημιούργησε η πανδημία, έχει να διαχειριστεί αρκετές εσωτερικές αλλαγές, όπως την ενοποίηση των εταιρειών κάτω από ένα εμπορικό σήμα, τη δημιουργία μιας ενιαίας εταιρικής κουλτούρας καθώς και την ενοποίηση των διαφορετικών συστημάτων.

Παράλληλα αναφέρθηκε και στις μεγάλες καταστροφές που έλαβαν χώρα τόσο στην Ελλάδα λόγω του Ιανού, όσο κυρίως στην Ισπανία λόγω της καταιγίδας Gloria «όπου καταστράφηκε περίπου το 40% των μονάδων όλων των ιχθυοκαλλιεργειών, όπως παρ’ όλα αυτά η εταιρεία κατάφερε και βελτίωσε την οικονομική της απόδοση, δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα ισχυρό στρατηγικό αναπτυξιακό πλάνο με μακροπρόθεσμες προοπτικές».

Επενδυτικό πλάνο έως 25 εκατ. ευρώ για πλήρη καθετοποίηση

Ο κ. Myers ανέφερε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη ένα επενδυτικό πλάνο ύψους 25 εκατ. ευρώ που θα ολοκληρωθεί φέτος για τον εκσυγχρονισμό της παραγωγής, την επέκταση σε καινούριες αγορές πέραν της Μεσογείου και την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου με προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας. Πρόκειται για προϊόντα που θα εξυπηρετούν τις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών για ποιοτικό και εύκολο στη προετοιμασία υγιεινό φαγητό, όπως τα φιλεταρισμένα, έτοιμα προς κατανάλωση προϊόντα και τα ψάρια χωρίς κόκαλο.

Alex_Myers

 

Μίλησε για στροφή στα πιο premium προϊόντα που μπορεί να αποφέρουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, αλλά και τον στόχο για ανάπτυξη νέων κατηγοριών ψαριών ή υφιστάμενων που έχουν δυναμική ανόδου, όπως το φαγκρί και ο κρανιός.

Αυτή η ποιοτική διαφοροποίηση και η αναβάθμιση του έτοιμου προϊόντος θα βοηθήσει τις ελληνικές ιχθυοκαλλιέργειες να ξεχωρίσουν ακόμη περισσότερο ποιοτικά έναντι των φθηνών προϊόντων της Τουρκίας που «σκοτώνει» τις τιμές όλα τα τελευταία χρόνια, αλλάζοντας το status σ’ όλη την αγορά διεθνώς. Στο πλαίσιο αυτό, ο όμιλος ενισχύει και τον πυλώνα έρευνας και ανάπτυξης με αυτόνομη παραγωγή τροφής, καθώς δίνει ιδιαίτερη σημασία στα συστατικά τροφής των ψαριών, ελέγχοντας έτσι όλη την αλυσίδα της παραγωγής και κυρίως την ποιότητα του τελικού προϊόντος.

Σύμφωνα με τον Ελληνοαμερικανό manager, απώτερος στόχος του πενταετούς στρατηγικού πλάνου είναι η μετάβαση σε μια πλήρως καθετοποιημένη και ολοκληρωμένη αλυσίδα αξίας που ακολουθεί τη λογική «από τον γόνο στο πιάτο. Θέλουμε να διασφαλίσουμε την πλήρη ιχνηλάτηση των προϊόντων μας τόσο για τους πελάτες μας όσο και για τον τελικό καταναλωτή», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο Όμιλος ξεκίνησε από πέρυσι να διαθέτει ψάρι σε φιλέτο σε αγορές όπως Ελλάδα, Ελβετία, Ισπανία και Ιταλία, ενώ επίκειται αύξηση της γκάμας των προϊόντων με πρώτο στάδιο το λανσάρισμα καπνιστών, έτοιμων προς κατανάλωση φιλέτων.

Κοντά στα 400 εκατ. ευρώ ο τζίρος του 2020

Το 2020 ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του ομίλου διαμορφώθηκε στα 390 εκατ.  ευρώ, με οριακά θετικό EBΙTDA. Επί του παρόντος η Avramar αποτελεί τον κυρίαρχο παίκτη στην ελληνική αγορά, με μερίδιο αγοράς που διαμορφώνεται σε 51 με 52% περίπου.

Κυριότερες αγορές εξωτερικού της Avramar, που εξάγει το 80% της παραγωγής της, είναι η Ιταλία, η Γαλλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία, ενώ έχει ξεκινήσει με καλές προοπτικές την εξαγωγή λαβρακιού στην Αμερική.

Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος Avramar έχει έδρα στη Βαλένθια της Ισπανίας και ιδιοκτήτες του είναι δύο ξένα funds, το αμερικανικό AMERRA Capital και το κρατικό fund του Αμπού Ντάμπι Mubadala Investment. Παράγει το 80% των ψαριών του στην Ελλάδα, όπου διατηρεί 60 μονάδες, και 20% στην Ισπανία, όπου διατηρεί έξι μεγάλες μονάδες.

Ο κ. Myers δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο προσωπικό της εταιρείας, που ξεπερνά τους 2.300 εργαζομένους, εκ των οποίων 80% βρίσκονται στην Ελλάδα και 20% στην Ισπανία. Σημειώνεται ότι οι τέσσερις εταιρείες που απαρτίζουν τον όμιλο Avramar έχουν εμπειρία και τεχνογνωσία 40 ετών, με τέσσερα ξεχωριστά μεσογειακά είδη (Λαβράκι, Τσιπούρα, Κρανιό και Φαγκρί), τα οποία εξάγονται σε 30 χώρες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Psaria, Fish, Fishery
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αγωνία για την πώληση της Avramar: Έρχονται οι οικονομικές προσφορές

Mέχρι την Τετάρτη οι τρεις μνηστήρες θα υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές στις πιστώτριες τράπεζες. Το ποσοστό του κουρέματος των δανείων ύψους 356 εκατ. ευρώ που θα αξιώσουν οι ενδιαφερόμενοι θα αναδείξει και τον νικητή.
Psaria, Fish, Fishery
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αvramar: Στόχος η πώληση, αλλά και plan Β για παραμονή των τραπεζών

Η έκτακτη χρηματοδότηση των 20 εκατ. ακόμη δεν έχει εκταμιευτεί. Στα 230 εκατ. ευρώ η αξία του ιχθυοπληθυσμού που πρέπει να τραφεί επαρκώς για να μην απαξιωθεί. Ο ρόλος των Αράβων στην ανάταξη της εταιρείας.
ixthiokalliergeies
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Άνοιγμα με νέα προϊόντα και επενδύσεις από τη Philosofish σε Ευρώπη - ΗΠΑ

Με 560 εργαζόμενους, τέσσερα εκκολαπτήρια και 27 φάρμες εκτροφής, η εταιρεία ιχθυοκαλλιέργειας Philosofish αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο ιχθυοκαλλιεργητή της Μεσογείου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τον πέμπτο μεγαλύτερο διεθνώς.
Psaria, Fish, Fishery
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οκτώ μη δεσμευτικές προσφορές για την Avramar, οι επόμενες κινήσεις των τραπεζών

Oι τράπεζες θα καταρτίσουν short list και θα ζητήσουν από τους επιλεγέντες να υποβάλουν σύντομα δεσμευτικές προσφορές. «Παγωμένα» τα δάνεια από τις αρχές του 2024, το ύψος των οποίων έχει ανέλθει πλέον στα 356 εκατ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Endless EC μπαίνει στα σούπερ μάρκετ με δικό της brand απορρυπαντικού

Σε νέα εποχή δυναμικής ανάπτυξης και εξωστρέφειας έχει μπει πλέον η εταιρεία Endless (πρώην Ευρωχαρτική), με αλλαγές στο μετοχολόγιο, αλλά και λανσάρισμα των δικών της brands στον κλάδο των απορρυπαντικών.