Σε περίοδο... ξηρασίας για τα δημόσια έργα στην Ελλάδα, η ΑΚΤΩΡ, σε κοινοπραξία με τις ρουμανικές εταιρείες Arcada και Eurocontruct Trading 98, επικράτησε στο διαγωνισμό για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στο τμήμα Apata – Cata, του άξονα Brasov – Sighisoara, προϋπολογισμού 573 εκατ. ευρώ.
Σχεδόν το 82% των κονδυλίων που απαιτούνται για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα προέρχονται από το χρηματοδοτικό εργαλείο CEF (Connecting Europe Facility) της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό είχε επικρατήσει τον περασμένο Ιανουάριο μια κοινοπραξία των τουρκικών εταιρειών Alsim Alarko – Makyol, αλλά ο οργανισμός διαχείρισης του σιδηροδρομικού δικτύου της Ρουμανία, η CFR, προχώρησε σε επαναξιολόγηση των προσφορών, σε συνέχεια σχετικής δικαστικής απόφασης. Μένει να εξακριβωθεί αν θα υπάρξουν νέες προσφυγές που δεν θα καθυστερήσουν την υπογραφή της σύμβασης.
Η CFR έχει εξασφαλίσει κονδύλια γύρω στα 1,13 δισ. ευρώ από το CEF για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της Ρουμανίας με την ΑΚΤΩΡ να είναι εξαιρετικά τοποθετημένη ώστε να διεκδικήσει νέα έργα. Τον τελευταίο χρόνο, η θυγατρική του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ έχει αναλάβει έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 800 εκατ. ευρώ στην Ρουμανία με αποτέλεσμα να ενισχύσει σημαντικά το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων που προέρχεται από το εξωτερικό.
Η ΑΚΤΩΡ πριν από λίγους μήνες αναδείχθηκε ανάδοχος σε σιδηροδρομικό έργο προϋπολογισμού 627 εκατ. ευρώ ως μέλος κοινοπραξίας (30%) με τις εταιρείες ALSTOM (30%), ARCADA (20%) και Euroconstruct (20%). Πρόσφατα, επίσης, υπέγραψε σύμβαση για οδικό έργο, προϋπολογισμού 180 εκατ. ευρώ (τρίτο τμήμα της Περιφερειακής Οδού Βουκουρεστίου), ενώ αυτή την περίοδο κατασκευάζει ακόμη τέσσερα μεγάλα οδικά και σιδηροδρομικά έργα στη χώρα.