ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ Αλέξανδρος Εξάρχου

Εξάρχου: Εμβληματικό έργο η διάνοιξη σιδηροδρομικών σηράγγων στη Ρουμανία

Ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου χαρακτήρισε το έργο εμβληματικό, διότι η τεχνική του δυσκολία το καθιστά μοναδικό στη Ρουμανία.

Εκτεταμένη κάλυψη γνωρίζει στα ρουμανικά ΜΜΕ η έναρξη λειτουργίας του δεύτερου Μηχανήματος Διάνοιξης Σηράγγων (TBM) της Άκτωρ, θυγατρικής του Ομίλου Intrakat, η οποία κατασκευάζει τη σιδηροδρομική γραμμή Brasov – Sighisoara, που αποτελεί τμήμα του στρατηγικής σημασίας διευρωπαϊκού άξονα Ρήνου – Δουνάβεως

Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για το δεύτερο από τα 4 TBM που ενεργοποιείται στο πλαίσιο του έργου, με στόχο τη διάνοιξη της πρώτης (“Ormeniș”) από τις δύο δίδυμες σήραγγες του έργου, μήκους 6,9 χλμ. εκάστη, στην περιοχή Ormeniș της επαρχίας Brasov. Συνολικά, το τεχνικό αντικείμενο του έργου της αναβάθμισης του τμήματος Apața - Cața της σιδηροδρομικής γραμμής Brașov – Sighisoara, προϋπολογισμού 573 εκατ., περιλαμβάνει τη διάνοιξη των βουνών μεταξύ των περιοχών Apața και Racoș για την κατασκευή των μεγαλύτερων σιδηροδρομικών σηράγγων της Ρουμανίας, συνολικού μήκους 12 χλμ., με την παράλληλη χρήση 4 TBM μεγάλης κλίμακας. 

Σε δηλώσεις του στα ρουμανικά ΜΜΕ ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου χαρακτήρισε το έργο εμβληματικό, διότι η τεχνική του δυσκολία το καθιστά μοναδικό στη Ρουμανία. Και πρόσθεσε ότι η επιτυχημένη εξέλιξή του επιβεβαιώνει τις δυνατότητες της Άκτωρ στην ανάληψη και υλοποίηση σύνθετων και δύσκολων τεχνικών έργων, αλλά και την εμπιστοσύνη του Ομίλου Intrakat στις προοπτικές της Ρουμανίας. 

businessdaily-AKTOR-Roumania

 

Η πρόοδος του έργου είναι αξιοσημείωτη, καθώς το πρώτο TBM λειτουργεί ήδη από τον Μάρτιο, έχοντας διανοίξει τη σήραγγα σε σημαντική απόσταση. Σύντομα, ένα δεύτερο ζεύγος σηράγγων (“Homorod”) μήκους 5,1 χλμ., θα διανοιχθεί στην άλλη πλευρά του βουνού, μεταξύ των θέσεων Racoș και Homorod από άλλα δύο TBM, τα οποία έχουν παραδοθεί στην Άκτωρ, βρίσκονται σε φάση συναρμολόγησης και αναμένεται να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, αντίστοιχα. 

Η αποπεράτωση του έργου εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του τμήματος Apața - Cața της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Sighisoara αναμένεται το 2027 και με την ολοκλήρωσή του, οι συρμοί θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες έως 160 χλμ./ώρα. Η Άκτωρ υλοποιεί μέσω άλλης σύμβασης δύο ακόμη τμήματα του εν λόγω σιδηροδρομικού άξονα: Τα “Brasov – Apața ” και “ Cața – Sighisoara”. Ο προϋπολογισμός των δύο συμβάσεων ξεπερνά τα 1,1 δισ. προ ΦΠΑ. 
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εξάρχου: Πώς άλλαξε πλήρως η Intrakat, οι επόμενες κινήσεις ανάπτυξης

Ο κ. Εξάρχου σημείωσε ότι οι μέτοχοι της Intrakat ήρθαν για να μείνουν και να ολοκληρώσουν το όραμά για τη δημιουργία της ισχυρότερης, της μεγαλύτερης και της υγιέστερης τεχνικής εταιρείας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όμιλος Intrakat: O ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανέρχεται σε 533 εκατ.

Tα EBITDA πολλαπλασιάστηκαν, καθώς αυξήθηκαν κατά 307%, από €7 εκατ. σε €28,5 εκατ. Τα προσαρμοσμένα EBITDA ενισχύθηκαν κατά 250%, φτάνοντας τα 30,8 εκατ. Τα μικτά κέρδη κατέγραψαν άνοδο κατά 196%, από 17,2 εκατ., σε 50,9 εκατ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Άκτωρ - Ελληνικό Μετρό: Σύμβαση δημιουργίας κόμβου στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Στο πλαίσιο του έργου, η Άκτωρ θα προχωρήσει στην κατασκευή Συγκοινωνιακού Κόμβου στη Νέα Ελβετία, με όλες τις απαραίτητες εγκαταστάσεις για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εξάρχου (Intrakat): Νέο παραγωγικό μοντέλο για μία πιο ισχυρή Ελλάδα

Ο διευθύνων σύμβουλος της Intrakat επισήμανε ότι, ενάντια σε όλες τις προβλέψεις, η Ελλάδα κατάφερε να διασωθεί από την χρεοκοπία, κάτι που αποτέλεσε θαύμα. Ωστόσο, τόνισε ότι εκκρεμούν πολλά ακόμη να γίνουν προτού η χώρα μετασχηματιστεί σε μία πιο ανεπτυγμένη οικονομία.