Εκτός από τον ουρανοξύστη κατοικιών στη μαρίνα του Αγίου Κοσμά, για τον οποίο συνεργάζεται με αμερικανικό όμιλο, ο όμιλος ΑΒΑΞ διεκδικεί και άλλα έργα στο Ελληνικό ενώ έχει βάλει στο στόχαστρο και τα νέα σιδηροδρομικά έργα που θα προχωρήσουν με ανταγωνιστικό διάλογο, συνολικού ύψους 3,3 δισ. ευρώ. Ο πρόεδρος του ομίλου Χρ. Ιωάννου μίλησε και για τη συμμετοχή στην κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος που θα καταθέσει προσφορά στις 1 Απριλίου για τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Τόνισε πως «επιδιώκουμε τις συνεργασίες» και προανήγγειλε διεύρυνση της συνεργασίας τόσο με την Μυτιληναίος όσο και με άλλους ομίλους. Όμως διέψευσε τις φήμες για μετοχικές αλλαγές. «Είναι ανυπόστατες» ξεκαθάρισε.
Για τη νέα οργανωτική δομή η διοίκηση ανέφερε πως προχωράει το σχέδιο μεταφοράς συμμετοχών της ΑΒΑΞ σε παραχωρήσεις στην θυγατρική εταιρεία ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις. Στην ενέργεια μέσω της Volterra ο όμιλος λειτουργεί δύο αιολικά πάρκα συνολικής ισχύος 72 MW ενώ μέσα στο 2021 θα ξεκινούν δύο νέα αιολικά σε Καστοριά και Κοζάνη, συνολικής ισχύος 36 MW. Στα ακίνητα, προωθεί δύο οικιστικά έργα σε Ελληνικό (σε ιδιόκτητο ακίνητο κοντά στο σταθμό του μετρό) και στις Καλύβες Χανίων. Πρόκειται να κατασκευαστούν συνολικά 40 κατοικίες με την επένδυση να φτάνει τα 11 εκατ. ευρώ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΑΞ Κ. Μιτζάλης επικεντρώθηκε στα υπό εκτέλεση έργα όπως η επέκταση της γραμμής 3 του μετρό στο τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς που θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2022 με την παράδοση των τριών σταθμών σε Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 344 εκατ. ευρώ. Οσο για το ολοκληρωμένο συγκρότημα καζίνο στην Κύπρο, έργο που έχει αναλάβει μαζί με την ΤΕΡΝΑ (με μερίδιο 40%) είναι ύψους 269 εκατ. ευρώ και ενδεχομένως θα φτάσει και τα 280 εκατ. Το έργο είναι εντός χρονοδιαγράμματος, έχει κατασκευαστεί το 45% και θα είναι προς παράδοση το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Υπό κατασκευή βρίσκεται και ο σταθμός παραγωγής ενέργειας 1.650 MW Bismayah 3 στο Ιράκ για λογαριασμό ιδιώτη επενδυτή με προϋπολογισμό 533 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος είχε ολοκληρώσει και τον προηγούμενο σταθμό ηλεκτροπαραγωγής Bismayah 2, ισχύος 1.500 MW για τον ίδιο πελάτη. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2022. Τέλος, ο διασυνδετήριος αγωγός φυσικού αερίου Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB) με προϋπολογισμό 145 εκατ. ευρώ, θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου.
Για το πρώτο τμήμα (Αλσος Βεϊκού – Γουδή) της γραμμής 4 του μετρό ύψους 1,8 δισ. ευρώ που κατακυρώθηκε στην ΑΒΑΞ πριν από λίγους μήνες το χρονοδιάγραμμα προβλέπει πως εντός του Μαρτίου η Αττικό Μετρό θα στείλει στο Ελεγκτικό Συνέδριο το φάκελο του έργου. «Ευελπιστούμε πως η σύμβαση θα υπογραφεί αφού περάσει και από τη Βουλή στο τέλος της Ανοιξης» δήλωσε ο κ. Μιτζάλης. Η έναρξη των μελετών προβλέπεται για Ιούνιο και Ιούλιο και η παραλαβή των πρώτων σταθμών ώστε να αρχίσουν τα έργα γίνει στα τέλη του 2021. Η έναρξη των εργασιών αναμένεται στις αρχές του 2022.
Στις συμβάσεις παραχώρησης και ΣΔΙΤ ο όμιλος διαθέτει 13 συμμετοχές και η διοίκηση επανέλαβε πως διαθέτει σημαντικότατη εμπειρία. Υπό διεκδίκηση είναι πέντε έργα οδικών αξόνων, τέσσερα για κτιριακές μονάδες, τρία για φοιτητικές εστίες, τέσσερα στη διαχείριση απορριμμάτων, δύο έργα υποδομών και άλλα δέκα διαφόρων κατηγοριών.