ΓΔ: 1397.18 -0.03% Τζίρος: 58.39 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:34:00 DATA

«Κλείδωσε» η μεταβίβαση της ΕΛΒΟ σε ισραηλινή κοινοπραξία

Σε δήλωσή του ο υπ. Οικονομικών, Χρ. Σταϊκούρας, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συμφωνία, καθώς με την υπογραφή κλείνει μία μέχρι πρότινος ατελέσφορη διαδικασία πώλησης.

Ολοκληρώθηκε και τυπικά η μεταβίβαση της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ), μετά από μία πολύχρονη διαδικασία, με τη νέα ΕΛΒΟ να έχει ως βασικούς μετόχους την Plasan Sasa Ltd (κατέχει το 47,6% του μετοχικού κεφαλαίου), τον όμιλο Katsav (47,6%) και τον Έλληνα επιχειρηματία Αριστείδη Γλύνη (4,8%).

Παράλληλα υπάρχει ο όρος του διαγωνισμού, λόγω και του τομέα δραστηριοποίησης της εταιρείας, ότι το ελληνικό Δημόσιο έχει το δικαίωμα να μετέχει στη νέα εταιρεία κατά ποσοστό 21%.Την ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση της συμφωνίας εξέφρασε με δήλωσή του ο υπ. Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε ότι «υπεγράφη, σήμερα, μετά από πολυετείς ατελέσφορες διαδικασίες, η σύμβαση μεταβίβασης της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) στους νέους μετόχους. Ολοκληρώνεται έτσι, με επιτυχία, μία μακρά και δύσκολη διαδικασία. Υπενθυμίζεται ότι η ΕΛΒΟ, μια εταιρεία με μεγάλη ιστορία στον τομέα της κατασκευής οχημάτων, είχε τεθεί σε ειδική εκκαθάριση από το 2014».

Το πρώτο διοικητικό συμβούλιο απαρτίζεται από την Ορλυ Κατσάβ – Πελέγκ, κόρη του ισχυρού άνδρα του ομίλου Katsav, ως πρόεδρο, και μέλη τους Σούκι – Χαΐμ Σβαρτς (εκπροσωπεί επίσης την Katsav), τον Νταν Ζιβ, επικεφαλής της Plasan και Αζριέλ Μπιμερστάιν (εκπροσωπεί επίσης την Plasan).

Υπενθυμίζεται ότι είχαν διενεργηθεί, χωρίς αποτέλεσμα, δύο δημόσιοι πλειοδοτικοί διαγωνισμοί, ένας τον Απρίλιο του 2017 και ένας τον Αύγουστο του 2018, και ένας διαγωνισμός, με ελεύθερη διαπραγμάτευση, που ματαιώθηκε, τον Φεβρουάριο του 2019. Τον Μάρτιο του 2020, ο Εκκαθαριστής προχώρησε εκ νέου σε δημόσια πρόσκληση διεξαγωγής του διαγωνισμού, με ελεύθερη διαπραγμάτευση. Μέσω της διαδικασίας αυτής αναδείχθηκε ο πλειοδότης.

Η ΕΛΒΟ βρίσκεται από το 2014 σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης με σωρευμένες ζημίες 170,3 εκατ. ευρώ και συνολικές υποχρεώσεις που έφταναν τα 85,4 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία είχε ιδρυθεί το 1972 ως Στάγιερ Ελλάς με σκοπό την παραγωγή και διάθεση φορτηγών οχημάτων, γεωργικών ελκυστήρων και σταθερών κινητήρων. Το 1986 η συμμετοχή των Αυστριακών είχε μεταβιβαστεί στο ελληνικό Δημόσιο. Το 2000 ο όμιλος Μυτιληναίος είχε αποκτήσει, μέσω διεθνούς διαγωνισμού, το 43% των μετοχών και το management, και αποχώρησε από την εταιρεία το 2010.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

οασθ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΑΣΘ: Ολοκληρώνεται η κατασκευή σταθμού φόρτισης 110 ηλεκτρικών λεωφορείων

Το πρότζεκτ περιλαμβάνει εργασίες διαμόρφωσης του χώρου, ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, όπου θα τοποθετηθούν 55 ηλεκτρικοί φορτιστές ισχύος 180 KW, καθένας με δυνατότητα παράλληλης φόρτισης δύο ηλεκτροκίνητων λεωφορείων.
ELVO, ELBO
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην Ένωση Ελληνικών Εταιριών Αεροδιαστημικής, Άμυνας & Ασφάλειας η ΕΛΒΟ

H εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει την προσήλωση της εταιρίας για σταθερή ανάπτυξη που να παράγει εθνικό μέρισμα και να συμβάλει στην εξυπηρέτηση των ελληνικών αναγκών άμυνας, τόνισε ο Γεν. Διευθυντής Δημ. Αγγελόπουλος.
ELVO, ELBO
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εφικτή αλλά και επιβεβλημένη η ένταξη της ΕΛΒΟ στον ΣΕΚΠΥ

Η ένταξη της εταιρείας στον Σύνδεσμο έρχεται ενάμιση χρόνο μετά τη μεταβίβαση της μέσω διεθνούς διαγωνισμού στην κοινοπραξία των νέων μετόχων, η οποία έδωσε διέξοδο στην 6ετή αδράνεια που είχε περιέλθει.
ELVO, ELBO
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

H Epsilon SingularLogic οδηγεί την ψηφιακή αναβάθμιση της ΕΛΒΟ

Ένα ακόμα βήμα κάνει η ΕΛΒΟ μετά την επανεκκίνησή της, αυτή τη φορά με την ανάπτυξη της ψηφιακής της υποδομής που ανέθεσε στην Epsilon SingularLogic. Ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα που θα προσφέρει πολλές δυνατότητες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μπαίνουν στην τελική ευθεία οι δύο διαγωνισμοί για τη ΛΑΡΚΟ

Υποβάλλονται σήμερα στους υποψήφιους επενδυτές τα τελικά σχέδια συμβάσεων προκειμένου να υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους εντός διαστήματος 30 ημερών, ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομικών.