Ολοκληρώθηκε και τυπικά η μεταβίβαση της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ), μετά από μία πολύχρονη διαδικασία, με τη νέα ΕΛΒΟ να έχει ως βασικούς μετόχους την Plasan Sasa Ltd (κατέχει το 47,6% του μετοχικού κεφαλαίου), τον όμιλο Katsav (47,6%) και τον Έλληνα επιχειρηματία Αριστείδη Γλύνη (4,8%).
Παράλληλα υπάρχει ο όρος του διαγωνισμού, λόγω και του τομέα δραστηριοποίησης της εταιρείας, ότι το ελληνικό Δημόσιο έχει το δικαίωμα να μετέχει στη νέα εταιρεία κατά ποσοστό 21%.Την ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση της συμφωνίας εξέφρασε με δήλωσή του ο υπ. Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε ότι «υπεγράφη, σήμερα, μετά από πολυετείς ατελέσφορες διαδικασίες, η σύμβαση μεταβίβασης της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) στους νέους μετόχους. Ολοκληρώνεται έτσι, με επιτυχία, μία μακρά και δύσκολη διαδικασία. Υπενθυμίζεται ότι η ΕΛΒΟ, μια εταιρεία με μεγάλη ιστορία στον τομέα της κατασκευής οχημάτων, είχε τεθεί σε ειδική εκκαθάριση από το 2014».
Το πρώτο διοικητικό συμβούλιο απαρτίζεται από την Ορλυ Κατσάβ – Πελέγκ, κόρη του ισχυρού άνδρα του ομίλου Katsav, ως πρόεδρο, και μέλη τους Σούκι – Χαΐμ Σβαρτς (εκπροσωπεί επίσης την Katsav), τον Νταν Ζιβ, επικεφαλής της Plasan και Αζριέλ Μπιμερστάιν (εκπροσωπεί επίσης την Plasan).
Υπενθυμίζεται ότι είχαν διενεργηθεί, χωρίς αποτέλεσμα, δύο δημόσιοι πλειοδοτικοί διαγωνισμοί, ένας τον Απρίλιο του 2017 και ένας τον Αύγουστο του 2018, και ένας διαγωνισμός, με ελεύθερη διαπραγμάτευση, που ματαιώθηκε, τον Φεβρουάριο του 2019. Τον Μάρτιο του 2020, ο Εκκαθαριστής προχώρησε εκ νέου σε δημόσια πρόσκληση διεξαγωγής του διαγωνισμού, με ελεύθερη διαπραγμάτευση. Μέσω της διαδικασίας αυτής αναδείχθηκε ο πλειοδότης.
Η ΕΛΒΟ βρίσκεται από το 2014 σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης με σωρευμένες ζημίες 170,3 εκατ. ευρώ και συνολικές υποχρεώσεις που έφταναν τα 85,4 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία είχε ιδρυθεί το 1972 ως Στάγιερ Ελλάς με σκοπό την παραγωγή και διάθεση φορτηγών οχημάτων, γεωργικών ελκυστήρων και σταθερών κινητήρων. Το 1986 η συμμετοχή των Αυστριακών είχε μεταβιβαστεί στο ελληνικό Δημόσιο. Το 2000 ο όμιλος Μυτιληναίος είχε αποκτήσει, μέσω διεθνούς διαγωνισμού, το 43% των μετοχών και το management, και αποχώρησε από την εταιρεία το 2010.