Σταδιακή βελτίωση των μεγεθών του εμφανίζει ο ισπανικός όμιλος Inditex (αλυσίδες Zara, Pull & Bear, Zara Home, κ.α..) κατά το τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, με τις πωλήσεις online να παρουσιάζουν εκρηκτική αύξηση κατά 76%, συνεισφέροντας στη συγκράτηση της κάμψης στα έσοδα.
Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 6,1 δισ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο φέτος, έναντι 7 δισ. το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ τα κέρδη EBITDA υποχώρησαν κατά 18%, διαμορφούμενα σε 1,84 δισ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 26%, αγγίζοντας τα 866 εκατ. ευρώ, έναντι 1,17 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ο όμιλος επιβαρύνθηκε με έκτακτες δαπάνες λόγω της πανδημίας, συνολικού ύψους 135 εκατ. ευρώ, ωστόσο μείωσε τις λειτουργικές του δαπάνες κατά 10% και τα αποθέματά του κατά 11%, συνέπεια της αποτελεσματικότερης διαχείρισης της εφοδιαστικής του αλυσίδας.
Στο εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης (Φεβρουάριος-Οκτώβριος 2020), η Inditex είχε μειωμένες πωλήσεις κατά 26,9%, συνολικού ύψους 14,1 δισ. ευρώ, έναντι 19,8 δισ. το περσινό εννεάμηνο. Ωστόσο, οι πωλήσεις μέσω των e-shops των αλυσίδων του ομίλου παρουσίασαν αύξηση κατά 75% συγκριτικά με πέρσι, ενώ και η επισκεψιμότητά τους εκτινάχθηκε κατά 44%, σε 3,4 δισ. επισκέψεις. Περαιτέρω, τα μεικτά κέρδη υποχώρησαν σε 8,2 δισ. ευρώ, από 11,5 δισ. στο περσινό εννεάμηνο, τα κέρδη EBITDA υποχώρησαν σε 3,3 δισ. ευρώ, έναντι 5,7 δισ. ευρώ πέρσι, ενώ τα κέρδη προ φόρων συρρικνώθηκαν σε 946 εκατ. ευρώ φέτος, έναντι 3,5 δισ. ευρώ το περσινό εννεάμηνο και τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν σε 671 εκατ. ευρώ το φετινό εννεάμηνο, έναντι 2,7 δισ. ευρώ πέρσι.
Παρά τις συνέπειες της πανδημίας στο λιανεμπόριο παγκοσμίως, η Inditex άνοιξε νέα καταστήματα σε 25 αγορές, λειτουργώντας συνολικά 7.197 φυσικά σημεία στο τέλος του εννεαμήνου, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται το πρόγραμμα ανανέωσης των φυσικών καταστημάτων του ομίλου, με την ενσωμάτωση τεχνολογικών καινοτομιών με στόχο την εμπέδωση της omnichannel φιλοσοφίας του. Συνολικά ο όμιλος θα δαπανήσει 1 δισ. ευρώ την περίοδο 2020-2022 για αυτό το πρόγραμμα. Εξάλλου, η ισχυρή ανοδική τάση των πωλήσεων online εξακολουθεί και κατά το τέταρτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, καθώς ήδη μέσα στον Νοέμβριο, το 21% επί του συνόλου των φυσικών του καταστημάτων παρέμενε κλειστό. Στην παρούσα φάση, το 8% των σημείων του παραμένει κλειστό λόγω της πανδημίας, ενώ ακόμη ένα 10% δεν λειτουργεί τα Σαββατοκύριακα.