Περαιτέρω διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων του στην χώρα μας αλλά και αρκετές ανακαινίσεις υπαρχόντων σημείων υλοποίησε ο ισπανικός κολοσσός ένδυσης Inditex, μέσα στο 2023, σε συνέχεια ενός έτους που κατέγραψε θετικές επιδόσεις, με αύξηση πωλήσεων κατά 34% και σταθερή κερδοφορία.
Ειδικότερα, το 2023 θα ολοκληρωθεί με τα εγκαίνια ενός ακόμη σημείου της αλυσίδας εσωρούχων κι αθλητικών ειδών Oysho, στους χώρους του εμπορικού κέντρου River West, μέσα στον Δεκέμβριο, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό καταστημάτων σε 149, για τις 7 αλυσίδες που η Inditex ελέγχει, με ναυαρχίδα την Zara. Είχαν προηγηθεί δύο ακόμη προσθήκες νέων σημείων, ενός καταστήματος της αλυσίδας ένδυσης Massimo Dutti στους χώρους του εμπορικού πάρκου Smart Park, κι ενός σημείου Oysho, επί της οδού Τσιμισκή στην Θεσσαλονίκη, ενώ πραγματοποιήθηκε επίσης η μεταφορά του καταστήματος της αλυσίδας Stradivarius σε μεγαλύτερο χώρο, εντός του εμπορικού κέντρου River West.
Περισσότερα ανοίγματα προγραμματίζονται για το 2024, με εμβληματικότερα τα εγκαίνια του νέου concept store της αλυσίδας Zara, μαζί με την Zara Home, στον Πύργο του Πειραιά, σε χώρο που θα καλύπτει εμβαδόν 5.848 τμ σε τρεις ορόφους. Το συγκεκρμένο κατάστημα θα είναι το μεγαλύτερο του ομίλου στην χώρα μας και αναμένεται να ανοίξει τον Απρίλιο. Παράλληλα, ο όμιλος βρίσκεται σε φάση αναζήτησης κι άλλων ακινήτων αντίστοιχων προδιαγραφών, προχωρώντας την ανακαίνιση περισσότερων προϋπαρχόντων καταστημάτων του και μη αποκλείοντας την μεταστέγαση κι άλλων σημείων του σε νέους χώρους, που θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της ισπανικής μητρικής. Στο στόχαστρο τίθεται πρωτίστως η Αττική, αλλά και πόλεις της περιφέρειας όπου διαπιστώνονται προοπτικές ανάπτυξης.
Ως προς τις οικονομικές επιδόσεις για την χρήση του 2022 -η οποία έληξε στις 31 Ιανουαρίου 2023- η ITX Ελλάς κατέγραψε πωλήσεις ύψους 614,8 εκατ ευρώ, έναντι 457,4 εκατ ευρώ το 2021, ενώ τα μεικτά κέρδη της ανήλθαν σε 238,5 εκατ ευρώ, έναντι 198,6 εκατ ευρώ την προηγούμενη χρήση. Τα αυξημένα λειτουργικά έξοδα ωστόσο είχαν σαν αποτέλεσμα την μικρή μείωση των κερδών προ φόρων σε 27,4 εκατ ευρώ, από 29,5 εκατ ευρώ την προηγούμενη χρήση, καθώς και των κερδών μετά φόρων σε 21 εκατ ευρώ, έναντι 21,1 εκατ ευρώ το 2021.
Σημειώνεται ότι διεθνώς ο ισπανικός όμιλος παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 13,5% στο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης, αγγίζοντας τα 16,9 δισ ευρώ, εκ των οποίων τα 12 δισ ευρώ προήλθαν από τις αλυσίδες Zara και Zara Home. Κατά 39% αυξήθηκαν τα κέρδη προ φόρων του, ανερχόμενα σε 3,3 δισ ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη του ενισχύθηκαν κατά 40%, αγγίζοντας τα 2,5 δισ ευρώ.