ΓΔ: 1392.65 -0.36% Τζίρος: 20.39 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:50:00 DATA
Φώτο: ΟΛΘ

Μείωση κερδών στον ΟΛΘ στο εννεάμηνο παρά την αύξηση των εσόδων

Τα συνολικά έσοδα του ΟΛΘ επηρεάστηκαν αρνητικά από την μείωση των διακινουμένων φορτίων λόγω της πανδημίας, ωστόσο η αύξηση των εσόδων ήταν εμφανής, λόγω των αλλαγών που εφαρμόστηκαν από πέρυσι.

Επηρεασμένη από την πανδημία ήταν η κερδοφορία του φετινού εννεαμήνου για τον ΟΛΘ καθώς επιβραδύνθηκε η κυκλοφορία των φορτίων διεθνώς, με αποτέλεσμα χαμηλότερους διακινουμένους όγκους και χαμηλότερες πωλήσεις από τις αναμενόμενες, με την αύξηση εσόδων ωστόσο να είναι εμφανής λόγω των αλλαγών που εφαρμόστηκαν από πέρυσι. Επιπλέον, το λειτουργικό κόστος επηρεάστηκε δυσμενώς από μη επαναλαμβανόμενα γεγονότα, επιδεινώνοντας τον αντίκτυπο στην κερδοφορία που απορρέει από τα αποτελέσματα της μειωμένης διακίνησης φορτίων λόγω Covid-19

Τα συνολικά έσοδα για το τρίτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 8,3%, από 16,6 εκατ. ευρώ, σε περίπου 18 εκατ. ευρώ το γ' τρίμηνο του 2020, ενώ για την περίοδο του 9μήνου σημειώθηκε συνολική αύξηση κατά 6,5%, από 49,5 εκατ. ευρώ του εννεαμήνου το 2019, σε 52,7 εκατ. ευρώ το φετινό εννεάμηνο. Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (παρέχοντας πρόσθετα έσοδα ~ € 4,9εκατ.), η οποία ξεπέρασε την αναμενόμενη πτώση των εσόδων από το Σταθμό Συμβατικού Φορτίου (πτώση κατά ~ € 1,6εκατ.). 

olth-limania

Όσον αφορά στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, η διακίνηση για το τρίτο τρίμηνο του 2020 αυξήθηκε κατά 9,6%, από 108k TEUs το γ΄τρίμηνο του 2019, σε 118k TEUs το γ' τρίμηνο του 2020. Ακολούθως, η συνολική διακίνηση για την περίοδο του 9μήνου του 2020 αυξήθηκε κατά 2%, από 328k TEUs που ήταν στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σε 335k TEUs το φετινό εννεάμηνο.

Αναφορικά με το Σταθμό Συμβατικού Φορτίου, η επίπτωση από την πανδημία ήταν ηπιότερη για το τρίτο τρίμηνο του 2020, καθώς οι συνολικοί όγκοι μειώθηκαν κατά 5,6%, από 1.007 χιλ. τόνους το τρίτο τρίμηνο του 2019, σε 951 χιλ. τόνους το φετινό τρίμηνο. Κατά την περίοδο του 9μήνου, οι όγκοι μειώθηκαν κατά 12,6%, από 3.247 χιλ. τόνους το εννεάμηνο του 2019, σε 2.839 χιλ. τόνους το φετινό εννεάμηνο.

Τα κέρδη πριν από τόκους & φόρους (EBIT), αυξήθηκαν το τρίτο τρίμηνο του 2020 κατά 11,4%, από 5,7εκατ. ευρώ το γ' τρίμηνο του 2019 , σε 6,3 εκατ. ευρώ το φετινό τρίμηνο του 2020, ενώ τα EBIT κατά το 9μηνο μειώθηκαν κατά 2,4%, από 17,3εκατ. ευρώ το γ' τρίμηνο του 2019 σε 16,9 εκατ. ευρώ το γ' τρίμηνο του 2020. Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA), ακολούθησαν την ίδια τάση με τα EBIT για το τρίτο τρίμηνο του 2020 και αυξήθηκαν κατά 9,5%, από 7,2εκατ.  ευρώ που ήταν στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα σε 7,9 εκατ. ευρώ το φετινό τρίμηνο, ενώ στο 9μηνο μειώθηκαν κατά 0,8%, από 21,8 εκατ. ευρώ, σε 21,6 εκατ. ευρώ.

Οι κύριοι μοχλοί για την αύξηση των εσόδων και τη διατήρηση της κερδοφορίας, παρέμειναν η εφαρμογή βελτιωμένων διαδικασιών διαχείρισης των διακινούμενων όγκων εντός του Λιμένος και η αναπροσαρμογή του τιμολογίου εμπορευματοκιβωτίων, όπως εφαρμόστηκαν από τη Διοίκηση πέρυσι.

Την περίοδο μέχρι την 30 Σεπτεμβρίου 2020 δεν υπήρξαν σημαντικές μεταβολές στη δανειακή θέση και στην κεφαλαιακή διάρθρωση της Εταιρείας. Η ΟΛΘ συνεχίζει να λειτουργεί χωρίς δανεισμό, έχοντας διανείμει μέρισμα 11,8 εκατ. ευρώ με ισχυρή καταθετική βάση, με τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα σε καταθέσεις να φτάνουν τα ~ 102 εκατ. ευρώ. Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών προχωρά ικανοποιητικά με βάση τις τρέχουσες συνθήκες.

Επιπλέον, η ΟΛΘ ανακοίνωσε ότι έλαβε άδεια Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα (Authorized Economic Operator-ΑΕΟ) για την Ασφάλεια και Προστασία (AEOS) από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Οι Εγκεκριμένοι Οικονομικοί Φορείς αναγνωρίζονται ως αξιόπιστοι και ασφαλής επιχειρηματικοί εταίροι στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα και απολαμβάνουν μία σειρά από οφέλη. Σε αυτά περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η ταχύτερη διεκπεραίωση των τελωνειακών τους συναλλαγών, η διεθνής αναγνώρισή τους μέσω των Συμφωνιών Αμοιβαίας Αναγνώρισης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τρίτων χωρών και η ενίσχυση αναγνωρισιμότητας της αξιοπιστίας τους σε διεθνές επίπεδο, μέσω και του δικαιώματος χρήσης του κατοχυρωμένου λογοτύπου ΑΕΟ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι προκλήσεις των κυβερνο - απειλών και η σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού

Στις προκλήσεις που δημιουργεί το συνεχώς εξελισσόμενο τοπίο των κυβερνο-απειλών αναφέρθηκε ο ο Σπύρος Νικολάου, Διευθυντής Τμήματος Τεχνολογιών, Πληροφορικής, Επικοινωνιών και Ψηφιακού Μετασχηματισμού της ΟΛΘ.
OLTH, Thessaloniki, Limania
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα 8,4 εκατ. τα καθαρά κέρδη για τον ΟΛΘ μειωμένα κατά 12,2%

Οι κύριοι λόγοι μείωσης της κερδοφορίας επικεντρώνονται στην μείωση διακίνησης φορτίων στο Συμβατικό Λιμάνι, καθώς και στην εγγραφή απομείωσης των 0,87 εκατ. της συμμετοχής στην θυγατρική ThPA Sofia EAD.
OLTH, Thessaloniki, Limania
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενδιαφέρον για το ποσοστό Σαββίδη στον ΟΛΘ εξέφρασε η HIG Capital

Στις προθέσεις του αμερικανικού fund είναι η δημιουργία κόμβων logistics στους λιμένες Αλεξανδρούπολης και Βόλου, ενώ επενδύει και στον κλάδο της φιλοξενίας, αγοράζοντας 3 ξενοδοχεία στην Κρήτη.
OLTH, LIMANIA, LIAGGOS
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αθ. Λιάγκος: Στόχος του ΟΛΘ η ανάπτυξη προς τη ΝΑ Ευρώπη

Ο εκτελεστικός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ τόνισε πως ο έκτος προβλήτας θα δώσει τη δυνατότητα για προσέλκυση πλοίων μεγαλύτερης χωρητικότητας, ενώ εκτίμησε ότι θα αναπτυχθεί περαιτέρω η κρουαζιέρα.