Πολύ κοντά στον διπλασιασμό των ηλεκτρονικών πωλήσεών του βρίσκεται ο όμιλος Φουρλή στο κλείσιμο της φετινής χρονιάς. Το ψηφιακό κανάλι βρίσκεται σε δυναμική τροχιά ανόδου τους τελευταίους μήνες, τόσο σε ό,τι αφορά τη σουηδική αλυσίδα επίπλων κι οικιακού εξοπλισμού ΙΚΕΑ, όσο και τις αλυσίδες αθλητικών ειδών Intersport και Athlete’s Foot, διατηρώντας εν πολλοίς το μομέντουμ που καταγράφηκε κατά την διάρκεια του lockdown την περασμένη άνοιξη.
Ειδικά σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις αθλητικών ειδών, καταγράφεται ακόμη και ο πενταπλασιασμός του ποσοστού συνεισφοράς τους στον συνολικό τζίρο, ενώ για την ΙΚΕΑ, από ποσοστό 10%-11% που αντιστοιχούσε στο e-shop πέρσι, φαίνεται αυτό να παγιώνεται στο 18% έως το τέλος του 2020, αφού τις ημέρες αυτές που τα φυσικά καταστήματα παραμένουν κλειστά, αγγίζει το 25%.
Η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι το εκτενές δίκτυο καταστημάτων βοηθάει στην περαιτέρω τόνωση των online πωλήσεων, καθώς προσφέρει την δυνατότητα στον καταναλωτή να αγοράσει με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, γνωρίζοντας ότι μπορεί να επιστρέψει το προϊόν που δεν τον εξυπηρετεί σε ένα από τα καταστήματα, όταν αυτά επαναλειτουργήσουν.
Ακριβώς σε αυτό το σημείο στηρίζεται η πολυκαναλική στρατηγική (omnichannel) του ομίλου Φουρλή, την οποία σχεδιάζει να αναπτύξει πιο δυναμικά το επόμενο διάστημα, με γνώμονα την καλύτερη εμπειρία του πελάτη. Εξάλλου και διεθνώς, ο σουηδικός όμιλος έχει ήδη επισημάνει την αύξηση των ηλεκτρονικών του πωλήσεων κατά 45% φέτος συγκριτικά με πέρσι, ενώ εγκαινίασε μέσα στο 2020 την ψηφιακή του παρουσία σε τρεις ακόμη αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας.
Οι νέοι περιορισμοί στην λειτουργία του λιανεμπορίου πάντως, ανάγκασαν τον όμιλο Φουρλή να αναβάλει τα εγκαίνια του νέου σημείου ΙΚΕΑ στον Πειραιά, παρά το γεγονός ότι το κατάστημα ήταν έτοιμο να λειτουργήσει στα τέλη του Οκτωβρίου. Πλέον, ο όμιλος σχεδιάζει το άνοιγμα του νέου μεσαίου μεγέθους σημείου, συνολικού εμβαδού 1.850 τμ, στην επανέναρξη της λειτουργίας του λιανεμπορίου, όποτε αυτό αποφασιστεί. Ανοικτό είναι πάντως εδώ και λίγες ημέρες το κατάστημα της ΙΚΕΑ επί της λεωφόρου Κηφισού, εξυπηρετώντας αποκλειστικά και μόνο επαγγελματίες, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
Σημειώνεται ότι στο εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης, η Housemarket (ΙΚΕΑ) είχε μειωμένες πωλήσεις ύψους 181,7 εκατ ευρώ, έναντι 218,1 εκατ ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα, και κέρδη προ φόρων ύψους 4,7 εκατ ευρώ, έναντι 8,1 εκατ πέρσι. Επίσης, η Sporting Goods (Intersport & Athlete’s Foot) είχε μειωμένες πωλήσεις ύψους 97,7 εκατ ευρώ στο φετινό εννεάμηνο, έναντι 121,2 εκατ ευρώ πέρσι, ενώ το αποτέλεσμα προ φόρων ήταν ζημιές ύψους 6,4 εκατ ευρώ, έναντι κερδών 1,0 εκατ ευρώ το περσινό εννεάμηνο.
Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι, σε μία κίνηση ενδεικτική της νέας της φιλοσοφίας, η σουηδική μητρική εταιρεία ανακοίνωσε χθες ότι σταματά την έκδοση του έντυπου καταλόγου ΙΚΕΑ, μετά από 70 συναπτά έτη. Η κίνηση συγκαταλέγεται στις προσπάθειες του ομίλου να μεταβεί επιτυχώς στην ψηφιακή εποχή, υποστηρίζοντας την πολυκαναλική προσέγγιση που του παρέχει η λειτουργία του e-shop και απευθυνόμενος στη νέα γενιά, κοινωνικά συνειδητοποιημένων καταναλωτών. Σημείωνεται ότι η ΙΚΕΑ είχε φθάσει στο σημείο να διανείμει έως και 200 εκατομμύρια καταλόγους σε περισσότερες από 50 αγορές, ενώ είχε ήδη ξεκινήσει την σταδιακή μείωση του αριθμού αντιτύπων κατά 50% ήδη από το 2018, σε μία προσπάθεια να χτίσει ένα περιβαλλοντικά πιο ευαίσθητο προφίλ.