Εντυπωσιακές επιδόσεις καταγράφει το ψηφιακό κανάλι της ισπανικής αλυσίδας ένδυσης Μango, καθώς κέρδισε 3 εκατομμύρια νέους πελάτες μέσα στη χρονιά. Ο ισπανικός όμιλος fast fashion ανταγωνίζεται ευθέως τις αλυσίδες Zara και H&M, καθώς επέδειξε γρήγορα αντανακλαστικά μέσα στην πανδημία, ενισχύοντας σημαντικά την υποδομή για την υποστήριξη των ηλεκτρονικών του πωλήσεων.
Έτσι, ο τζίρος της αλυσίδας διεθνώς μόνο από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις αναμένεται να αγγίξει τα 800 εκατομμύρια ευρώ φέτος, ενισχυμένος κατά 40% συγκριτικά με το 2019, αλλά και να εκτιναχθεί σε 1 δισ. ευρώ το 2021, στόχος που έμοιαζε εξαιρετικά φιλόδοξος όταν η ισπανική εταιρεία λάνσαρε το ηλεκτρονικό της κατάστημα για πρώτη φορά πριν από 20 χρόνια. Σημειώνεται ότι ο όμιλος έκλεισε τη χρήση του 2019 με συνολικές πωλήσεις ύψους 2,3 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 6,3% έναντι του 2018, και κέρδη ύψους 194 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατα 43% σε ετήσια βάση.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι 900.000 νέοι πελάτες προστέθηκαν στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Mango μόνο τους μήνες του lockdown την περασμένη άνοιξη, αυξάνοντας τον τζίρο του e-shop της περισσότερο από 50%. Με στόχο να εξυπηρετήσει την αυξημένη ζήτηση, ο όμιλος αποφάσισε εγκαίρως να προχωρήσει σε συγκεκριμένες ενέργειες ώστε να στηριχθεί αποτελεσματικά η ψηφιακή του παρουσία, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η έγκαιρη μεταφορά τουλάχιστον 200.000 ενδυμάτων από τα φυσικά καταστήματα στο e-shop του, αλλά και η αύξηση κατά 30% των επενδυτικών κονδυλίων σε ενέργειες ψηφιακού marketing για φέτος.
Η ελληνική παρουσία της Mango
Στη χώρα μας, η αλυσίδα αναπτύσσεται μέσω της θυγατρικής εταιρείας Mango Garments Ελλάς, η οποία ενσωματώνεται στην μητρική Mango MNG Holdings SAU, αλλά κι από τον όμιλο Φάις, μέσω της θυγατρικής Sportswind ΑΕ, ως master franchisee. Η τελευταία διατηρεί καταστήματα της αλυσίδας Mango στη Γλυφάδα, στο εμπορικό κέντρο River West στο Αιγάλεω και την Λάρισα, ενώ στο portfolio της περιλαμβάνονται επίσης η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών Ρuma (χονδρική και δίκτυο 12 καταστημάτων) καθώς και η εταιρεία μοτοσικλετών Indian (δύο σημεία).
Συνολικά, η Sportswind κατέγραψε μειωμένα έσοδα κατά 9,6% το φετινό επτάμηνο συγκριτικά με πέρσι, εξαιτίας της πανδημίας και των επιπτώσεών της στην λειτουργία των καταστημάτων, ενώ η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι το 2020 θα κλείσει με μείωση τζίρου κατά 12% έως 15% σε σχέση με το 2019.
Περαιτέρω, στο πλαίσιο του περιορισμού των αρνητικών επιδράσεων στον τζίρο της, η διοίκηση της εταιρείας ενισχύει τις χονδρικές πωλήσεις και τις πωλήσεις μέσω e-shop, ενώ αξιοποιεί τα μέτρα στήριξης που έχει θεσμοθετήσει η Πολιτεία. Αυτά αφορούν μεταξύ άλλων την έκπτωση ενοικίου 40% για τους μήνες που διαρκεί η αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων, καθώς και την ένταξη προσωπικού σε αναστολή εργασίας, ενώ παράλληλα η διοίκηση προχωρά σε επαναδιαπραγμάτευση των βασικών συμβάσεων λειτουργίας, με στόχο την αναπροσαρμογή των βασικών όρων στα τρέχοντα δεδομένα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2019, η Sportswind είχε κύκλο εργασιών αυξημένο κατά 12,8%, ύψους 23,9 εκατομμυρίων ευρώ, έναντι 21,1 εκατομμυρίων ευρώ το 2018, και ζημιές ύψους 182.898 ευρώ, έναντι κερδών ύψους 118.556 ευρώ την προηγούμενη χρονιά.
Σε ό,τι αφορά την θυγατρική Mango Garments Ελλάς, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν το 2019 κατά 6% σε σχέση με το 2018, αγγίζοντας τα 10,3 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά φορών υποχώρησαν σε 226.155 ευρώ, έναντι 341.186 ευρώ το 2018. H εταιρεία λειτουργεί δύο καταστήματα στην Αθήνα, ένα κατάστημα στον Πειραιά, δύο καταστήματα στην Θεσσαλονίκη, καθώς κι από ένα σημείο σε Καλαμάτα, Κρήτη, Κόρινθο (στο εμπορικό κέντρο Mare West) και Ρόδο.