Σήμερα το απόγευμα θα γνωρίζουμε αν η διαμάχη μεταξύ του ιταλικού ομίλου Γκριμάλντι, που ελέγχει και τις Μινωικές Γραμμές, με την Attica Group για τις ακτοπλοϊκές γραμμές της Αδριατικής θα μετατραπεί σε κόντρα για την απόκτηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας.
Στο τεύχος του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (Ο.Λ.ΗΓ), αναφέρεται πως ο επενδυτής θα αναλάβει τόσο τη διαχείριση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας όσο και των αλιευτικών καταφυγίων Σαγιάδας και Πλαταριάς, καθώς και του καταφυγίου τουριστικών σκαφών στα Σύβοτα.
Παρά το γεγονός πως η Ηγουμενίτσα είναι δυτική απόληξη της Εγνατίας Οδού σήμερα δε διαθέτει εμπορευματικό κέντρο και σοβαρές υποδομές στον τομέα της διακίνησης εμπορευμάτων. Οι υποψήφιοι επενδυτές βλέπουν σοβαρά περιθώρια ανάπτυξης στο συγκεκριμένο τομέα, παράλληλα με το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει και σήμερα το λιμάνι στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις με την Αδριατική. Το σχέδιο για το εμπορευματικό κέντρο εξαγγέλλεται εδώ και δεκαετίες, χωρίς να προχωρά, ενώ εσχάτως έχουν προχωρήσει οι μελέτες για ακίνητο που βρίσκεται εκτός του λιμανιού, αλλά κοντά στην Εγνατία Οδό.
Εκτός από τους ομίλους Γκριμάλντι και Attica, που είναι ήδη χρήστες του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, τις τελευταίες ημέρες κυκλοφορούν πληροφορίες περί ενδιαφέροντος από τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), που επίσης συμμετείχε στους διαγωνισμούς για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας.
Ακούγεται πως και οι Γερμανοί της Förde Reederei Seetouristik, που έχουν παρουσία στην Αλβανία, θα διεκδικήσουν τον Ο.Λ.ΗΓ., ενώ ενδιαφέρον δείχνει και η δανέζικη DFDS, που πρόσφατα απέκτησε παρουσία στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Ο δανέζικος όμιλος διαχειρίζεται γραμμές που συνδέουν την Τεργέστη με Πάτρα και Ηγουμενίτσα και συνδέσεις με τουρκικά λιμάνια. Στους φερόμενους ως υποψηφίους προστέθηκαν τις τελευταίες ημέρες και δύο εγχώριοι εφοπλιστικοί όμιλοι, χωρίς να είναι βέβαιο πως θα εμφανιστούν στο αυριανό προσκλητήριο.
Με το διαγωνισμό για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας ολοκληρώνεται ο πρώτος κύκλος πωλήσεων ή υποπαραχωρήσεων περιφερειακών λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ. Ακολουθεί, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021, ο δεύτερος κύκλος στον οποίο έχουν ενταχθεί τα λιμάνια του Βόλου και του Ηρακλείου.