ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: ΑΠΕ

Aegean: Βαριές ζημιές και συρρίκνωση αλλά δεν θα χρειασθεί διάσωση

Δεν θεωρούν πιθανό οι αναλυτές το σενάριο διάσωσης με παραχώρηση μετοχών στο Δημόσιο. Η Euroxx προβλέπει ότι το 2020 οι ζημιές της Aegean θα φθάσουν τα 236 εκατ. ευρώ και το 2021τα έσοδα θα αντιστοιχούν στο 70% του 2019.

Την ώρα που μεγάλες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης διασώζονται με κρατική ενίσχυση και υποχρεώνονται να εφαρμόζουν επώδυνα προγράμματα αναδιάρθρωσης, οι εκτιμήσεις των αναλυτών για την Aegean συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι η ελληνική αεροπορική εταιρεία, αν και θα υποστεί βαρύτατες ζημιές και θα συρρικνωθεί, θα καταφέρει τελικά να επιβιώσει χωρίς κρατική ενίσχυση, που θα συνεπαγόταν και την παραχώρηση μετοχών στο Δημόσιο

Η γερμανική Lufthansa ανακοίνωσε την Τετάρτη, μετά το κλείσιμο της θυγατρικής χαμηλού κόστους Germanwings και τη μείωση του στόλου, που είχαν ανακοινωθεί ήδη τον Απρίλιο, ότι «μέτρησε» 22.000 πλεονασματικούς εργαζόμενους, που θα προσπαθήσει να απομακρύνει χωρίς απολύσεις, ενώ προχωρά σε μείωση δρομολογίων και στόλου, αλλά και σε μείωση κατά το ήμισυ στις επενδύσεις σε αεροσκάφη έως το 2023. Τα παραπάνω αποτελούν ενέργειες επιβεβλημένες στο πλαίσιο του προγράμματος εξυγίανσης που εφαρμόζει σε συμφωνία με τη γερμανική κυβέρνηση και την Κομισιόν.

Όπως εκτιμά η Euroxx Securities σε νέα ανάλυσή της, η Aegean Airlines θα αποφύγει αυτή την τύχη, καθώς, αν και θα υποστεί μεγάλες ζημιές και το 2021 το μέγεθός της θα έχει συρρικνωθεί κατά 30% τελικά δεν θα υπάρξει ανάγκη κρατικής διάσωσης, που θα οδηγούσε και σε παραχώρηση συμμετοχής στο Δημόσιο, αλλά και στην εφαρμογή μέτρων αναδιάρθρωσης.

Αυτό εκτιμά σε ανάλυσή της η Euroxx Securities. Η χρηματιστηριακή περικόπτει την τιμή - στόχο στα 6,60 ευρώ από 11,2 ευρώ, αλλά διατηρεί την επενδυτική σύσταση Overweigt. Η Euroxx υπογραμμίζει στην ανάλυσή της ότι η κρίση της πανδημίας κορονοϊού είναι, όπως τονίζουν οι ειδικοί, η χειρότερη στην ιστορία του κλάδου αερομεταφορών.

Για την Aegean, σημειώνει ότι:

  • Το 2020 θα είναι έτος σημαντικών ζημιών. Οι προ φόρων ζημιές του α' τριμήνου έφθασαν τα 112 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 48,7 εκατ. ευρώ σε σχέση με το α' τρίμηνο του 2019, καθώς τα έσοδα μειώθηκαν 15% στα 147 εκατ. ευρώ.
  • Το δεύτερο τρίμηνο προβλέπεται ότι θα είναι εξίσου κακό, ενώ μετά τη χαλάρωση των περιορισμών η εταιρεία από τον Ιούλιο αποκατέστησε μερικώς τα δρομολόγιά της.
  • Για το 2020, προβλέπεται πτώση των εσόδων κατά 60%, στα 523 εκατ. ευρώ, ζημιές προ φόρων τόκων και αποσβέσεων ύψους 10 εκατ. ευρώ και ζημιές προ φόρων 236 εκατ. ευρώ, εξαιτίας και της δυσμενούς επίδρασης από συμβόλαια αντιστάθμισης κινδύνου για τις τιμές των καυσίμων.
  • Η Aegean εκτιμάται, πάντως, ότι θα επιβιώσει της κρίσης, καθώς, ακόμη και μετά τις ζημιές του πρώτου τριμήνου διαθέτει επαρκή ρευστότητα, ύψους 465 εκατ. ευρώ, από 505 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2019, ενώ έχει εξασφαλίσει δάνεια κεφαλαίου κίνησης από ελληνικές τράπεζες 120 εκατ. ευρώ και έχει υποβάλει αίτηση για δάνεια 150 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο του κρατικού προγράμματος εγγυοδοσίας. Συνολικά, παρά τη χαμηλή ορατότητα και με δεδομένη την ισχύ του ισολογισμού της Aegean και το γεγονός ότι διαθέτει έμπειρη διοίκηση, ενώ η Ελλάδα έχει δημιουργήσει καλό όνομα ως ασφαλής προορισμός τουρισμού, αποκλείεται κάθε ενδεχόμενο να απαιτηθεί διάσωση από το κράτος με αντάλλαγμα μερίδιο μετοχών.
  • Για το 2021 αναμένεται σημαντική ανάκαμψη. Το μέγεθος της εταιρείας (έσοδα-λειτουργικά αποτελέσματα) θα είναι στο 69-70% του μεγέθους που είχε το 2019, με ένα ελαφρώς μικρότερο στόλο 60 αεροσκαφών. Η εταιρεία θα προσπαθήσει να αναβάλει τις μελλοντικές παραδόσεις αεροσκαφών που έχουν συμφωνηθεί με την Airbus και τις εταιρείες μίσθωσης αεροσκαφών, ενώ θα αποσύρει παλαιότερα αεροπλάνα που λήγουν οι μισθώσεις τους.
  • Έτσι, το 2021 εκτιμάται ότι τα έσοδα του ομίλου θα διαμορφωθούν σε 903 εκατ. ευρώ (69% των εσόδων του 2019) και τα EBITDA στα 186 εκατ. ευρώ (69% του 2019), ενώ τα κέρδη προ φόρων θα ανέλθουν σε 20 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία αναμένεται ότι θα αρχίσει και πάλι τη διανομή μερισμάτων από το 2022 και μετά.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, Ελευθέριος Βενιζέλος
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

AviAlliance: Tο «Ελ. Βενιζέλος», οι ζημιές και η «μάχη» με τον Όρμπαν

Η καναδική εταιρία πέτυχε κυβερνητική στήριξη 130 εκατ. ευρώ για την Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), ωστόσο στην Ουγγαρία η κυβέρνηση Όρμπαν επιχειρεί να κρατικοποιήσει το αεροδρόμιο της Βουδαπέστης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πτήση σε αβεβαιότητα για την Aegean, αύξηση υποχρεώσεων κατά 59%

Αργή επαναφορά των αερομεταφορών στην κανονικότητα με ορίζοντα το 2024, ενώ η εταιρεία βαρύνεται με πολύ αυξημένες υποχρεώσεις, ύψους 862 εκατ. ευρώ. Τι αναφέρει το ενημερωτικό δελτίο για την αύξηση κεφαλαίου.