ΓΔ: 1392.35 -0.38% Τζίρος: 37.86 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:28:00 DATA
Φώτο: Pixabay

Η βιομηχανία ομορφιάς ανακάλυψε την ψηφιακή διάσταση

Υπό την πίεση των νέων υγειονομικών κανόνων που διαμόρφωσε η πανδημία, οι κολοσσοί της ομορφιάς υιοθετούν ακόμη και συστήματα τεχνητής νοημοσύνης για δοκιμή καλλυντικών εξ αποστάσεως.

Η επόμενη ημέρα της βιομηχανίας ομορφιάς αποτέλεσε το αντικείμενο του πρώτου ψηφιακού Beauty Forum 2020 που πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης, στις 12 Ιουνίου, από την Boussias Communications και το Marketing Week με τη συμμετοχή υψηλόβαθμων στελεχών των κορυφαίων εταιρειών καλλυντικών.

Η ενσωμάτωση των εργαλείων της τεχνολογίας, σε συνδυασμό με την τήρηση των κανόνων ασφαλείας αλλά και της ιδιωτικότητας βρέθηκαν μεταξύ άλλων στο επίκεντρο των παρουσιάσεων αρκετών ομιλητών, οι οποίοι κλήθηκαν να τοποθετηθούν σε σχέση με την επικοινωνία των beauty brands στη μετά lockdown εποχή

Η καινοτομία, καθώς και η αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) αποτέλεσαν τα κύρια σημεία της παρουσίασης της Digital Manager της εταιρείας L’ Oreal, Monica Matuszewska, η οποία μεταξύ άλλων τόνισε την ανάγκη ανταπόκρισης στην αναζήτηση του καταναλωτή για νέες τρισδιάστατες εμπειρίες, τόσο σε ό,τι αφορά το μακιγιάζ όσο και την περιποίηση της επιδερμίδας. Η ίδια παρουσίασε το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης Perso το οποίο θα λανσαριστεί το 2021, προσφέροντας προσωποποιημένη εμπειρία φροντίδας στο σπίτι, και παρουσίασε τα virtual testers τα οποία λειτουργούν μέσω εφαρμογής και QR code. 

Από την πλευρά της, η Kωνσταντίνα Κράτσα, επικεφαλής του τμήματος Marketing της Estee Lauder Travel Retail EMEA, σημείωσε την εκτόξευση των online πωλήσεων προϊόντων ομορφιάς στην διάρκεια του lockdown, που οδήγησε τις εταιρείες στην αύξηση των κονδυλίων στο διαδικτυακό κανάλι. Τοποθετώντας το όνειρο του ταξιδιού στο επίκεντρο της στρατηγικής της, η Estee Lauder συνεργάζεται με την Google και το Facebook ώστε να αναδείξει νέες εμπειρίες και πρακτικές δυνατότητες, όπως η υπηρεσία reserve & collect στα αεροδρόμια. Επιπλέον επενδύει σε νέες πρακτικές με την συνδρομή τεχνολογιών επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality), εργαλείων εικονικής πραγματικότητας (VR tools) αλλά και προσωποιημένων υπηρεσιών με στόχο την αμεσότερη και ασφαλέστερη επικοινωνία με τον πελάτη, συμπληρωματική προς το παραδοσιακό marketing. 

Λειτουργώντας πλέον στα πλαίσια ενός νέου περιβάλλοντος, οι εταιρείες καλλυντικών και προϊόντων ομορφιάς καλούνται να προσαρμόσουν άμεσα το επιχειρηματικό τους μοντέλο στα νέα δεδομένα, σύμφωνα με την Flavilla Fongang, Creative Brand Specialist, επανεξετάζοντας την αποδοτικότητα κάθε προϊόντος αλλά και επαναπροσδιορίζοντας τη συσχέτιση ποιότητας/τιμής. Η ίδια εστίασε και στην ανάγκη να υπάρξουν προσφορές και εκπτώσεις κατά την τρέχουσα συγκυρία, αλλά και επενδύσεις στην καινοτομία για το λανσάρισμα νέων προϊόντων μόλις βελτιωθεί το οικονομικό κλίμα. 

Από την πλευρά του, ο Γιάννης Καραλής, ιδρυτής και δ/νων σύμβουλος της NetSteps, μίλησε για την εξέλιξη του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και την χρησιμότητα των Progressive Web Apps (PWAs). Ο ίδιος επεσήμανε ότι οι αγορές μέσω κινητού αυξήθηκαν κατά 15% από το 2016 έως σήμερα, ποσοστό που αναμένεται να αγγίξει το 75% μέχρι το τέλος του 2021, και υπογράμμισε ότι το app conversion είναι 157% υψηλότερο από το mobile web conversion, στοιχείο που μεταφράζεται σε άμεση αύξηση των πωλήσεων. 

Η έμπειρη Consumer Psychologist, Kate Nightingale, αναφέρθηκε στο νέο περιβάλλον των φυσικών καταστημάτων, το οποίο πρέπει να στοχεύει στο να καθησυχάσει και να ηρεμήσει το κοινό, παρέχοντάς του αίσθημα ασφάλειας, αρμονίας αλλά και ελέγχου που όλοι μας απωλέσαμε λόγω της πανδημίας. Ο χαμηλός φωτισμός και ο προσεγμένος αρωματισμός των χώρων, σε συνδυασμό με πρακτικές λύσεις, όπως η διανομή δωρεάν αντισηπτικών, δύνανται να δημιουργήσουν οικειότητα αλλά και εμπιστοσύνη στους επισκέπτες, επανασυστήνοντας την εμπειρία αγορών in-store. 

Τέλος, για την Futurist, Karinna Nobbs, η καινοτομία αλλά και ο πειραματισμός τοποθετούνται στο επίκεντρο των αναγκαίων δεξιοτήτων των εταιρειών καλλυντικών και προϊόντων ομορφιάς, στην προσπάθειά τους να ανακτήσουν την επαφή με τους πελάτες τους, που πλέον επιλέγουν διαμεσολαβημένους τρόπους επικοινωνίας. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Sephora Greece... απογειώθηκε: Πώς έφτασε σε αύξηση τζίρου 47%

Η αλυσίδα ενισχύει τις πωλήσεις της κατά 27% στο εξάμηνο φέτος, σε συνέχεια ενός έτους επιδόσεων - ρεκόρ, που αποδίδονται στην αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης, αλλά και στην υψηλή ζήτηση από τουρίστες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέες εξαγορές στο ραντάρ της Σαράντης, στόχος για EBITDA 80 εκατ. το '24

Η εισηγμένη δίνει προτεραιότητα σε εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες, διαθέτοντας κονδύλια ύψους 54 εκατ. ευρώ για αυτόν τον σκοπό. Παράλληλα, επεκτείνει τις σειρές Carroten και Clinea σε νέες αγορές.
Καλλυντικά, Αγορά, Εμπόριο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ορόσημο για τα καλλυντικά το 2023 με επιστροφή σε τζίρο προ πανδημίας

Βραδύτεροι ρυθμοί αύξησης πωλήσεων 4% - 7% αναμένονται φέτος. Ο κλάδος στρέφεται στο εξωτερικό, όπου διακρίνονται σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Ενισχύεται ο ρόλος του ηλεκτρονικού εμπορίου.