ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Egnatia.eu

Αύξηση 33% στα διόδια της Εγνατίας για την παραχώρηση σε επενδυτές

Στα τέλη του έτους μετατέθηκε ο διαγωνισμός για τη σύμβαση παραχώρησης, που προχωρά μετ' εμποδίων εδώ και τρία χρόνια. Επτά τα σχήματα των ενδιαφερόμενων με συμμετοχή ισχυρών ελληνικών και ξένων εταιρειών.

Στο τελευταίο τρίμηνο του 2020 μετέθεσε το ΤΑΙΠΕΔ την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού η οποία είχε αρχικά προγραμματιστεί για τις 26 Ιουνίου. Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του οδικού άξονα προχωρά μετ’ εμποδίων εδώ και σχεδόν τρία χρόνια.

Στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού έχουν προκριθεί επτά σχήματα αλλά είναι άγνωστο πόσα και ποια από αυτά διατηρούν το ενδιαφέρον τους και θα καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές. Στην αγορά θεωρούν εξαιρετικά πιθανές ορισμένες αλλαγές στα σχήματα αφού έχουν περάσει αρκετά χρόνια από την εποχή που συστάθηκαν.

Μεταξύ των επτά ενδιαφερόμενων σχημάτων περιλαμβάνονται σχεδόν όλοι οι ισχυροί κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας, αλλά και πολύ ισχυροί όμιλοι του εξωτερικού στη διαχείριση αυτοκινητοδρόμων όπως η ιταλική ANAS που ανήκει στον ίδιο όμιλο με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Roadis που ελέγχεται από την καναδική PSP η οποία είναι και ο μεγαλύτερος μέτοχος του σχήματος που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», η γαλλική Vinci που είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της «Γέφυρα» (ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου) και της Ολυμπίας Οδού. Συμμετέχουν επίσης ο όμιλος Κοπελούζου με την κινεζική Sichuan, ο επενδυτικός κολοσσός Macquarie, κ.α.

Πριν από λίγες ημέρες δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η Κοινή Υπουργική Απόφαση που είχε προαναγγελθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην τελευταία έκθεση μεταμνημονιακής αξιολόγησης. Με την ΚΥΑ οριστικοποιείται η χωροθέτηση των μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων καθώς και η τιμολογιακή πολιτική. Προβλέπεται πως το σημερινό κόστος των 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο, που πληρώνουν οι οδηγοί Ι.Χ. αυτοκινήτων στον οδικό άξονα, θα αυξηθεί κατά 33%, σε 0,04 ευρώ, πριν υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης.

Στην ΚΥΑ δεν αναφέρεται, όμως, η τιμολογιακή πολιτική κατά την περίοδο παραχώρησης, αφού αυτό είναι στοιχείο της διαγωνιστικής διαδικασίας. Το πλαίσιο εντός του οποίου θα κινηθεί ο παραχωρησιούχος καθορίζεται, πάντως, από την τιμολογιακή πολιτική που εγκρίθηκε πριν από λίγους μήνες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η διοίκηση της Εγνατία Οδός ΑΕ υποστηρίζει σε πρόσφατο ετήσιο απολογισμό της πως διευθέτησε όλες τις εκκρεμότητες ώστε να καλυφθούν οι απαιτήσεις των δανειστών και του ΤΑΙΠΕΔ. Παραμένουν, όμως, σοβαρά ζητήματα τόσο με την πιστοποίηση των σηράγγων, όσο και την ασφάλεια ορισμένων γεφυρών που πρέπει να επιλυθούν πριν υποβληθούν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

GEK TERNA
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Λεφτά για νέα έργα, όχι για το χρέος: Τι προτείνουν οι κατασκευαστικές

Τα μισά έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ από τις συμβάσεις παραχώρησης να κατευθυνθούν σε νέα έργα και όχι στην αποπληρωμή δημόσιου χρέους, προτείνει ο σύνδεσμος των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών στο υπουργείο Υποδομών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διαγωνισμός - θρίλερ για τη ΛΑΡΚΟ με μόνο ένα υποψήφιο αγοραστή

Οι διαδικασίες για την πώληση αρχίζουν, αλλά παραμένει αμφίβολο αν το ένα επενδυτικό σχήμα που εξακολουθεί να ενδιαφέρεται θα υποβάλει τελικά προσφορά. Αίνιγμα το κόστος προσαρμογής στην περιβαλλοντική νομοθεσία.
Attiki Odos
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αττική Οδός: Μεγάλα fund και εργολάβοι μπαίνουν στη διεκδίκηση

Υψηλές οι απαιτήσεις από τις εταιρείες και τα κοινοπρακτικά σχήματα που θα διεκδικήσουν την παραχώρηση. Ενεργητικό τουλάχιστον 400 εκατ. πρέπει να έχουν οι κατασκευαστικές και άνω των 2 δισ. ευρώ οι επενδυτικές εταιρείες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διαγωνισμοί για τέσσερις μαρίνες και δύο λιμάνια εντός εξαμήνου

Παραμονή Χριστουγέννων η υποβολή προσφορών από έξι ισχυρούς υποψηφίους για τη μαρίνα Αρετσούς. Τι προβλέπει το πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας και Καβάλας.
volos_limani
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Συνωστισμός... επενδυτών στα λιμάνια, ποιοι διαγωνισμοί ετοιμάζονται

Ο Βόλος και η Κέρκυρα θα είναι τα επόμενα λιμάνια για τα οποία θα αναζητήσει επενδυτές το ΤΑΙΠΕΔ. Εννέα προσφορές για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου και επτά για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.