Σε έκτακτη γενική συνέλευση στα πρότυπα που επιβάλλει η πανδημία, δηλαδή μέσω τηλεδιάσκεψης, καλεί τους μετόχους της η διοίκηση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας με μοναδικό θέμα την τροποποίηση του άρθρου 33 του καταστατικού της εταιρείας.
Το εν λόγω άρθρο αφορά στην διανομή κερδών το οποίο με βάση το υφιστάμενο καταστατικό της ζυθοποιίας ορίζει ότι τα καθαρά κέρδη, εφόσον μπορούν να διατεθούν, διανέμονται με απόφαση της γενικής συνέλευση, αφού αφαιρεθεί το ποσό των πιστωτικών κονδυλίων της κατάστασης των αποτελεσμάτων που δεν αποτελούν πραγματοποιήσιμα κέρδη και αφού αφαιρεθεί η προβλεπόμενη κράτηση για σχηματισμό τακτικού αποθεματικού.
Ως ημερομηνία διεξαγωγής της έκτακτης συνέλευσης ορίστηκε η 12η Ιουνίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια η ισχυρή ζυθοποιία προχωρούσε σε καταβολή γενναίων μερισμάτων και προμερισμάτων στη μητρική Heineken.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η θετική πορεία των κερδών το 2018 οδήγησε το διοικητικό συμβούλιο να εγκρίνει την καταβολή προμερίσματος ύψους 8,5 εκατ. ευρώ, ενώ το προτεινόμενο μέρισμα του Διοικητικού Συμβουλίου για τη συνολική χρήση ανήλθε στα 14,7 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχη απόφαση για διανομή προμερίσματος ελήφθη και τον περσινό Οκτώβριο, καθώς οι επιδόσεις του οκταμήνου ήταν σημαντικά βελτιωμένες και δη σε όρους κερδοφορίας. Το ύψος του προμερίσματος δεν γνωστοποιήθηκε, με γνώμονα ότι η εταιρεία δεν έχει δημοσιεύσει ακόμα την οικονομική έκθεση του 2019, ωστόσο σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, το προμέρισμα δεν δύναται να υπερβαίνει το 50% των εκτιμώμενων κερδών. Πάντως, τόσο στη χρήση 2016, όσο και σε αυτή του 2015, η εταιρεία δεν είχε προχωρήσει στη καταβολή μερίσματος προς τους μετόχους.
Ενδεχομένως η αλλαγή στο καταστατικό να μη σηματοδοτεί κάποια σπουδαία ανατροπή σε ό,τι αφορά στις αποφάσεις για την διανομή κερδών. Αυτό που θεωρείται βέβαιο είναι ότι εξαιτίας της πανδημίας η εικόνα των μεγεθών του 2020, τουλάχιστον σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου, έχει ανατραπεί πλήρως σε σχέση με τις όποιες αρχικές προβλέψεις της ισχυρής ζυθοποιίας.
Το lock down στο κανάλι της εστίασης, των φεστιβάλ, των αθλητικών εκδηλώσεων κτλ αλλά και η αβεβαιότητα ως προς τις «αποδόσεις» που θα εμφανίσει η επαναλειτουργία στο κομμάτι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης επηρεάζει σημαντικά το τζίρο της Αθηναϊκής και εν γένει της εγχώριας αγοράς μπύρας, με το «στοίχημα» της ανάκαμψης εντός του έτους να είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Υπό το πρίσμα αυτό, η διάθεση κερδών, υπό μορφή μερισμάτων, για την φετινή χρήση θεωρείται μάλλον μια δύσκολη απόφαση.