ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Ακραίες περιπτώσεις εξαπάτησης καταναλωτών από e-shop

Δύο εταιρείες πρόσφεραν σε καταναλωτές ηλεκτρονικά είδη σε προνομιακές τιμές, λάμβαναν το αντίτιμο και δεν τα παρέδιδαν. Την επιβολή προστίμων προτείνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή.

Ακόμη και καταγγελίες για ακραίες περιπτώσεις εξαπάτησης εκατοντάδων καταναλωτών από ηλεκτρονικά καταστήματα μέσα στο χάος που δημιούργησε η πανδημία στο ηλεκτρονικό εμπόριο έλαβε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, ο οποίος εισηγείται στη γενική γραμματεία Εμπορίου την επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων στις εταιρείες.

Σύμφωνα με ανακοίνωση από τον «Συνήγορο του Καταναλωτή», η Ανεξάρτητη Αρχή έχει δεχθεί πληθώρα καταγγελιών για δύο επιχειρήσεις αναφορικά με τις πρακτικές τις οποίες ακολουθούν τόσο αναφορικά με τον υγιή ανταγωνισμό όσο και αναφορικά με τη μη αποστολή των παραγγελιών προς τους καταναλωτές, ενώ μάλιστα, αυτοί είχαν προπληρώσει τα αγαθά τα οποία είχαν παραγγείλει. 

Σύμφωνα με την ανακοίνωση «οι δύο εταιρείες μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων τους διέθεταν προς πώληση σε προνομιακές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό, προϊόντα υψηλής τεχνολογίας (κινητά τηλέφωνα, φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τάμπλετ κ.α.).

Οι καταναλωτές (200 στην πρώτη εταιρεία και 187 στη δεύτερη) παρήγγειλαν διάφορα αγαθά, τα οποία προπλήρωσαν, δεδομένου ότι τα συγκεκριμένα e-shop δεν δέχονταν πληρωμή με αντικαταβολή. Τα προϊόντα ουδέποτε παραδόθηκαν ενώ παρά και τη διαμεσολάβηση από την Αρχή τα χρήματα που είχαν καταβάλει οι καταναλωτές ουδέποτε τους επεστράφησαν.

Κατόπιν των ανωτέρω αθέμιτων και παραπλανητικών εμπορικών πρακτικών και της συστηματικής παραβίασης της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή κατά την προμήθεια προϊόντων μέσω διαδικτύου (ν. 2251/1994) ο Συνήγορος του Καταναλωτή, με τα υπ.αριθμ. πρωτ. 18396/14-4-2020 και 18764 /16-4-2020 έγγραφά του, διαβίβασε στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή τις υποθέσεις για την επιβολή των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων και προστίμων.

Επιπλέον, ο Συνήγορος του Καταναλωτή θα προχωρήσει κατά των δύο εταιρειών και των κατά νόμο εκπροσώπων τους στην, κατ΄ άρθρον 37 παρ. 2 & 3 ΚποινΔ, ανακοίνωση αξιόποινων πράξεων ενώπιον της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών.

Υπενθυμίζεται ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί, όταν πραγματοποιούν αγορές μέσω διαδικτύου, και να ακολουθούν τις σχετικές συμβουλές που η Αρχή δημοσιοποίησε με δελτίο τύπου την 1η Απριλίου αναφορικά με την καλύτερη προστασία τους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Skroutz
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Skroutz: Συνεργασία με την TBI Bank για «Δόσεις για όλους» χωρίς πιστωτική

Σε συνεργασία με την τράπεζα ΤΒΙ Bank η εταιρεία προσφέρει ακόμα πιο ολοκληρωμένη αγοραστική εμπειρία στους καταναλωτές, δίνοντας τη δυνατότητα να αποκτήσουν άμεσα τα προϊόντα που επιθυμούν με 4 δόσεις.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στρατηγική συνεργασία της ΑΒ Βασιλόπουλος με την πλατφόρμα InstaShop

Η ΑΒ φιλοδοξεί να διευρύνει περαιτέρω το δίκτυο καταστημάτων της στην πλατφόρμα της InstaShop, καθώς και το εύρος κάλυψης της online παράδοσης και σε άλλες πόλεις, πέρα από Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τις εξαγορές της Delivery Hero θέτει υπό διερεύνηση η Επ. Ανταγωνισμού

Ο γερμανικός κολοσσός που κατέχει την e-food, ανέλαβε πρόσφατα και την Kiosky's του ομίλου Μούχαλη. Τους τελευταίους μήνες στην ελληνική αγορά έχει εισέλθει και η Instashop που είχε εξαγοράσει η Delivery Hero το 2019.