Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το αναπτυξιακό πλάνο της δανέζικης αλυσίδας επίπλων και οικιακού εξοπλισμού Jysk στην χώρα μας, με την περαιτέρω επέκταση του δικτύου καταστημάτων το προσεχές δωδεκάμηνο να περιλαμβάνει αρκετές μικρότερες πόλεις της περιφέρειας καθώς και την συμπρωτεύουσα. Πιο συγκεκριμένα, η Σύρος αναμένεται να υποδεχθεί το επόμενο κατάστημα Jysk μέσα στον Νοέμβριο, εγκαινιάζοντας την παρουσία της αλυσίδας στο σύμπλεγμα των Κυκλάδων, σε περιοχή περιμετρικά της Ερμούπολης, κι ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό καταστημάτων στην Ελλάδα σε 64.
Όπως σημειώνει στο BD ο Διευθυντής Μάρκετινγκ της εταιρείας στην Ελλάδα, κ. Κώστας Δημόπουλος, η πρωτεύουσα των Κυκλάδων αποτελεί ιδανικό προορισμό για την αλυσίδα, δεδομένων τόσο του σημαντικού αριθμού μόνιμων κατοίκων, όσο και του γεγονότος ότι υπάρχει έντονη οικοδομική δραστηριότητα αλλά και πολλές τουριστικές αναπτύξεις τόσο στο ίδιο το νησί όσο και σε πολλούς από τους γύρω δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς του Αιγαίου.
«Η δραστηριότητα εξάλλου του B2B συνεισφέρει ένα σημαντικό ποσοστό του εγχώριου τζίρου της Jysk, το οποίο υπολογίζεται περί του 16%», επισημαίνει ο κ. Δημόπουλος, υπογραμμίζοντας τις διαρκώς αυξανόμενες επενδύσεις σε ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα που φέρνουν επαγγελματίες και επιχειρήσεις στα καταστήματα της όλο και συχνότερα. Επιπρόσθετα, η αλυσίδα δρομολογεί το άνοιγμα ακόμη 5-6 καταστημάτων μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025, κυρίως σε μικρότερες πόλεις της περιφέρειας αλλά και γειτονιές της Θεσσαλονίκης, ενώ σταδιακά ολοκληρώνει το πρόγραμμα ανακαίνισης παλαιότερων σημείων του δικτύου της, στο νέο concept καταστημάτων 3.0.
Ως προς τις οικονομικές της επιδόσεις, σε συνέχεια ενός έτους πολύ θετικών αποτελεσμάτων, κ. Δημόπουλος αναφέρει ότι στόχος παραμένει η ανάπτυξη του τζίρου σε σημαντικό ποσοστό, σημειώνοντας ότι ήδη ο Σεπτέμβριος παρουσίασε ικανοποιητική ζήτηση και αύξηση πωλήσεων σε διψήφιο ποσοστό. Σημειώνεται ότι η Jysk έκλεισε την δωδεκάμηνη χρήση 2023/24 -που ολοκληρώθηκε στο τέλος του Αυγούστου- με αύξηση κύκλου εργασιών κατά 14% σε απόλυτους αριθμούς ή 10% στα συγκρίσιμα καταστήματα, αγγίζοντας τα 111,6 εκατ ευρώ από 97,5 εκατ ευρώ την προηγούμενη χρήση. Επέκτεινε δε το δίκτυο της κατά 8 καταστήματα, αυξάνοντας σημαντικά τα μερίδια της στην αγορά επίπλου και οικιακού εξοπλισμού.
Σε ό,τι αφορά τις αναταράξεις στην διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα, η δανέζικη αλυσίδα διαθέτει πλέον σημαντικούς αποθηκευτικούς χώρους σε όλη την Ευρώπη, με τις εγκαταστάσεις που βρίσκονται στην γειτονική Βουλγαρία να εξυπηρετούν την ελληνική αγορά. “Περιορισμένες ελλείψεις σε συγκεκριμένους κωδικούς προΪόντων εξακολουθούν να υπάρχουν κατά διαστήματα, ωστόσο ακόμη κι αν κάτι δεν είναι διαθέσιμο στα φυσικά καταστήματα, ο καταναλωτής συχνά μπορεί να το παραγγείλει από το ηλεκτρονικό μας κατάστημα και να εξυπηρετηθεί. Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για μικροπροβλήματα που αντιμετωπίζονται επαρκώς”, καταλήγει ο κ. Δημόπουλος.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία δρομολογεί το άνοιγμα ακόμη δύο υπερσύγχρονων κέντρων διανομής τους επόμενους μήνες, στο Leystad της Ολλανδίας, το οποίο αναμένεται να εξυπηρετεί επίσης το Βέλγιο, την Βρετανία και την Ιρλανδία, αλλά και στην Almenara της νότιας Ισπανίας, που θα αντικαταστήσει το σημερινό κέντρο της Βαλένθια, και θα εξυπηρετεί περί τα 150 καταστήματα σε Ισπανία, Πορτογαλία και Μαρόκο. Διεθνώς, η Jysk ολοκλήρωσε την χρήση 2023/24 με αύξηση κύκλου εργασιών κατά 7,6%, στα 5,6 δισ ευρώ, άνοιξε 137 νέα καταστήματα σε όλη την Ευρώπη ενώ δρομολογεί την είσοδο της στην αγορά του Μαρόκου την άνοιξη του 2025.