Στον «επαναπατρισμό» του 60% της παραγωγής αναψυκτικών στην Ελλάδα και στον διπλασιασμό της δυναμικής του εγχώριου αποτυπώματός της προσανατολίζεται το επόμενο διάστημα η στρατηγική της PepsiCo Hellas.
Μετά τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα του 2023 – η πρώτη χρονιά κερδοφορίας μετά από αρκετά χρόνια – η PepsiCo Hellas εστιάζει στην διεύρυνση της παρουσίας της στο κανάλι HoReCa, στην ενδυνάμωση της δραστηριότητας στον κλάδο των snack, καθώς και στη βελτιστοποίηση του χαρτοφυλακίου προϊόντων που απευθύνονται σε νεότερες ηλικιακές ομάδες.
«Δεν μιλάμε για αναδιάρθρωση αλλά για εξέλιξη» επισήμανε η γενική διευθύντρια της PepsiCo Hellas κ. Ίνγκα Ντένγκελ μιλώντας χθες στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης.
Σχετικά με τον επαναπατρισμό της παραγωγής των αναψυκτικών, θα ενισχυθεί το υπάρχον μοντέλο συνεργασιών που διατηρεί η εταιρεία. Πιο συγκεκριμένα, σχετικά με τα κουτιά αλουμινίου (cans) συνεχίζει από τον Μάρτιο του 2023 να συνεργάζεται με την ΕΨΑ - συνεργασία που ισχύει για ακόμα δύο χρόνια - ενώ με την επαναλειτουργία της εμβληματικής μονάδας παραγωγής και εμφιάλωσης του φυσικού μεταλλικού νερού, Λουτρακίου Κορινθίας, σε συνεργασία με την N.U. AQUA, ανέλαβε τη διανομή του φυσικού μεταλλικού νερού "Eonio Loutraki". Επίσης στο Λουτράκι θα παράγονται τα αναψυκτικά σε πλαστική συσκευασία (PET), ενώ σε δεύτερο χρόνο θα προστεθεί και παραγωγή στο γυαλί. Στόχος είναι μέχρι το 2025, να έχει φέρει στην Ελλάδα το 60% της παραγωγής των αναψυκτικών.
Να σημειωθεί ότι τον Νοέμβριο του 2016 η εταιρεία με το οριστικό κλείσιμο του εργοστασίου της στα Οινόφυτα ανακοίνωσε πως διακόπτει την παραγωγή αναψυκτικών στην Ελλάδα και αποφάσισε τη μεταφορά της στη Ρουμανία, ενώ είχε προηγηθεί το 2013 η διακοπή παραγωγής της μονάδας εμφιάλωσης νερού στο Λουτράκι.
Παράλληλα, στην παραγωγική μονάδα των σνακ του Αγ. Στεφάνου παράγονται σήμερα 42 μάρκες προϊόντων σνακ (19 είδη Snacks και 23 flavors Πατάτας), συνολικά 200+ κωδικοί, φτάνοντας την παραγωγή σχεδόν 0,5 εκατομμυρίου συσκευασιών την ημέρα, ενώ σχεδιάζει και την ενσωμάτωση της παραγωγής των Quacker στην υπερσύγχρονη μονάδα της.
Η PepsiCo Hellas συνεχίζει να στηρίζει τους Έλληνες παραγωγούς, ενδυναμώνοντας τη σχέση συνεργασίας μαζί τους με την παροχή εκπαίδευσης και τεχνογνωσίας υψηλού επιπέδου μέσω της εφαρμογής του καινοτόμου προγράμματος Αγροτικής Ψηφιοποίησης (Agro Digitization). Σημαντικό μέρος των πρώτων υλών να προέρχεται από τοπικά αγροτικά προϊόντα και είναι χαρακτηριστικό ότι η PepsiCo Hellas αγοράζει ετησίως περισσότερους από 20.000 τόνους πατάτας από Έλληνες παραγωγούς.
Θετικό το 2023
Ο κύκλος εργασιών για το 2023 αυξήθηκε κατά 18%, σε σχέση με το 2022, στα 238 εκατ. ευρώ. Στα τρόφιμα βασικό ρόλο έπαιξαν, όπως ήταν αναμενόμενο, τα προϊόντα πατάτας με ανάπτυξη των καθαρών πωλήσεων κατά 23% και τα Doritos με ανάπτυξη 20%. Στα αναψυκτικά, βασικό προϊόν της Pepsi, καταγράφηκε ανάπτυξη 23% και στο Lipton Ice Tea ανάπτυξη 20%.
Όπως τόνισε ο CFO της PepsiCo Hellas κ. Θανάσης Καρακάσης, το μεικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε στο 42%, βελτιωμένο κατά 0,9% σε σύγκριση με το 2022. Η κερδοφορία προ φόρων αυξήθηκε κατά 2,9 εκατ. ευρώ.
Πρόβλημα το κόστος
Σε ότι αφορά το κόστος αυξήθηκε 22% και αυτό ήταν απόρροια αφενός του όγκου πωλήσεων αλλά επιπλέον της αύξησης του κόστους πρώτων υλών και ενέργειας. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η μέση ετήσια αύξηση του κόστους τα τελευταία τρία χρόνια στην πατάτα σαν πρώτη ύλη ήταν στο 13%, στο λάδι ήταν περίπου 20%, στο pet 18%, στη ζάχαρη 28%, στα αλουμινένια κουτιά (cans) 10% και στο γυαλί 15%.
Επίσης σε ότι αφορά το κόστος ενέργειας η μέση ετήσια αύξηση ήταν 32% και στα μεταφορικά 25%. Αυτό έρχεται σαν απόρροια του γενικότερου γεωπολιτικού περιβάλλοντος.
Όλα αυτά την ώρα που οι επενδύσεις της εταιρείας φτάνουν τα 30 εκατ. ευρώ την τελευταία δεκαετία στο εργοστάσιο του Αγ. Στεφάνου, προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η παραγωγή και να συγκρατηθούν τα κόστη.