Ανεβάζει στροφές η διαδικασία πώλησης του ομίλου United Group, στον οποίο ανήκει η Nova, με τέσσερις μνηστήρες να έχουν απομείνει στη διεκδίκηση: δύο fund από τις ΗΠΑ και δύο αραβικά σχήματα θα δώσουν την τελική «μάχη». Η ΔΕΗ και το fund CVC, που είχαν εκδηλώσει αρχικά ενδιαφέρον, έχουν αποσυρθεί από τη διαδικασία.
Όπως αναφέρουν πληροφορίες, στην τελική ευθεία για την απόκτηση της Nova έχουν μπει το αμερικανικό private equity fund Warburg Pincus, με 83 δισ. δολ. υπό διαχείριση, το επίσης αμερικανικό private equity fund Searchlight Capital Partners, με 15 δισ. δολ. υπό διαχείριση, καθώς και δύο σχήματα αραβικών συμφερόντων, η κρατική εταιρεια τηλεπικοινωνιών της Σαουδικής Αραβίας STC (Saudi Telecom Company) και η εταιρεία τηλεπικοινωνιών Εtisalat (E&) από τα Εμιράτα.
Η ολοκλήρωση της διαδικασίας αναμένεται μέχρι το τέλος του χρόνου.Καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού είχε εκδηλωθεί έντονο ενδιαφέρον για τη United Group, κατά τις ίδιες πληροφορίες, είτε για εξαγορά ολόκληρου του ομίλου ή για ξεχωριστά του τμήματα, με τη Nova να βρίσκεται στο επίκεντρο, καθώς αποτελεί την πιο πολύτιμη εταιρεία του ομίλου.
Από τους μνηστήρες του καλοκαιριού που εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους έχουν απομείνει πλέον οι τέσσερις διεκδικητές που έχουν προκριθεί στην επόμενη φάση των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών. Οι τέσσερις ενδιαφερόμενοι θα υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους στα τέλη Οκτωβρίου.
Οι δύο αραβικές τηλεπικοινωνιακές εταιρείες φαίνεται να έχουν προβάδισμα, καθώς ο τηλεπικοινωνιακός κολοσσός Saudi Telecom (STC), που εδρεύει στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας, έχει ήδη πραγματοποιήσει deal με τη United Group για την πώληση των πύργων κινητής τηλεφωνίας σε Βουλγαρία, Κροατία και Σλοβενία στην θυγατρική της TAWAL αντί 1,2 δισ. ευρώ.
Παράλληλα, ο τηλεπικοινωνιακός όμιλος Εtisalat του Άμπου Ντάμπι υπήρξε στο παρελθόν μέτοχος της Nova και έχει παρουσία και στη Vodafone. Κάτι που ίσως προκαλέσει ζήτημα, σύμφωνα με πηγές του κλάδου, σε πιθανή ολοκλήρωση της εξαγοράς καθώς μπορεί να τεθεί ζήτημα ανταγωνισμού από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σε κάθε περίπτωση οι εξελίξεις αναμένονται στα τέλη του έτους, καθώς η BC Partners έχει θέσει στόχο να έχει αποχωρήσει από τον όμιλο έχοντας συμπληρώσει μια πενταετία επένδυσης, ενώ στελέχη της Nova διαβεβαιώνουν πως συνεχίζεται κανονικά το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας για την ανάπτυξη δικτύων νέας γενιάς και την αύξηση της διείσδυσης της οπτικής ίνας.
Η Nova αποτελεί από τα τελευταία και πιο σημαντικά αποκτήματα της United Group, με τα EBITDA να διαμορφώνονται το 2023 στα 270 εκατ. ευρώ. Η λειτουργική κερδοφορία αυξήθηκε την περασμένη χρονιά, παρά την επιθετική εμπορική πολιτική, η Nova έχει τη μεγαλύτερη συνεισφορά στα έσοδα του ομίλου και στα EBITDA.
Η United Group έχει αναφέρει πολλές φορές πως η επένδυσή της στη Nova έως το 2023 έχει φτάσει τα 1,9 δισ. ευρώ και όπως είχε σημειώσει ο κ. Σταθόπουλος στους Δελφούς, οι πωλήσεις και η κερδοφορία της Nova αυξήθηκε 40-45% μέσα σε μια διετία από όταν εξαγοράστηκε από τη United Group και αποτελεί πλέον τον δεύτερο παίκτη της ελληνικής αγοράς.
Στόχος η αύξηση της διείσδυσης της οπτικής ίνας
Την ίδια στιγμή, προχωράει και το «κουτσουρεμένο» κατά 40% σε σχέση με τις αρχικές εξαγγελίες επενδυτικό πλάνο της Nova που στοχεύει να έχει περάσει 1 εκατ. συνδέσεις μέχρι το τέλος του 2026, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Π. Γεωργιόπουλο, στο περιθώριο της παρουσίασης των νέων συσκευών της εταιρείας, να σημειώνει πως μέχρι το τέλος του έτους η Nova θα έχει φτάσει τις 540.000 γραμμές FTTH. «Τρέχουμε πολύ γρήγορα το επενδυτικό μας πλάνο», υπογράμμισε ο κ. Γεωργιόπουλος.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Nova εξέφρασε την εκτίμηση πως θα αυξηθεί η διείσδυση της οπτικής ίνας στη χώρα, που τώρα βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, καθώς φτάνει μόλις το 10%, σημειώνοντας πως το νέο κουπόνι για τις υπερυψηλές ταχύτητες θα οδηγήσει σε μείωση τιμών. «Έχουμε ένα μικρό περιθώριο που μας δίνεται από το κράτος για να ξεκολλήσουμε από το ADSL που είναι το 40% της αγοράς», ανέφερε. Από την πλευρά του, ο Μιχάλης Αναγνωστάκος CMO της Nova σημείωσε πως «είναι ανάγκη να διορθωθεί η στρέβλωση που υπάρχει στην αγορά αυτή τη στιγμή όπου η προσφορά είναι μεγαλύτερη από τη ζήτηση και να αυξηθεί η διείσδυση της οπτικής ίνας».
Ο κ. Γεωργιόπουλος, τόνισε πως το νέο κουπόνι στοχεύει στη βάση των καταναλωτών που βρίσκονται ακόμα σε γραμμές ADSL και ταχύτητες κάτω από τα 100 Mbps, που μέχρι σήμερα έδιναν πολύ λίγα χρήματα για τις συνδέσεις τους. Ανέφερε πως η εμπορική στρατηγική των παρόχων θα κινηθεί σε τιμές που θα είναι πολύ συμφέρουσες για τους καταναλωτές αυτούς που βρίσκονται ακόμα στην εποχή του χαλκού, ώστε να αναβαθμίσουν σημαντικά τις ταχύτητες σύνδεσης με μια πολύ μικρή επιβάρυνση. «Είναι ευκαιρία να μεταφερθεί η υφιστάμενη βάση όσο το δυνατόν γίνεται προς την οπτική ίνα, καθώς θα μπορείς να πάρεις υψηλότερες ταχύτητες τώρα που βοηθάει και το κράτος» σημείωσε χαρακτηριστικά.