ΓΔ: 1446.09 -0.01% Τζίρος: 64.77 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Sarantis Group

Νέες εξαγορές στο ραντάρ της Σαράντης, στόχος για EBITDA 80 εκατ. το '24

Η εισηγμένη δίνει προτεραιότητα σε εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες, διαθέτοντας κονδύλια ύψους 54 εκατ. ευρώ για αυτόν τον σκοπό. Παράλληλα, επεκτείνει τις σειρές Carroten και Clinea σε νέες αγορές.

Ικανοποίηση για την εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους εξέφρασε η διοίκηση του ομίλου Σαράντη κατά τη χθεσινή ενημέρωση αναλυτών κι εκπροσώπων των ΜΜΕ, επαναλαμβάνοντας την εκτίμηση για την επίτευξη ισχυρής κερδοφορίας στο τέλος της χρονιάς.

Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, κ. Γιάννης Μπούρας, διατηρείται ο στόχος για κέρδη EBITDA συνολικού ύψους 80 εκατ ευρώ, όπως είχε αναφερθεί κατά την παρουσίαση του ομίλου τον περασμένο Μάρτιο, δεδομένου ότι και το τρίτο τρίμηνο του έτους δείχνει να εξελίσσεται στο ίδιο μοτίβο με το πρώτο εξάμηνο, παρά τις μικρές διακυμάνσεις που κατέγραψε ο Αύγουστος και τις πληθωριστικές πιέσεις σε αρκετές αγορές όπου δραστηριοποιείται.

Ο κ. Μπούρας τόνισε ότι το αρχικό guidance διατηρείται, ωθούμενο τόσο από την ισχυρή δυναμική που καταγράφει η κατηγορία προϊόντων προσωπικής περιποίησης και skincare, αλλά κι από την διαρκή ενίσχυση της κατηγορίας αντιηλιακών προϊόντων (Carroten, Astrid Sun και elmiplant sun). Εκτιμάται δε ότι η ανάπτυξη της τελευταίας κατηγορίας προϊόντων θα έχει διάρκεια, καθώς οι καταναλωτές διεθνώς ενημερώνονται κι αναγνωρίζουν την ανάγκη ηλιακής προστασίας αναζητώντας τα κατάλληλα προϊόντα. Σε ότι αφορά μάλιστα τα προϊόντα της σειράς Carroten, αυτά είναι πλέον διαθέσιμα και στην αμερικανική αγορά, κατόπιν σύναψης σχετικής συμφωνίας με τον κολοσσό της Amazon.

Οι εξαγορές και οι στρατηγικές συνεργασίες παραμένουν μεταξύ των προτεραιοτήτων της Σαράντης, με την εταιρεία να διαθέτει 54 εκατ ευρώ ακριβώς για αυτόν τον σκοπό. Ήδη η διοίκηση της εισηγμένης διερευνά εν δυνάμει ευκαιρίες προς αυτήν την κατεύθυνση, κυριότερα στις χώρες όπου διαθέτει ήδη παρουσία. 

Μεταξύ των προτεραιοτήτων της συγκαταλέγεται επίσης η περαιτέρω επέκταση της παρουσίας των προϊόντων περιποίησης Clinea σε νέες αγορές, έχοντας αποτιμήσει πολύ θετικά την υποδοχή των καταναλωτών στην συγκεκριμένη γκάμα προϊόντων, κι έχοντας εστιάσει ιδιαίτερα στις ανάγκες της γενιάς Ζ. Πολωνία και Ρουμανία αποτελούν δε τις αγορές όπου τώρα λανσάρεται το καινοτόμο brand, με άλλες να ακολουθούν, σε συνέχεια της συμφωνίας της Σαράντης με την αλυσίδα Waltons για την διάθεση του προϊόντος στις Φιλιππίνες.

Παράλληλα, ο όμιλος επιταχύνει τον ψηφιακό του μετασχηματισμό καθώς και την βελτίωση της αποδοτικότητας της εφοδιαστικής του αλυσίδας, με τη λειτουργική ενοποίηση της Stella Pack να βαίνει σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, καθιστώντας πλέον την Πολωνία την μεγαλύτερη αγορά από την άποψη των πωλήσεων για τον όμιλο.

Από την πλευρά του, ο οικονομικός διευθυντής της Σαράντης, κ. Χρήστος Βάρσος, τόνισε ότι ένα μικρό ποσό από τα κονδύλια που αφορούν στο φετινό capex -της τάξεως των 3-4 εκατ ευρώ- θα μεταφερθούν στο 2025, με την επένδυση στις νέες εγκαταστάσεις στα Οινόφυτα να τίθεται επί τάπητος το τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Υπενθυμίζεται ότι τα επενδυτικά κεφάλαια για φέτος υπολογίζονται σε 20 εκατ ευρώ περίπου, με ακόμη 15 εκατ ευρώ να προϋπολογίζονται για την επόμενη τριετία.

Ο όμιλος είχε ισχυρή ανάπτυξη κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ακόμη κι αν εξαιρεθεί η συμβολή της Stella Pack, επιτυγχάνοντας αύξηση οργανικών πωλήσεων κατά 13,4%, στα 263,4 εκατ ευρώ, ενώ πέτυχε επίσης σημαντική βελτίωση των περιθωρίων κερδοφορίας του, με το περιθώριο ΕΒΙΤ να αυξάνεται κατά 142 μονάδες βάσης σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Συμπεριλαμβανομένης της Stella Pack, οι πωλήσεις του αυξήθηκαν κατά 30%, στα 302 εκατ ευρώ, ενώ τα κέρδη EBITDA εκτοξεύτηκαν κατά 45%, στα 41,7 εκατ ευρώ, και τα κέρδη μετά φόρων ενισχύθηκαν κατά 28,9%, αγγίζοντας τα 24,3 εκατ ευρώ. Η Ελλάδα παραμένει η ισχυρότερη αγορά για την Σαράντης, εξαιρουμένης της πρόσφατης εξαγοράς, καταγράφοντας σημαντική αύξηση κατά 18,5% το φετινό εξάμηνο και διαθέτοντας ισχυρή δυναμική και στο τρίτο τρίμηνο του έτους.

Όπως ανέφερε ο κ. Μπούρας, όλες οι αγορές κατέγραψαν ανοδική πορεία το υπό εξέταση διάστημα, με μόνη εξαίρεση την Ουκρανία που βρίσκεται σε πόλεμο, ενώ ο ίδιος χαρακτήρισε δύσκολη αγορά την Ουγγαρία, στην οποία εντούτοις αυτήν την περίοδο λανσάρονται τα προϊόντα suncare, κατηγορία με σημαντική προοπτική ανάπτυξης.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης σημείωσε δε, ότι τα τελευταία τρία έτη, όμιλος έχει επικεντρώσει την προσοχή του στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο hero, δηλαδή στα προϊόντα υψηλής αξίας στις στρατηγικές του κατηγορίες, τα οποία μπορούν να οδηγήσουν στην περαιτέρω κερδοφορία και βιώσιμη ανάπτυξη του ομίλου.

Προς αυτή την κατεύθυνση, η διαδικασία εξορθολογισμού χαρτοφυλακίου διεξάγεται με επιτυχία, στα πλαίσια της οποίας προϊόντα χαμηλής προτεραιότητας και περιορισμένης προστιθέμενης αξίας διακόπηκαν, ενώ πραγματοποιήθηκαν στοχευμένα έξοδα υποστήριξης στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο hero. Αναμένεται τέλος ότι η στρατηγική αυτή επικέντρωση θα συνεχίσει να έχει σημαντικό θετικό αντίκτυπο στις προοπτικές ανάπτυξης του ομίλου Σαράντης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην Πολωνία οι περισσότερες πωλήσεις του ομίλου Σαράντη το 2024

Κυρίαρχη στον τζίρο η πολωνική Stella Pack το 2024, από την Ελλάδα τα περισσότερα κέρδη. Η Ασία και η Μέση Ανατολή τίθενται στο στόχαστρο του ομίλου. Οικονομικές επιδόσεις ρεκόρ το 2023, με αύξηση κερδών σχεδόν κατά 50%.
Καλλυντικά, Αγορά, Εμπόριο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ορόσημο για τα καλλυντικά το 2023 με επιστροφή σε τζίρο προ πανδημίας

Βραδύτεροι ρυθμοί αύξησης πωλήσεων 4% - 7% αναμένονται φέτος. Ο κλάδος στρέφεται στο εξωτερικό, όπου διακρίνονται σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Ενισχύεται ο ρόλος του ηλεκτρονικού εμπορίου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κυρίαρχη στην εγχώρια αγορά καλλυντικών η Parfums Christian Dior Hellas

Βρίσκεται στην πρώτη θέση της επιλεκτικής αγοράς καλλυντικών στην χώρα μας, προχωρώντας σε ανακαινίσεις σημείων και νέα λανσαρίσματα καινοτόμων προϊόντων. Στο +15% τα έσοδα το 2023, στοχεύει σε περαιτέρω επέκταση το 2024.