ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Συμφωνία ύψους 1 δισ. δολαρίων για 9 πλοία VLCC έκλεισε ο Ευ. Μαρινάκης

Η συναλλαγή θα μπορούσε προσωρινά να εκτοξεύσει την Bahri, όπως είναι γνωστή η ναυτιλιακή της Σαουδικής Αραβίας, ώστε να γίνει ο δεύτερος μεγαλύτερος ιδιοκτήτης των πλοίων VLCC στον κόσμο.

Σε συμφωνία ύψους 1 δισ. δολαρίων για την πώληση εννέα πλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCC), με την μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας Bahri προχώρησε ο Ευάγγελος Μαρινάκης.

Ο εθνικός ναυτιλιακός οργανισμός της Σαουδικής Αραβίας είπε ότι η συναλλαγή, η δεύτερη σημαντική μέσα σε τέσσερις μήνες, προωθεί σημαντικά τα σχέδια εκσυγχρονισμού του στόλου της. «Ο κύριος σκοπός αυτής της εξαγοράς είναι να επιτρέψει στην Bahri να εξορθολογίσει τη διαδικασία σταδιακής απόσυρσης παλαιότερων σκαφών», και να ενισχύσει τη θέση της μεταξύ των κορυφαίων ιδιοκτητών VLCC παγκοσμίως, όπως ανέφερε στους επενδυτές.

Η Bahri που θα χρησιμοποιήσει τραπεζικό δανεισμό και τα ταμειακά της αποθέματα για να χρηματοδοτήσει τη συμφωνία, είναι ήδη ισχυρός παίκτης στην αγορά VLCC, με 40 τάνκερ και θα γίνει το δεύτερο μεγαλύτερο γκρουπ στο χώρο των μεγάλων δεξαμενόπλοιων όταν παραδοθούν τα νέα πλοία, δείχνουν τα στοιχεία της Clarksons.

Τα δεξαμενόπλοια που εμπλέκονται στη συναλλαγή δεν κατονομάστηκαν. Ωστόσο, σημειώνεται ότι είναι σκάφη εξοπλισμένα με scrubber, κατασκευάστηκαν στη Νότια Κορέα και έχουν μέση ηλικία 5,9 ετών, σχεδόν έξι χρόνια νεότερα από τον υπάρχοντα στόλο της εταιρείας. Τα καινούρια πλοία τα οποία θα αποτελούν περισσότερο από το ένα πέμπτο του στόλου της Bahri θα μειώσουν σημαντικά τα λειτουργικά της έξοδα, καθώς είναι πιο ενεργειακά αποδοτικά και διαθέτουν scrubbers που τους επιτρέπουν να καίνε καύσιμα με υψηλότερη περιεκτικότητα σε θείο χωρίς να αυξάνουν τις εκπομπές ρύπων.

Όπως αναφέρει το Tradewinds, η τα στελέχη της Capital αρνήθηκαν να σχολιάσουν τη συναλλαγή ή το πώς η πώληση θα μπορούσε να ταιριάζει με τα ευρύτερα σχέδιά της. Η Capital Maritime & Trading παραθέτει στον ιστότοπό της έναν στόλο 11 VLCC τα οποία έχουν κατασκευαστεί μεταξύ 2010 και 2022. Διαθέτει παραγγελίες για επιπλέον τέσσερα που παραδίδονται το 2027. Ο Ευάγγελος Μαρινάκης υπήρξε σημαντικός επενδυτής σε πολλούς ναυτιλιακούς τομείς, έχοντας ένα πλάνο ναυπήγησης σκαφών που ξεπερνά τα 8 δισ. δολάρια για περίπου 90 πλοία τα τελευταία χρόνια, σημειώνει το Tradewinds. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Seanergy: Απορρίφθηκε η μήνυση που υπέβαλε ο εφοπλιστής Γ. Οικονόμου

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ναυτιλιακή, «το Διοικητικό Συμβούλιο της Seanergy είναι σαφώς ικανοποιημένο με την απόφαση του Δικαστηρίου να απορρίψει τις δικαστικές διεκδικήσεις που υπέβαλε ο Γ. Οικονόμου».
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Συνεργασία Aegean και Saudia για πτήσεις κοινού κωδικού για Τζέντα, Ριάντ

Με αυτή τη συμφωνία η Aegean θα προσθέσει τον κωδικό της στις πτήσεις της Saudia από και προς Τζέντα και Ριάντ, ενώ αντίστοιχα η Saudia θα προσθέσει τον κωδικό της στις πτήσεις της Aegean από και προς Τζέντα και Ριάντ.