Σε κερδοφορία πέρασε η εταιρεία επίπλων και οικιακού εξοπλισμού Cocomat το 2022, σύμφωνα με τον δημοσιευμένο ισολογισμό της, ενώ οι πωλήσεις της παρέμειναν σε σταθερά επίπεδα συγκριτικά με το 2021. Ωστόσο, η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Τράπεζα Πειραιώς προκειμένου να έρθει σε συμφωνία για νέο πρόγραμμα αποπληρωμής του ομολογιακού της δανείου, ύψους 23 εκατ. ευρώ, καθώς αθέτησε το προηγούμενο πρόγραμμα από τον Δεκέμβριο του 2022, με αποτέλεσμα οι δανειακές της υποχρεώσεις να μετατραπούν σε βραχυπρόθεσμες.
Στις 3 Απριλίου 2024 πάντως η εταιρεία προέβη σε συμφωνία περιόδου ανοχής (standstill) με την εκπρόσωπο τράπεζα των ομολογιούχων δανειστών, για να συμφωνηθούν νέοι όροι για το ομολογιακό δάνειο. Εκτιμάται δε ότι η εξομάλυνση της ζήτησης και η επιστροφή της κατανάλωσης σε φυσιολογικά επίπεδα, σε συνδυασμό με τις ικανοποιητικές ροές της επιχείρησης, θα άρουν τις συνθήκες αβεβαιότητας που επικράτησαν στη μετά COVID εποχή και οι οποίες αύξησαν τα λειτουργικά της κόστη.
Επιπλέον, η αυξημένη τουριστική κίνηση στην Ελλάδα και οι νέες ξενοδοχειακές μονάδες που κατασκευάζονται δημιουργούν προσδοκίες για αύξηση πωλήσεων προς ξενοδοχειακούς πελάτες το τρέχον έτος. Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία υλοποιεί πρόγραμμα αποτελεσματικότερης διαχείρισης των αποθεμάτων και βελτιστοποίησης του κόστους πρώτων και βοηθητικών υλών αλλά και της ενέργειας. Επιπρόσθετα, ασκεί αυστηρή πολιτική ως προς την έκθεση της στον τουριστικό κλάδο, καθώς κανένας πελάτης της δεν υπερβαίνει το 1,5% των συνολικών της πωλήσεων.
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές της επιδόσεις, οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 20,9 εκατ ευρώ, αυξημένες κατά 4,3% συγκριτικά με το 2021, εξέλιξη που αποδίδεται στην τόνωση του τζίρου προς ξενοδοχειακούς πελάτες. Η Ελλάδα συνεισέφερε το 66,7% των πωλήσεων, ποσοστό αυξημένο από το 62,4% που ήταν το 2021, με την Ευρώπη να συνεισφέρει το 23.3%, από 27,4% και τις τρίτες χώρες το 10%. Μειωμένο σε 49,2% ήταν το κόστος των πωληθέντων της Cocomat, από 53,1% το προηγούμενο έτος, εξέλιξη που οφείλεται στην αύξηση των τιμών πώλησης των ειδών της, από το δεύτερο εξάμηνο του 2022.
Κατόπιν αυτών, τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε κέρδη ύψους 173,543 ευρώ το 2022, από ζημίες ύψους 67.340 ευρώ το προηγούμενο έτος. Όπως επισημαίνει η διοίκηση της Cocomat, η περαιτέρω διεύρυνση των συνεργασιών franchise στο εξωτερικό αλλά και η διατήρηση του μεριδίου αγοράς της στην χώρα μας αποτελούν προτεραιότητες της εταιρείας για το τρέχον έτος, παρά το γεγονός ότι διαπιστώνεται μείωση της αγοραστικής δυνατότητας του Έλληνα καταναλωτή.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία διατηρεί δίκτυο 15 καταστημάτων Cocomat στην Ελλάδα, μονάδα παραγωγής και αποθηκευτικό κέντρο στην ΒΙΠΕ Ξάνθης, καθώς και κτίριο γραφείων διοίκησης και αποθηκευτικό κέντρο επί της οδού Τατοΐου στην Αθήνα. Παράλληλα, έχει παρουσία μέσω θυγατρικών εταιρειών στις Ηνωμένες Πολιτείες, με τρία καταστήματα στη Νέα Υόρκη, στην Γερμανία με 6 καταστήματα σε Βερολίνο, Ντίσελντορφ, Φρανκφούρτη, Στουτγάρδη, Ντόρτμουντ και Μόναχο, στην Ιταλία με δύο σημεία σε Μιλάνο και Ρώμη και στην Γαλλία με ένα κατάστημα στο Παρίσι.