Μία χρονιά σημαντικής ανάπτυξης ήταν το 2023 για την εταιρεία παιδικών ειδών Kidscom, σε ένα περιβάλλον αντίρροπων δυνάμεων για το λιανεμπόριο. Η εταιρεία, η οποία ανήκει εξ ολοκλήρου στον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, κ. Σταύρο Καφούνη, ολοκλήρωσε ένα σημαντικό πλάνο ανακαίνισης των καταστημάτων της την χρονιά που πέρασε, ενώ ανανέωσε και το ηλεκτρονικό της κατάστημα. Παράλληλα, ο κ. Καφούνης εγκαινίασε την χρονιά που πέρασε τη δραστηριοποίηση του και στον κλάδο του τουρισμού, μέσω ανεξάρτητης εταιρείας που μετέχει στο σχήμα της Kidscom, διευρύνοντας το πεδίο δραστηριότητας του.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις της Kidscom ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα 4 εκατ. ευρώ το 2023, από 3,86 εκατ. ευρώ το 2022, διατηρώντας ταυτόχρονα σε ικανοποιητικά για την συγκυρία επίπεδα την κερδοφορία της -περί τα 61.000 ευρώ τα κέρδη EBITDA. Στόχο αποτελεί ωστόσο η επάνοδος σε υψηλότερα επίπεδα κερδοφορίας, κοντά στα 300.000 ευρώ, εφόσον οι συνθήκες των μεταφορικών βελτιωθούν.
Σημειώνεται ότι από την ίδρυση της το 2008 η εταιρεία είναι ο αποκλειστικός διανομέας κάποιων από τα ισχυρότερα παγκόσμια brands παιδικών ειδών, όπως τα Joie, Nuna, Recaro, Sparco, Kinderpraat και Lascal, ενώ μέσα στο επόμενο διάστημα πρόκειται να ενσωματώσει στο χαρτοφυλάκιο της ακόμη δύο γνωστά brands τα οποία θα διαθέσει μέσω των συνεργασιών χονδρικής. Η εταιρεία διατηρεί δίκτυο τριών ιδιόκτητων καταστημάτων στην Ελλάδα και δύο σημείων στην Κύπρο, ενώ οι συνεργασίες χονδρικής υπερβαίνουν τα 250 καταστήματα στην ελληνική αγορά. Όπως σημειώνει στο BD ο κ. Καφούνης, σε ένα δύσκολο περιβάλλον, με έντονο το πρόβλημα της υπογεννητικότητας είναι σημαντικό που η εταιρεία παραμένει κερδοφόρα, την στιγμή που ο κλάδος συνολικά καταγράφει ζημίες.
Σημειώνεται ότι στο μετοχικό σχήμα της Kidscom AE εισήλθε πέρσι η nrg, μέλος του ομίλου Motor Oil, η cool club, η οποία ειδικεύεται στην παιδική fast fashion ένδυση, διατηρώντας πολλά ιδιόκτητα και franchise καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, καθώς και η Dalousa Riviera, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο του τουρισμού, διατηρώντας μίας πολυτελή τουριστική μονάδα στο Πόρτο Χέλι Αργολίδας. Η τελευταία αφορά σε συγκρότημα 4 πολυτελών κατοικιών, υψηλών προδιαγραφών, το οποίο εγκαινιάστηκε τον περσινό Ιούλιο. Το συγκρότημα διαχειρίζεται η εταιρεία Swot, η οποία έχει υπό την διαχείρισή της και το φημισμένο Nikki Beach που λειτουργεί στην περιοχή. Όπως επισημαίνει ο κ. Καφούνης, εφόσον η φετινή τουριστική περίοδος εξελιχθεί θετικά, στόχο αποτελεί η περαιτέρω επέκταση της συγκεκριμένης δραστηριότητας, ως ανεξάρτητη εταιρεία αλλά και συμπληρωματικά βεβαίως προς την εμπορική δραστηριότητα της Kidscom.
Σε ό,τι αφορά, τέλος, την εξέλιξη της αγοραστικής κίνησης τους πρώτους μήνες του 2024, ο πρόεδρος του ΕΣΑ υπογραμμίζει ότι διαπιστώνονται τάσεις εξομάλυνσης στην ζήτηση μετά το Πάσχα, ωστόσο, καθώς έχει επανέλθει το ζήτημα της αύξησης του μεταφορικού κόστους για αρκετές εμπορικές επιχειρήσεις, η εξέλιξη του έτους παραμένει ασαφής.