ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA

Στα 155 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις του ΟΛΠ: Ποια έργα ολοκληρώθηκαν

Το 50% των καθαρών κερδών του 2023 μοιράζουν ως μέρισμα οι Κινέζοι της Cosco. Ξεχειλίζει το ταμείο με 202 εκατ. ευρώ. Τι λέει η διοίκηση για τα προβλήματα στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων λόγω των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα.

Το ποσό των 155,5 εκατ. ευρώ έχει δαπανήσει o ΟΛΠ για επενδύσεις ως το τέλος του 2023. Η σύμβαση παραχώρησης στην Cosco προβλέπει υποχρεωτικές επενδύσεις με κόστος αναφοράς 293,8 εκατ. ευρώ για την πρώτη επενδυτική περίοδο και 56 εκατ. ευρώ για τη δεύτερη επενδυτική περίοδο. Υπάρχουν και  επιπρόσθετες οικειοθελείς  επενδύσεις με  κόστος  αναφοράς ποσού 167 εκατ. ευρώ.  

Έως το τέλος του 2023 το σωρευτικό συμβασιοποιημένο ποσό των ως άνω επενδύσεων ανήλθε σε 250 εκατ. ευρώ και έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις συμβατικού αντικειμένου 155,5 εκατ. ευρώ που αφορούν ολοκληρωμένα έργα αξίας 75,3 εκατ. ευρώ, έργα υπό εκτέλεση αξίας 70,5 εκατ. καθώς και προκαταβολές ποσού  9,7 εκατ. ευρώ.

Από τις επενδύσεις αυτές ξεχωρίζουν τα 41 εκατ. ευρώ για την επέκταση του επιβατικού λιμένα στη Νότια Ζώνη (φάση πρώτη), τα 38,6 εκατ. για τη βελτίωση των υποδομών της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης (συμπεριλαμβανομένων πλωτών δεξαμενών), τα 20,8 εκατ. ευρώ για την επέκταση του προβλήτα πετρελαιοειδών, τα 20,7 εκατ. ευρώ για την επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων και τα 19,8 εκατ. ευρώ για την προμήθεια εξοπλισμού. Επίσης έχουν ολοκληρωθεί και οικειοθελείς επενδύσεις 13,1 εκατ. ευρώ. 

Το 2023 ήταν άλλη μια χρονιά ρεκόρ για τον  ΟΛΠ. Τα έσοδα ανήλθαν στα 219,8 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 12,9% σε σχέση με το 2022 και τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα 63,8 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 26,3%.

Η διοίκηση θα μοιράσει ως μέρισμα το 50% των καθαρών κερδών, ήτοι 33,4 εκατ. ευρώ ή 1,34 ευρώ ανά μετοχή. Μετά την ανάληψη της παραχώρησης του λιμένα από τους Κινέζους το 2016,  ο ΟΛΠ έχει αυξήσει κατά πολύ τις χρηματικές διανομές. Ειδικότερα, από 2,2 εκατ. ευρώ το 2016, το 2017 εγκρίθηκε μέρισμα 4,3 εκατ. ευρώ, το 2018 μέρισμα 10,6 εκατ. ευρώ, το 2019 μέρισμα 13,5 εκατ. ευρώ, το 2020 μέρισμα 10 εκατ. ευρώ (μειωμένο λόγω κορονοϊού), το 2021 μέρισμα 15,7 εκατ. ευρώ, το 2022 μέρισμα 26 εκατ. ευρώ και το 2023 αναμένεται να εγκριθεί μέρισμα 33,4 εκατ. ευρώ. 

Η εταιρεία διαθέτει υψηλά διαθέσιμα 202 εκατ. ευρώ και δανεισμό 95 εκατ. ευρώ (τραπεζικά δάνεια μαζί με τις μισθώσεις). Τα διαθέσιμα είναι τοποθετημένα σε καταθέσεις όψεως (102 εκατ. ευρώ) και σε προθεσμιακές καταθέσεις (100 εκατ. ευρώ). Η  χρονική  ωρίμανση  του  συνόλου  αυτών  των προθεσμιακών καταθέσεων, όπως αναφέρει η διοίκηση,  ανέρχεται σε περιόδους από 10 ημέρες έως 12 μήνες με σταθερά επιτόκια ετήσιας απόδοσης  που  κυμαίνονται  από  2,60%  έως 3,85%

Το μεγαλύτερο λειτουργικό κόστος αφορά στη μισθοδοσία των εργαζομένων που ανήλθε το 2023 στα 65,5 εκατ. ευρώ από 55 εκατ. ευρώ το 2022. Αυτό συνέβη επειδή υπήρξαν νέες προσλήψεις (από 962 σε 1018 ανήλθε ο αριθμός των εργαζομένων) αλλά και λόγω της νέας συλλογικής σύμβασης των λιμενεργατών που προβλέπει αυξήσεις στις αμοιβές και στα έξοδα προσωπικού. 

Οι επιπτώσεις από τους πυραύλους των Χούτι

Λόγω της ασταθούς κατάστασης με τη διέλευση εμπορικών πλοίων μέσω Ερυθράς Θάλασσας και διώρυγας Σουέζ, ο ΟΛΠ όπως αναφέρει ο ορκωτός (KPMG) προχώρησε σε έλεγχο απομείωσης του τομέα δραστηριότητας Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ). Το βασικό σενάριο της διοίκησης για την επίπτωση των επιθέσεων Χούτι στα φετινά έσοδα προβλέπει ομαλοποίηση της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα εντός του Β’ εξαμήνου με μείωση των εσόδων ΣΕΜΠΟ κατά 21,6% την τρέχουσα χρήση και επάνοδο τα επόμενα έτη σε θετικό πρόσημο.

Ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασε μείωση διακίνησης κατά 20,7%, από 648.889 TEUs το 2022 σε 514.382 TEUs το 2023 λόγω της αντίστοιχης μείωσης των όγκων μεταφόρτωσης.

Το λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται στην τέταρτη θέση των λιμανιών στην Ευρώπη όσον αφορά στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και στην πρώτη θέση όσον αφορά στην επιβατική κίνηση με 18 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.

Τα έσοδά του προέρχονται από τους σταθμούς των εμπορευματοκιβωτίων, τη διακίνηση αυτοκινήτων, την ακτοπλοΐα, την κρουαζιέρα, τη ναυπηγοεπισκευή αλλά και λοιπούς τομείς όπως υδροδότηση, διαχείριση χώρων και  διαχείριση εμπορευμάτων. Το μεγαλύτερο έσοδο προέρχεται από την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ.

Η μετοχή του ΟΛΠ   κατέγραψε  αύξηση  της  τάξεως  του  46,8%  το  2023, ενώ από την αρχή του 2024 καταγράφει κέρδη 24% και βρίσκεται στα 28,8 ευρώ.  Στα 720 εκατ. ευρώ η κεφαλαιοποίηση 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στήριξη στην κερδοφορία του ΟΛΠ από τα... «παρκαρισμένα» αυτοκίνητα

Η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα και ο περίπλους της Αφρικής μειώνουν το γεωγραφικό πλεονέκτημα του Πειραιά. Υπετριπλάσια τέλη το πρώτο εξάμηνο από τον σταθμό διακίνησης αυτοκινήτων.
Lavipharm
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εξαγορές φαρμάκων και θεραπευτική κάνναβη δίνουν ώθηση στη Lavipharm

Η διανομή της θεραπευτικής κάνναβης και τα νέα προϊόντα αλλάζουν τη φυσιογνωμία της εταιρείας. Αλλαγή στρατηγικής και στα γενόσημα. Επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ φέτος. Μέρισμα το 2025 από τα κέρδη της χρήσης του 2024.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πετρόπουλος: «Γκάζι» για νέα ρεκόρ το 2024, στην αγορά το νέο scooter

Ολες οι επιχειρηματικές μονάδες του ομίλου κινούνται ανοδικά τους πρώτους μήνες του έτους. Μέρισμα 0,86 ευρώ και μερισματική απόδοση 9%. Από το β' εξάμηνο αρχίζει η παραγωγή του ηλεκτρικού scooter. Τι συνέβη με την BYD.
ELPE_Siamisis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ρίχνει τους τόνους η Helleniq Energy για τις γεωτρήσεις στην Κρήτη

Στο τέλος του έτους οι αποφάσεις για την Κρήτη, τονίζει ο Α. Σιάμισιης, παρά τις προσδοκίες για επίσπευση που είχαν δημιουργηθεί. Με υψηλά περιθώρια άρχισε το 2024, δημιουργούνται προϋποθέσεις για νέο υψηλό μέρισμα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Deal από Παπουτσάνη με πολυεθνική για παραγωγή προϊόντων private label

Η συμφωνία θα συνεισφέρει ετήσιο τζίρο 6 εκατ. ευρώ. Αυξημένα EBITDA το 2023 αλλά με μείωση πωλήσεων. Με την εξαγορά της εταιρείας Αρκάδι, ο όμιλος εισέρχεται και στα απορρυπαντικά. Οι προβλέψεις για το μέρισμα.