Στις αρχές του προσεχούς Μαΐου πρόκειται να λειτουργήσει τελικά το τρίτο εργοστάσιο της Mέγας Γύρος στις Ηνωμένες Πολιτείες και δεδομένου του γεγονότος ότι η εν λόγω μονάδα είναι πειραματική, ο κ. Νίκος Λούστας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, αναζητά την Πολιτεία εκείνη που θα προσφέρει τις καλύτερες φορολογικές επιδοτήσεις για να τη «μεταφέρει».
Όπως εξήγησε, μιλώντας προς το BD, ο κ. Λούστας η νέα μονάδα – επενδυτικού κόστους περί τα 2,5 εκατ. ευρώ – δημιουργείται σε χώρο των εγκαταστάσεων του Πανεπιστημίου Rutgers, που είναι ένα από τα πιο φημισμένα ερευνητικά πανεπιστήμια των ΗΠΑ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Food Innovation Center του Πανεπιστημίου – πιστοποιημένο από το FDA και το USDA – στηρίζει βιομηχανίες τροφίμων και επιχειρηματίες από το στάδιο της υλοποίησης μιας επιχειρηματικής ιδέας μέχρι την παραγωγή των προϊόντων. Αξιοποιώντας ο κ. Λούστας αυτή τη δυνατότητα, όταν λειτουργήσει η νέα μονάδα – που θα παραμείνει σ΄ αυτό το περιβάλλον για τρία χρόνια – θα έχει δυνατότητα παραγωγής 400.000 τόνων προϊόντων.
«Έχουν πουληθεί ήδη» επισημαίνει στο BD ο κ. Λούστας. Θα παράγει, μεταξύ των άλλων νέα προϊόντα, όπως μεξικάνικο γύρο, meatless και γύρο από μοσχάρι και αρνί. Προϊόντα συμβατά με τις διατροφικές συνήθειες των Αμερικανών καταναλωτών. Ήδη τα προϊόντα της εταιρείας έχουν παρουσία σε 32 πολιτείες και το δίκτυο συνεχώς διευρύνεται.
Όπως σημειώνει ο ίδιος, στη διάρκεια του 2023 οι πωλήσεις της εταιρείας στις Ηνωμένες Πολιτείες ανήλθαν στα 12 εκατ. ευρώ. Στη διάρκεια του περασμένου χρόνου οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου – πρόκειται για τον μεγαλύτερο του συγκεκριμένου κλάδου στην ελληνική αγορά - ανήλθαν στα 62 εκατ. ευρώ, έναντι 54 εκατ. ευρώ το 2022 και το EBITDA στα 5,7 εκατ. ευρώ έναντι 3,4 εκατ. ευρώ το 2022. Αυτό όμως που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι η εξαγωγική δυναμική του ομίλου.
Πέρυσι το 47% των πωλήσεων του ομίλου προήλθε από το εξωτερικό, έχοντας παρουσία σε όλες τις ηπείρους, ενώ στόχος του κ. Λούστα είναι οι πωλήσεις του ομίλου στο εξωτερικό να ανέλθουν στο 60% των συνολικών του πωλήσεων. Το επόμενο μεγάλο βήμα, όπως προαναφέρθηκε, είναι η εξεύρεση της πολιτείας με τις καλύτερες φορολογικές επιδοτήσεις, προκειμένου να δημιουργηθεί το δεύτερο, «κανονικό» εργοστάσιο στις Ηνωμένες Πολιτείες.