Κατοχύρωσε την θέση της ως η νούμερο ένα μάρκα καλλυντικών στην επιλεκτική αγορά στην Ελλάδα η εταιρεία Parfums Christian Dior Hellas το 2022, παρά τις πληθωριστικές πιέσεις, με αποτέλεσμα το 2023 να σηματοδοτεί έτος περαιτέρω ανάπτυξης, με δρομολογημένες επενδύσεις και λανσαρίσματα νέων προϊοντικών συλλογών.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας, το θετικό κλίμα κυριάρχησε και το έτος που αποχαιρετάμε, με αποτέλεσμα ο τζίρος να ενισχύεται κατά 15% σε σχέση με το 2022, στην βάση της αυξημένης καταναλωτικής ζήτησης για τα προϊόντα της αλλά και την θετική εξέλιξη των τουριστικών ροών στην χώρα μας σχεδόν στο σύνολο του έτους.
Βασικός προσανατολισμός της Christian Dior για το 2023 ήταν η ανακαίνιση κεντρικών σημείων πώλησης μεγάλων πελατών της, καθώς και το λανσάρισμα καινοτόμων προϊόντων τα οποία υποστηρίζουν τις υπάρχουσες πετυχημένες σειρές προϊόντων της.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία έκλεισε το 2022 καταγράφοντας αύξηση τζίρου σε ποσοστό 13,5% συγκριτικά με το 2021, με τον κύκλο εργασιών της να ανέρχεται σε 18,44 εκατ. ευρώ, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους ενισχύθηκε κατά 2,28 μονάδες, αγγίζοντας το 59,6%, από 57,3% το 2021. Τα κέρδη προ φόρων της ήταν ωστόσο ελαφρώς μειωμένα, σε 918.774 ευρώ το 2022, από 1,04 εκατ. ευρώ το 2021, εξαιτίας της μείωσης της υποστήριξης που παρέχει η μητρική μέσω επιδότησης των εξόδων προώθησης για να μπορέσει η ελληνική θυγατρική να προσφέρει premium υπηρεσίες στον καταναλωτή.
Σε αυτό το περιβάλλον, η εταιρεία έδωσε προτεραιότητα στην σωστή διαχείριση των αποθεμάτων της, αλλά και την στοχευμένη μείωση των λειτουργικών της εξόδων, ώστε να αντιμετωπίσει τους κραδασμούς από την γεωπολιτική αβεβαιότητα. Ως εκ τούτου, τα κέρδη μετά φόρων ήταν 771.474 ευρώ το 2022, ενώ η καθαρή θέση της εταιρείας αντιστοιχεί στο 155,7% του συνόλου του μετοχικού της κεφαλαίου, ή σε ποσό 8,31 εκατ. ευρώ.
Σε θετικό έδαφος παρέμεινε την χρονιά που πέρασε και η θυγατρική του οίκου μόδας Dior στην χώρα μας, ανακάμπτοντας πλήρως από τις συνέπειες των περιορισμών της πανδημίας, κι επεκτείνοντας το μερίδιο αγοράς της.
Ειδικότερα, η εταιρεία εμπορίας ενδυμάτων Dior Gréce διπλασίασε τα καθαρά κέρδη της το 2022, σε 6,55 εκατ. ευρώ από 3,9 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ ο κύκλος εργασιών της αυξήθηκε κατά 55,6% το ίδιο διάστημα, αγγίζοντας τα 28,5 εκατ. ευρώ, από 18,3 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Κατά αναλογία, τα κέρδη προ φόρων και τόκων του οίκου Dior ενισχύθηκαν το 2022 σε 8,6 εκατ. ευρώ, από 5,15 εκατ. ευρώ το 2021.
Για το 2023, η Dior εκτιμά ότι υπήρξαν οι συνθήκες για ανάλογες θετικές επιδόσεις, αν και ενδεχομένως πιο μετριασμένες, στον απόηχο της ευοίωνης τουριστικής περιόδου μεν, και στην σκιά των πληθωριστικών πιέσεων δε, που συμπιέζουν το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών. Ως εκ τούτου, προτεραιότητα για το 2023 αποτέλεσε η συγκράτηση στο μέτρο του εφικτού των λειτουργικών της δαπανών, σε συνδυασμό όμως με την διεύρυνση της παρουσίας της εταιρείας στην χώρα μας, καθώς η συνεχής ανάπτυξη του τουρισμού εκλαμβάνεται ως ευκαιρία ανάπτυξης για την εταιρεία. Σημειώνεται ότι μέσα στο έτος λειτούργησαν τρεις boutiques του οίκου, ένα κατάστημα στη Αθήνα και δύο εποχιακά σημεία στην Μύκονο, ενώ ενα pop-up κατάστημα Parfums Dior λειτούργησε στους χώρους της παραλίας Astir Beach στην Βουλιαγμένη, για δεύτερη συνεχή χρονιά κι αναμένεται να λειτουργήσει και το 2024.