ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Πώς επηρεάζουν οι υψηλές θερμοκρασίες την ποιότητα των ελαστικών

Οι υψηλές θερμοκρασίες μπορούν να φθείρουν ή να σκάσουν τα ελαστικά. Επιπρόσθετα λόγω της υψηλής θερμοκρασίας μειώνεται δραστικά η απόδοση των ελαστικών, άρα και τα επίπεδα πρόσφυσης.

Τα ελαστικά εμφανίζουν πολλές αδυναμίες όχι μόνο στον παγετό, αλλά και στις υψηλές θερμοκρασίες. Έτσι ο οδηγός πρέπει να είναι καλά προετοιμασμένος για τις αλλαγές που συντελούνται στα ελαστικά του αυτοκινήτου του κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Σε συνθήκες καύσωνα, τα ελαστικά δεν ανταποκρίνονται απόλυτα στις αυξημένες απαιτήσεις του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα ο οδηγός πολλές φορές να νιώθει ότι γλιστρούν και ότι υπάρχει απώλεια πρόσφυσης. Αυτό, φυσικά, δεν σημαίνει ότι θέλουν αλλαγή ή ότι το οδόστρωμα βρίσκεται σε πολύ άσχημη κατάσταση.

Η υψηλή θερμοκρασία είναι ένας από τους μεγαλύτερους εχθρούς των ελαστικών. Αν και έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν σε υψηλές θερμοκρασίες, εντούτοις σε συνθήκες καύσωνα τα πράγματα διαφοροποιούνται και χρειάζεται τακτικός έλεγχος της πίεσης του αέρα. Η υπερθέρμανση των ελαστικών από τις περιβαλλοντικές συνθήκες τα οδηγεί σε συνεχόμενη διαστολή και συστολή. Αυτό έχει ως συνέπεια τακτικές απώλειες πίεσης. Μελέτες έχουν δείξει πως για κάθε μεταβολή 10°C στη θερμοκρασία περιβάλλοντος, η πίεση των ελαστικών αυξάνεται κατά 0,1 bar ακόμα και όταν αυτά είναι ακίνητα. Αυτά τα παραπάνω bar πίεσης αέρα μπορούν να προκαλέσουν αυξημένη φθορά, ενώ η διαστολή ταλαιπωρεί ένα φθαρμένο ελαστικό. Το σίγουρο είναι πως η υψηλή πίεση μπορεί να επιφέρει μειωμένη πρόσφυση, άρα μεγαλύτερες αποστάσεις φρεναρίσματος.

Όλοι έχουμε διαπιστώσει πως η άσφαλτος από μακριά σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών είναι σαν να έχει νερό. Αυτό είναι ένα σημάδι αυξημένης θερμοκρασίας του οδοστρώματος. Η εξαιρετικά υψηλή θερμοκρασία της ασφάλτου φέρνει στην επιφάνεια τις λιπαρές ουσίες που περιέχονται στην πίσσα. Αυτό έχει ως συνέπεια την μειωμένη πρόσφυση λόγω ολισθηρότητας.

Η απουσία της βροχής οδηγεί σε συσσώρευση σκόνης στο δρόμο, ακόμη και εντός πόλης. Τα σωματίδια της σκόνης και του χώματος δημιουργούν συνθήκες σαν αυτές του νερού. Έτσι το φρενάρισμα γίνεται αρκετά πιο δύσκολο, καθώς τα ελαστικά δεν έχουν καλή πρόσφυση. Το χώμα, η σκόνη, τα λάδια και πολλά άλλα χημικά που υπάρχουν στο οδόστρωμα αλλοιώνουν την αποτελεσματικότητα του φρεναρίσματος. Ωστόσο, μετά τη βροχή δημιουργούνται, ειδικά στους επαρχιακούς δρόμους, διάφορες λιμνούλες. Πρόκειται για νέα σπασίματα στην άσφαλτο που δημιουργήθηκαν από την απότομη εναλλαγή θερμοκρασίας. Ο οδηγός πρέπει να τις αποφεύγει γιατί δεν γνωρίζει το βάθος και τις συνέπειες που θα έχει όταν περάσει από μέσα από ένα αλλοιωμένο οδόστρωμα.

Οι υψηλές θερμοκρασίες μπορούν να φθείρουν ή να σκάσουν τα ελαστικά. Πρέπει να ακολουθήσουμε τις προτάσεις του κατασκευαστή, οι οποίες αναφέρονται στο εσωτερικό της πόρτας του οδηγού, αλλά και στο εγχειρίδιο του κατόχου. Οφείλουμε να έχουμε την σωστή πίεση στα ελαστικά μας. Η μέτρηση της πίεσης πρέπει να γίνει πριν από ένα ταξίδι, καθώς τα πολλά χιλιόμετρα και η αυξανόμενη τριβή αυξάνουν τη θερμοκρασία.

Τα ελαστικά που έχουν ήδη φθαρεί είναι πιο πιθανό να χάνουν αέρα. Επιπρόσθετα λόγω της υψηλής θερμοκρασίας μειώνεται δραστικά η απόδοση των ελαστικών, άρα και τα επίπεδα πρόσφυσης. Η τήρηση των ορίων ταχύτητας θα βοηθήσει να ελαστικά να παραμείνουν σε καλή κατάσταση, ενώ όσο μεγαλύτερο βάρος υπάρχει στο αυτοκίνητο τόσο μεγαλύτερη θα είναι η φθορά των ελαστικών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Ποιος είναι ο τύπος ελαστικών που προτιμούν οι περισσότεροι οδηγοί

Οι κατασκευαστές ελαστικών εργάζονται συνεχώς για νέες και πιο αποτελεσματικές λύσεις για να εξασφαλίσουν ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια στο δρόμο. Ποια είναι τα σημαντικά κριτήρια για την επιλογή των ελαστικών.
autokinito-smartcar-texnologia
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Η τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου στο αντικλεπτικό σύστημα αυτοκινήτων

Η βιομετρική αναγνώριση του οδηγού θα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ξεκινήσει μόνο μετά την επιτυχή ταυτοποίηση, και θα λειτουργεί ως ένα επιπλέον μέτρο αποφυγής της κλοπής του οχήματος. Τί άλλες υπηρεσίες θα μπορεί να προσφέρει.
atyxima-troxaio
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Οι κακές συνήθειες των οδηγών που αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχήματος

Απαραίτητη είναι η χρήση ζώνης καθώς αλλιώς τα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου είναι ανούσια, ενώ από τις βασικές αιτίες πολλών ατυχημάτων τα τελευταία χρόνια αποτελεί η χρήση του κινητού τηλεφώνου.
autokinita-car-IX
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Πώς μπορεί να προστατευθεί το αυτοκίνητο απέναντι στις χαμηλές θερμοκρασίες

Καλό είναι το αυτοκίνητο τον χειμώνα να μη μένει για μεγάλο χρονικό διάστημα ακίνητο. Η λειτουργία του κινητήρα για λίγα λεπτά ανά λίγες ημέρες θα κρατήσει σε καλή κατάσταση τη μπαταρία.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Ανησυχητικά μηνύματα για την οδηγική συμπεριφορά των Ευρωπαίων οδηγών

Μόλις το 23% των Ευρωπαίων οδηγών πιστεύει ότι είναι πιθανό να ελεγχθεί για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, ενώ στην Ιταλία μόλις το 11% των επιβατών στα πίσω καθίσματα χρησιμοποιούν ζώνη ασφαλείας.
atyxima-troxaio
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Ποιες είναι οι πιο συχνές αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων

Η κόπωση των οδηγών και η υπνηλία αποτελούν βασικούς παράγοντες που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των οδηγών, ιδιαίτερα τις βραδινές ώρες, με την τεχνολογία να αναπτύσσεται και να προσφέρει περισσότερες λύσεις για την αποφυγή ατυχημάτων.