ΓΔ: 1440.52 0.33% Τζίρος: 51.46 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
atyxima-troxaio
Φώτο: Shutterstock

Ποιες είναι οι πιο συχνές αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων

Η κόπωση των οδηγών και η υπνηλία αποτελούν βασικούς παράγοντες που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των οδηγών, ιδιαίτερα τις βραδινές ώρες, με την τεχνολογία να αναπτύσσεται και να προσφέρει περισσότερες λύσεις για την αποφυγή ατυχημάτων.

Οι οδηγοί ηλικίας 35-44 ετών κοιμούνται λιγότερο από το κανονικό, με σχεδόν το 50% να κοιμάται μόνο 5-6 ώρες τη νύχτα. Μόνο το 33% κοιμάται τις συνιστώμενες 7-8 ώρες, γεγονός που επηρεάζει την ασφάλεια στην οδήγηση. Επίσης, η ποιότητα του ύπνου έχει χειροτερεύσει, με αποτέλεσμα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες.

Αυτά ήταν μερικά από τα ευρήματα της πρόσφατης έρευνας για την κόπωση των οδηγών που πραγματοποίησε η μεγαλύτερη φιλανθρωπική οργάνωση υγείας της Μ. Βρετανίας, Nuffield Health σε 8.000 ενήλικες. Διαπιστώθηκε ακόμη χειροτέρευση της ποιότητας του ύπνου στο 74% τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ ένας στους 10 κοιμάται μόνον 2-4 ώρες την νύχτα και ένας στους 4 έχει αϋπνία. Αυτό μπορεί να επιφέρει κόπωση κατά την οδήγηση. Εκτιμάται πως ο ύπνος στο τιμόνι προκάλεσε τον θάνατο περίπου 300 ανθρώπων μέσα σε έναν χρόνο μόνο στην Μ. Βρετανία και ότι οι οδηγοί είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι στην κούραση σε μακρινά ταξίδια τις βραδινές ώρες του χειμώνα.

Η Λέσχη Αυτοκινήτου AA (Automobile Association) σε άλλη έρευνα που πραγματοποίησε σε 20.000 οδηγούς κατέγραψε ότι το 13% αυτών παραδέχτηκαν ότι κάποια στιγμή αποκοιμήθηκαν στο τιμόνι ενώ οδηγούσαν. Σχεδόν το 40% των οδηγών ανέφεραν ότι ένιωθαν τόσο κουρασμένοι κατά την οδήγηση που δεν θα μπορούσαν να μείνουν ξύπνιοι για όλο το ταξίδι, ενώ το 57% είπαν ότι σταμάτησαν τη στιγμή που συνειδητοποίησαν ότι ήταν πολύ κουρασμένοι για να συνεχίσουν να οδηγούν. Οι νέοι οδηγοί (18-24 ετών) είναι πιο πιθανό να κοιμηθούν στο τιμόνι, όχι λόγω έλλειψης εμπειρίας, αλλά λόγω του τρόπου ζωής τους. Από την άλλη ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι πως το 18% των νεαρών οδηγών δήλωσαν ότι θα συνέχιζαν να οδηγούν ακόμα και όταν ήταν κουρασμένοι.

Οι αιτίες κόπωσης κατά την οδήγηση δεν είναι μόνο τα ξενύχτια και ο τρόπος διασκέδασης, αλλά και διάφορα προβλήματα υγείας, όπως ο διαβήτης, η κατάθλιψη και το αυξημένο άγχος, που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τον ύπνο. Από την άλλη, επιλογές τρόπου ζωής, όπως η κακή διατροφή, η έλλειψη ύπνου, η χρήση ναρκωτικών και οινοπνεύματος και η άσκηση αργά το βράδυ μπορεί να επιφέρουν κόπωση. Υπάρχουν στοιχεία που υποδηλώνουν πως η αύξηση του άγχους και της κατάθλιψης, λόγω της πανδημίας, επηρέασαν αρνητικά την ποιότητα του ύπνου.

Σήμερα αρκετά νέα μοντέλα αυτοκινήτων, θέλοντας να δώσουν λύσεις στο σημαντικό αυτό θέμα, φέρουν τεχνολογία που προβλέπει την κόπωση του οδηγού και με ηχητικά μηνύματα τον προτρέπει να κάνει μια στάση για να πιει καφέ. Κάμερες στο ταμπλό ελέγχουν τα μάτια του οδηγού και όταν χρειάζεται επεμβαίνουν, σταματώντας σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και το αυτοκίνητο. Η τεχνολογία αυτή σταδιακά μπαίνει σε όλο και περισσότερα μοντέλα, ενώ διαρκώς εξελίσσεται, βελτιώνεται και επεμβαίνει επικουρικά, αυξάνοντας τα επίπεδα ασφαλείας κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Πώς επηρεάζουν οι υψηλές θερμοκρασίες την ποιότητα των ελαστικών

Οι υψηλές θερμοκρασίες μπορούν να φθείρουν ή να σκάσουν τα ελαστικά. Επιπρόσθετα λόγω της υψηλής θερμοκρασίας μειώνεται δραστικά η απόδοση των ελαστικών, άρα και τα επίπεδα πρόσφυσης.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Ποιος είναι ο τύπος ελαστικών που προτιμούν οι περισσότεροι οδηγοί

Οι κατασκευαστές ελαστικών εργάζονται συνεχώς για νέες και πιο αποτελεσματικές λύσεις για να εξασφαλίσουν ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια στο δρόμο. Ποια είναι τα σημαντικά κριτήρια για την επιλογή των ελαστικών.
autokinito-smartcar-texnologia
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Η τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου στο αντικλεπτικό σύστημα αυτοκινήτων

Η βιομετρική αναγνώριση του οδηγού θα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ξεκινήσει μόνο μετά την επιτυχή ταυτοποίηση, και θα λειτουργεί ως ένα επιπλέον μέτρο αποφυγής της κλοπής του οχήματος. Τί άλλες υπηρεσίες θα μπορεί να προσφέρει.
atyxima-troxaio
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Οι κακές συνήθειες των οδηγών που αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχήματος

Απαραίτητη είναι η χρήση ζώνης καθώς αλλιώς τα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου είναι ανούσια, ενώ από τις βασικές αιτίες πολλών ατυχημάτων τα τελευταία χρόνια αποτελεί η χρήση του κινητού τηλεφώνου.
autokinita-car-IX
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Πώς μπορεί να προστατευθεί το αυτοκίνητο απέναντι στις χαμηλές θερμοκρασίες

Καλό είναι το αυτοκίνητο τον χειμώνα να μη μένει για μεγάλο χρονικό διάστημα ακίνητο. Η λειτουργία του κινητήρα για λίγα λεπτά ανά λίγες ημέρες θα κρατήσει σε καλή κατάσταση τη μπαταρία.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Ανησυχητικά μηνύματα για την οδηγική συμπεριφορά των Ευρωπαίων οδηγών

Μόλις το 23% των Ευρωπαίων οδηγών πιστεύει ότι είναι πιθανό να ελεγχθεί για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, ενώ στην Ιταλία μόλις το 11% των επιβατών στα πίσω καθίσματα χρησιμοποιούν ζώνη ασφαλείας.