Την περικοπή έως και 2.500 θέσεων εργασίας ανακοίνωσε η Rolls-Royce την Τρίτη, καθώς ο νέος διευθύνων σύμβουλός της επιδιώκει να δημιουργήσει μια πιο αποτελεσματική επιχείρηση, το τελευταίο αφεντικό που επιχειρεί να αναμορφώσει μια από τις πιο διάσημες μηχανολογικές εταιρείες της Βρετανίας.
Κατά την τελευταία δεκαετία, η Rolls-Royce, της οποίας οι κινητήρες και τα συστήματα χρησιμοποιούνται στα Airbus A350 και Boeing 787, καθώς και σε πλοία, υποβρύχια και στην παραγωγή ενέργειας, έχει περάσει από αρκετές αναδιαρθρώσεις, καταργώντας περισσότερες από 13.000 θέσεις εργασίας.
Ο Tufan Erginbilgic, ο οποίος ανέλαβε τον Ιανουάριο, είναι ο τελευταίος διευθύνων σύμβουλος που προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις ανεπάρκειες της εταιρείας. Η Rolls υπολείπεται εδώ και καιρό των περιθωρίων κέρδους της General Electric, του κύριου ανταγωνιστή της στον τομέα των αεροσκαφών ευρείας ατράκτου.
Τον Ιούλιο, οι λειτουργικές βελτιώσεις του βοήθησαν στην αναβάθμιση των κερδών και δήλωσε ότι θα υπάρξουν και άλλες.
«Αυτό είναι ένα ακόμη βήμα στο πολυετές ταξίδι μετασχηματισμού μας για την οικοδόμηση μιας υψηλής απόδοσης, ανταγωνιστικής, ανθεκτικής και αναπτυσσόμενης Rolls-Royce», δήλωσε.
Η ανάκαμψη των πτήσεων μεγάλων αποστάσεων φέτος καθώς και η στρατηγική του Erginbilgic έχουν εκτινάξει τη μετοχή πάνω από 130% φέτος.
Οι μετοχές διαπραγματεύονταν με άνοδο 2% στις 217,70 πένες στις πρώτες συναλλαγές της Τρίτης, έχοντας ανακάμψει από τα πανδημικά χαμηλά επίπεδα των 40 πένες περίπου το 2020, αλλά εξακολουθούν να βρίσκονται αρκετά κάτω από το υψηλό του 2019 των 340 πένες.
«Οι επενδυτές καλωσορίζουν τα σχέδιά της για μείωση του κόστους», δήλωσε η επικεφαλής επενδύσεων της interactive investor Victoria Scholar, προσθέτοντας ότι τα κέρδη φέτος βοήθησαν να αντιστραφεί μέρος της «μακροπρόθεσμης υποαπόδοσης» της Rolls-Royce.
Ωστόσο, ένα στέλεχος του κλάδου που δεν θέλησε να κατονομαστεί σημείωσε ότι η Rolls θα περικόψει θέσεις εργασίας σε μια περίοδο αυξανόμενης ζήτησης για νέα αεροσκάφη με μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων.
«Είναι γενναίο πράγμα να το κάνει κανείς όταν όλοι οι κατασκευαστές κινητήρων αυξάνουν την παραγωγή», δήλωσε το στέλεχος.
Στο πλαίσιο του νέου σχεδίου εξορθολογισμού, η Rolls-Royce ανακοίνωσε ότι θα συγχωνεύσει τις ομάδες μηχανολογικής τεχνολογίας και ασφάλειας, με αποτέλεσμα η επικεφαλής τεχνολογίας Grazia Vittadini, η οποία ήταν προηγουμένως CTO στην Airbus, να αποχωρήσει τον Απρίλιο του 2024.
Το σχέδιο θα βελτιώσει επίσης τη διαχείριση των προμηθειών και της εφοδιαστικής αλυσίδας της εταιρείας για τη μείωση του κόστους, ενώ οι οικονομικές, νομικές και ανθρώπινες λειτουργίες θα συγκεντρωθούν σε όλο τον όμιλο, δημιουργώντας συνέργειες, πρόσθεσε.
Ο Erginbilgic πρόκειται να παράσχει στους επενδυτές περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τη στρατηγική του, συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών στόχων, σε μια ημέρα κεφαλαιαγοράς που έχει προγραμματιστεί για τις 28 Νοεμβρίου.
Στις κύριες γεωγραφικές περιοχές της, η Rolls-Royce απασχολεί 21.000 άτομα στη Βρετανία, 11.000 στη Γερμανία και 5.500 στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά η εταιρεία δεν παρείχε λεπτομέρειες σχετικά με το πού θα πραγματοποιηθούν οι περικοπές.
Ο προκάτοχος του Erginbilgic, Warren East, ξεκίνησε δύο σχέδια ανάκαμψης. Ένα το 2020 με στόχο την επιβίωση της πανδημίας, το οποίο μείωσε 9.000 θέσεις εργασίας, και ένα το 2018 που προέβλεπε 4.600 απολύσεις.