ΓΔ: 1407.03 -0.97% Τζίρος: 71.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
ilektrokinisi
Φώτο: Shutterstock

Μεγαλύτερο είναι το κόστος των ελαστικών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

H πρώτη αλλαγή ελαστικών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πραγματοποιείται κατά μέσο όρο στα 28.776 χλμ. και αυτή γίνεται κατά μέσο όρο στις 551 ημέρες σε σύγκριση με 38.936 χλμ. και τις 670 ημέρες στα συμβατικά αυτοκίνητα.

Τα ελαστικά που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαρκούν 10.000 χιλιόμετρα λιγότερο σε σχέση με τα αντίστοιχα ελαστικά που χρησιμοποιούνται στα συμβατικά αυτοκίνητα, παράγοντας που αυξάνει το κόστος τους.

Αυτά ήταν τα ευρήματα της έρευνας που βασίστηκαν σε δεδομένα από την διαχείριση συντήρησης οχημάτων της εταιρείας epyx, η οποία διαχειρίζεται στόλους αυτοκινήτων και φορτηγών άνω των τεσσάρων εκατομμυρίων οχημάτων.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η πρώτη αλλαγή ελαστικών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πραγματοποιείται κατά μέσο όρο στα 28.776 χλμ. και αυτή γίνεται κατά μέσο όρο στις 551 ημέρες σε σύγκριση με 38.936 χλμ. και τις 670 ημέρες που πραγματοποιούνται στα συμβατικά αυτοκίνητα.

Το κόστος της συχνότερης αντικατάστασης ελαστικών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις υψηλότερες επιδόσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και στο μεγαλύτερο βάρος, παράγοντες που αυξάνουν την φθορά των ελαστικών. Για να μειωθεί η γρήγορη φθορά των ελαστικών, να αντέξουν τις μεγάλες πιέσεις και το μεγάλο βάρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων λόγω των μπαταριών, τα τοιχώματα των ελαστικών έχουν μεγαλύτερη ενίσχυση. Είναι διαφορετική και η γόμα. Αυτή η επιπλέον ενίσχυση και η ποιότητα αυξάνει και το κόστος. Επίσης χρησιμοποιείται ειδική τεχνική επικόλλησης των ελαστικών για να μειωθεί ο θόρυβος και για να υπάρχει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης. Ορισμένα ελαστικά EV μπορεί να έχουν ακόμη και μειωμένο βάθος πέλματος, το οποίο θα επηρεάσει επίσης τον κύκλο αντικατάστασής τους.

Τα δεδομένα των στοιχείων της μελέτης έδειξαν ότι το μέσο ελαστικό αντικατάστασης που τοποθετήθηκε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν 19 ίντσες, με το ένα ελαστικό να κοστίζει περίπου 240 ευρώ, ενώ τα αντίστοιχα ελαστικά για τα συμβατικά αυτοκίνητα ήταν 17 ιντσών και στοιχίζει το ένα ελαστικό κατά μέσο όρο γύρω στα 150 ευρώ.

Ωστόσο τα αποτελέσματα της μελέτης έχουν περιθώρια απόκλισης, καθώς τα συμβατικά αυτοκίνητα στο μεγαλύτερο ποσοστό τους ήταν μικρότερα από τα ηλεκτρικά, που συνήθως είναι μεγαλύτερα, ψηλότερα και βαρύτερα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΔΙΕΘΝΗ

Πάτησαν γκάζι τα υβριδικά οχήματα στην Ευρώπη, ξεπέρασαν τα ηλεκτρικά

Στο πρώτο τρίμηνο του 2023 τα υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν κατά 18% έναντι του περυσινού τριμήνου ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν άνοδο μόλις 3,8%. Γιατί... άλλαξαν κατεύθυνση οι Ευρωπαίοι οδηγοί.
ΔΙΕΘΝΗ

Σε ανοδική πορεία παραμένουν το 2023 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Το μερίδιο αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 16,3%, φτάνοντας συνολικά τις 144.378 μονάδες με το Βέλγιο να καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση φτάνοντας το 150%. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά αυτοκίνητα με μερίδιο 27,4%.
ilektrokinisi
ΔΙΕΘΝΗ

Γιατί η ασφάλιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πιο ακριβή

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στοιχίζουν περισσότερο από τα συμβατικά αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα η αντικατάστασή τους σε περίπτωση κλοπής ή ατυχήματος να στοιχίζει περισσότερο στην ασφαλιστική εταιρεία.