ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
metaxeirismena autokinita
Φώτο: Shutterstock

Μέχρι το 2025 θα παραμείνουν οι υψηλές τιμές στα μεταχειρισμένα οχήματα

Οι τιμές των νέων αυτοκινήτων παραμένουν υψηλές επειδή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο ακριβά από τη μέση τιμή των κλασικών οχημάτων, διατηρώντας έτσι ισχυρή τη ζήτηση για μεταχειρισμένα.

Την ελπίδα πως μέχρι το 2025 θα έχουν επιστρέψει οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στα προ πανδημίας επίπεδα, «αν δεν υπάρξουν άλλες κρίσεις» εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της Autobiz, ειδικός σε θέματα αποτίμησης αυτοκινήτων στο Παρίσι, Emmanuel Labi, σημειώνοντας πως το 2022 ήταν μια δύσκολη χρονιά, με χαμηλά αποθέματα μεταχειρισμένων και υψηλές τιμές.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις και σε περίπτωση που η αγορά αυτοκινήτου έχει στη διάθεσή της τον ίδιο όγκο νέων αυτοκινήτων όπως το 2019, θα χρειαζόταν ένας ολόκληρος χρόνος για να έρθουν τα πρώτα σχετικά καινούρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην αγορά, άρα και να επηρεάσουν τις τιμές.

Σήμερα οι τιμές των νέων αυτοκινήτων παραμένουν υψηλές και απρόσιτες για ένα αυξανόμενο κομμάτι καταναλωτών. Αυτό συμβαίνει επειδή τα EV είναι πολύ πιο ακριβά από τη μέση τιμή των κλασικών οχημάτων, αλλά και γιατί οι κατασκευαστές διαπίστωσαν ότι μπορούν να διατηρήσουν τα κέρδη τους χρεώνοντας υψηλότερες τιμές για χαμηλότερους όγκους αυτοκινήτων που βγάζουν στις αγορές. Ωστόσο και οι αντιπρόσωποι βρίσκονται σε καλύτερη θέση να ελέγξουν τις τελικές τιμές των αυτοκινήτων τους, άρα να κρατήσουν ψηλά την κερδοφορία τους.

Ως αποτέλεσμα των υψηλών τιμών των νέων αυτοκινήτων, η ζήτηση για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας δύο έως τεσσάρων ετών παραμείνει ισχυρή. Η τάση σε όλη την Ευρώπη στρέφεται προς αυτή την κατηγορία και πλέον οι τιμές των συγκεκριμένων αυτοκινήτων παραμένουν ιδιαίτερα υψηλές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς που αποτελείται από νέα αυτοκίνητα, και το οποίο βρίσκεται μεταξύ 10%-20%, να συνεχίσει να συρρικνώνεται, άρα να ανεβαίνουν οι τιμές τους.

Με τις τιμές των καινούριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να παραμείνουν υψηλές, οι μεγάλες εταιρείες μίσθωσης επωφελήθηκαν σε μεγάλο βαθμό καθώς αύξησαν τα κέρδη στα μεταχειρισμένα τους αυτοκίνητα, εξασφαλίζοντας μεγάλο μέρος της αρχικής αξίας ενός αυτοκινήτου. Ακόμη και η μείωση της τιμής της Tesla δεν έχει επηρεάσει σημαντικά την υπολειμματική αξία των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, με τη ζήτηση να παραμένει υψηλότερη από την προσφορά.

Ο μόνος παράγοντας για τον προσδιορισμό της τιμής στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η αυτονομία. Αυτό σημαίνει ότι αν βγει μια νέα έκδοση σε ένα μοντέλο, τότε αυτομάτως το παλιό θα χάσει μεγάλο μέρος της αξίας του. Αυτό σημαίνει ότι όσο η ζήτηση για τα θεωρητικά καινούρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι ισχυρή, η τιμή τους θα είναι ιδιαίτερα υψηλή, με τα παλιότερα αυτοκίνητα να χάνουν ευκολότερα μεγάλο μέρος της αξίας τους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Βυθίζεται η μετοχή της Mercedes Benz από τον «εφιάλτη της Κίνας»

Ο γερμανικός κολοσσός έχει να αντιμετωπίσει το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον της Κίνας καθώς και την στροφή των καταναλωτών σε εγχώριες μάρκες αυτοκινήτων που διαθέτουν πιο προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία.
ΔΙΕΘΝΗ

Νέα κινεζική εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνει απόβαση στην Ευρώπη

Η Leapmotor που έρχεται με δυο μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω των καναλιών διανομής της Stellantis, ήταν η τέταρτη μεγαλύτερη κινεζική εταιρεία νέων ενεργειακών οχημάτων στην Κίνα σε πωλήσεις τον φετινό Ιούνιο.
ΔΙΕΘΝΗ

Επιβραδύνεται η ζήτηση μεταχειρίσμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη, εξαιτίας των υψηλών τιμών και της χαμηλής αυτονομίας.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.