ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Musk, Tesla, ilektrika autokinita
Φωτο: Shutterstock

Γιατί απογοήτευσε τους επενδυτές η χθεσινή ομιλία του Έλον Μασκ

Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla μίλησε για το όραμα του για την πράσινη μετάβαση αλλά είπε ελάχιστα για τα νέα μοντέλα της εταιρείας, με αποτέλεσμα η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας να υποχωρεί έως και 6,8%.

Απογοήτευσε τους επενδυτές το πολυδιαφημισμένο τρίτο master plan του Έλον Μασκ για την Tesla, αφού δεν προσέφερε καμία ξεκάθαρη λεπτομέρεια σχετικά με την πολυαναμενόμενη επόμενη γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της εταιρείας.

Ο Μασκ ξεκίνησε την τετράωρη παρουσίασή του  περιγράφοντας το όραμά του για μια παγκόσμια μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, με κίνητρο τις δαπάνες ύψους 10 τρισ. δολαρίων για την ανάπτυξη βιώσιμης ενέργειας παγκοσμίως, κάνοντας λόγο για την επόμενη φάση της ανάπτυξης της Tesla γύρω από ένα βιώσιμο ενεργειακό μέλλον, που θα προχωρήσει σε προϊόντα όπως αντλίες θερμότητας. «Η Γη θα μεταβεί σε μια οικονομία βιώσιμης ενέργειας», είπε, προσθέτοντας πως «αυτό θα συμβεί στη διάρκεια της ζωής σας». Ωστόσο απουσίασε οποιαδήποτε λεπτομέρεια για νέα οχήματα και ιδιαίτερα για το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο των 25.000 δολαρίων που αναμένεται εδώ και δυο χρόνια.

Ο ιδρυτής της Tesla επιβεβαίωσε ότι ένα νέο εργοστάσιο στο Μοντερέι του Μεξικού θα κατασκευάζει την επόμενη γενιά οχημάτων, χωρίς όμως να δίνει λεπτομέρειες σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, ενώ παρέπεμψε τις σχετικές ειδήσεις στο μέλλον. Ο Λαρς Μοράβι, αντιπρόεδρος της Tesla για τη μηχανική των οχημάτων, ήταν εξίσου ασαφής, απαντώντας στην ερώτηση ενός αναλυτή σημειώνοντας πως «θα πάμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε».

Όμως, όσο περισσότερο διαρκούσε το γεγονός, τόσο περισσότερο οι επενδυτές έδειχναν να χάνουν την ψυχραιμία τους, με τις μετοχές της Tesla να υποχωρούν έως και 6,8% στα 189 δολάρια στις μεταμεσονύκτιες συναλλαγές.

Παράλληλα, ο Μασκ εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία για να παρουσιάσει το υψηλό ταλέντο των διευθυντικών στελεχών της Tesla - μια απάντηση στην κριτική που του ασκήθηκε ότι έχει παραμελήσει την αυτοκινητοβιομηχανία από τότε που εξαγόρασε το Twitter για 44 δισ. δολάρια. Κάποια στιγμή ανέβηκαν μαζί του στη σκηνή άλλα 16 στελέχη, αρκετά από τα οποία είναι σε μεγάλο βαθμό άγνωστα στους επενδυτές. Για παράδειγμα, η Rebecca Tinucci, επικεφαλής της παγκόσμιας υποδομής φόρτισης, ανέβηκε στη σκηνή για να μιλήσει για το δίκτυο Supercharger της εταιρείας και το "Magic Dock" που επιτρέπει στους οδηγούς άλλων EVs να φορτίζουν στους σταθμούς της Tesla.

Έμφαση στη μείωση του κόστους

Δόθηκε επίσης μεγάλη έμφαση στη μείωση του κόστους. Στο πλαίσιο της δικής της προσπάθειας για αποδοτικότητα, η κατασκευάστρια εταιρεία EV σχεδιάζει να μειώσει το αποτύπωμα των μελλοντικών εργοστασίων παραγωγής κατά 40%. Ο οικονομικός διευθυντής Ζακ Κέρκχορν υποσχέθηκε να μειώσει το κόστος παραγωγής στο μισό για τα οχήματα της επόμενης γενιάς της Tesla.

Η Jessica Caldwell, εκτελεστική διευθύντρια του τμήματος Insights του Edmunds, δήλωσε ότι ενώ η έμφαση στη μείωση του κόστους ήταν ενθαρρυντική, ο Μασκ «απέτυχε να βάλει το κερασάκι στην τούρτα - μια πραγματική ματιά σε ένα Tesla με χαμηλότερες τιμές, έστω και μόνο εννοιολογικά». Αυτό θα ήταν μια έξυπνη κίνηση για να δελεάσει τους μελλοντικούς αγοραστές, δεδομένης της αυξανόμενης γκάμας των προσφερόμενων EVs, ενώ «θα μεγάλωνε ακόμη περισσότερο την αγάπη των επενδυτών για την Tesla», πρόσθεσε.

«Η ξεκάθαρη πορεία του Musk προς μια βιώσιμη ενεργειακή Γη είναι αξιοθαύμαστη, αλλά οι επενδυτές ίσως προτιμούσαν αν η Tesla περιέγραφε μια σαφή πορεία προς βιώσιμα κέρδη σε μια αγορά υψηλής ανάπτυξης», δήλωσε ο Caldwell σε ένα email.

Ένα προϊόν στο οποίο θα μπορούσε να επεκταθεί η Tesla είναι οι αντλίες θερμότητας. Ο Μασκ και ο Drew Baglino, ο ανώτερος αντιπρόεδρος του τμήματος μηχανικής κίνησης και ενέργειας, δήλωσαν ότι οι αντλίες θερμότητας θα μπορούσαν να μειώσουν δραματικά το κόστος θέρμανσης σπιτιών και γραφείων, αποκαλώντας τες ως ένα από τα χαμηλά κρεμασμένα φρούτα της μετάβασης στη βιώσιμη ενέργεια. 

Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να προσφέρει απεριόριστη ολονύκτια φόρτιση στα σπίτια στο Τέξας με 30 δολάρια το μήνα, σε μια κίνηση που απηχεί τη μεταμόρφωση στη χρέωση των κινητών τηλεφώνων. Η εταιρεία υπογράμμισε επίσης την αυξανόμενη ικανότητά της να θέτει γρήγορα σε λειτουργία τις εγκαταστάσεις παραγωγής. Στόχος της είναι να ξεκινήσει την παραγωγή στο εργοστάσιο παραγωγής λιθίου Corpus Christi εντός 12 μηνών. Η Tesla είπε και πάλι ότι το Cybertruck έρχεται φέτος, ενώ η παραγωγή σε όγκο αναμένεται το 2024.

Οι προσδοκίες των προηγούμενων master plan

Το νέο εταιρικό όραμα στοχεύει να βασιστεί στην ανάπτυξη του ηγέτη της αμερικανικής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων από εξειδικευμένο παίκτη σε mainstream κατασκευαστή αυτοκινήτων. Τα δύο προηγούμενα στρατηγικά σχέδια της Tesla παρουσιάστηκαν το 2006 και το 2016

Ο Μασκ δημοσίευσε το πρώτο του Master Plan πριν από περισσότερο από μια δεκαετία, καθορίζοντας τη στρατηγική της Tesla για την είσοδο στην αγορά με την κατασκευή ενός ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου και στη συνέχεια μιας σειράς πιο προσιτών αυτοκινήτων. Η εταιρεία υλοποίησε αυτό το όραμα με το Roadster, το Model S και στη συνέχεια το Model 3 sedan - το φθηνότερο όχημά της, το οποίο ξεκινά από περίπου 43.000 δολάρια.

Δέκα χρόνια αργότερα, ο Μασκ κυκλοφόρησε το Master Plan, Part Deux, καθώς η Tesla εξαγόραζε την SolarCity. Ο Musk διετέλεσε πρόεδρος της εταιρείας εγκατάστασης ηλιακών πάνελ, της οποίας ηγούνταν τα ξαδέλφια του. Αυτό το σχέδιο μιλούσε για ηλιακές στέγες με αποθήκευση μπαταριών, μια διευρυμένη γκάμα οχημάτων και τεχνολογία αυτοοδήγησης.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Αποχώρησε και άλλο υψηλόβαθμο στέλεχος από την Tesla του Έλον Μασκ

Η κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων έχει περικόψει θέσεις εργασίας σε ολόκληρο τον οργανισμό, στοχεύοντας σε μείωση του προσωπικού κατά περίπου 20%, ανέφερε το Bloomberg τον περασμένο μήνα.
mask-tesla
ΔΙΕΘΝΗ

Περικοπές θέσεων εργασίας για την Tesla ετοιμάζει ο Έλον Μασκ 

Οι επενδυτές έχουν καλέσει όλο και περισσότερο τον Μασκ να επικεντρωθεί περισσότερο στο μάρκετινγκ, καθώς η αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων EV έχει επιβραδυνθεί και περισσότεροι ανταγωνιστές έχουν εισέλθει στην αγορά
ΔΙΕΘΝΗ

H Tesla θα απολύσει πάνω από το 10% του προσωπικού της σε όλο τον κόσμο

Η μεγαλύτερη στον κόσμο αυτοκινητοβιομηχανία βάσει της αγοραίας αξίας της είχε το Δεκέμβριο του 2023 συνολικά 140.473 εργαζομένους, όπως φαίνεται από τα τελευταία ετήσια στοιχεία που έχει ανακοινώσει.