ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Αύξηση σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ζητά το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Μεγαλύτερη ανάπτυξη σταθμών ανεφοδιασμού εναλλακτικών καυσίμων όπως υδρογόνου για τα οχήματα ζητούν οι ευρωβουλευτές με στόχο να επιτευχθεί η φιλοδοξία της ΕΕ να καταστεί κλιματικά ουδέτερη μέχρι το 2030.

Την κατασκευή σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανά 60 χλμ. και σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο ανά 100 χλμ., ζητά το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, προκειμένου να μπορέσει η ΕΕ να καταστεί κλιματικά ουδέτερη. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε σήμερα τη θέση του σχετικά με σχέδιο κανόνων της ΕΕ σχετικά με την ανάπτυξη σταθμών φόρτισης και εφοδιασμού με εναλλακτικά καύσιμα (π.χ. με υδρογόνο) για αυτοκίνητα, φορτηγά, τρένα και αεροπλάνα, και με τη χρήση βιώσιμων οχημάτων.

Οι νέοι κανόνες αποτελούν μέρος της δέσμης μέτρων προσαρμογής στον στόχο του 55% για το 2030 («Fit for 55»), δηλαδή του σχεδίου της ΕΕ για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990 έως το 2030.

Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν να θέσουν ελάχιστους υποχρεωτικούς εθνικούς στόχους για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, σύμφωνα με τους οποίους τα κράτη μέλη θα πρέπει να υποβάλουν τα σχέδιά τους σχετικά με τον τρόπο επίτευξης των εν λόγω στόχων έως το 2024.

Σύμφωνα με το κείμενο που εγκρίθηκε, θα πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένας σταθμός ηλεκτρικής φόρτισης για αυτοκίνητα ανά 60 χλμ. κατά μήκος των κύριων οδών της ΕΕ έως το 2026. Η ίδια απαίτηση θα ισχύει για τα φορτηγά και τα λεωφορεία, αλλά μόνο στα κεντρικά διευρωπαϊκά δίκτυα και με πιο ισχυρούς σταθμούς. Θα υπάρξουν ορισμένες εξαιρέσεις για τις εξόχως απόκεντρες περιοχές, τα νησιά και τους δρόμους με ελάχιστη κυκλοφορία, σύμφωνα με το τελικό κείμενο και τη σχετική επίσημη ανακοίνωση.

Το ΕΚ προτείνει, επίσης, τη δημιουργία περισσότερων σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο κατά μήκος των κύριων οδών της ΕΕ (ανά 100 χλμ. σε αντίθεση με κάθε 150 χλμ., όπως προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή) και να ολοκληρωθεί το εν λόγω εγχείρημα γρηγορότερα (έως το 2028 αντί έως το 2031).

Οι εναλλακτικοί σταθμοί ανεφοδιασμού θα πρέπει να εξυπηρετούν όλα τα οχήματα ανεξαρτήτως κατασκευαστή και η πληρωμή θα πρέπει να είναι εύκολη. Θα πρέπει ακόμη να αναγράφουν τις τιμές ανά κιλοβατώρα (kWh) ή ανά κιλό, οι οποίες «θα πρέπει να είναι οικονομικά προσιτές και συγκρίσιμες».

Οι ευρωβουλευτές επιθυμούν επίσης να δημιουργηθεί «μια κοινή πλατφόρμα για τα δεδομένα εναλλακτικών καυσίμων στην ΕΕ έως το 2027, η οποία θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα, τους χρόνους αναμονής και τις τιμές σε διάφορους σταθμούς σε ολόκληρη την Ευρώπη».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Προειδοποίηση των Κινέζων κατασκευαστών στην ΕΕ για τους δασμούς

Η απόφαση για τους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν σοβαρό αρνητικό αντίκτυπο στην προώθηση της εξέλιξης της αυτοκινητοβιομηχανίας της ΕΕ σύμφωνα με την Κινεζική Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Εντείνονται οι ευρωπαϊκές πολιτικές για ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης

Ο έλεγχος των εκπομπών ρύπων που ισχύει για τα αυτοκίνητα θα επεκταθεί στον τομέα των οδικών μεταφορών το 2027, ενώ πολλές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες θέλουν να κάνουν ηλεκτρικά τα δημόσια λεωφορεία έως το 2025.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Η ΕΕ επιβάλλει δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτροκίνητα οχήματα

Οι προσωρινοί δασμοί της Κομισιόν από 17,4% ως 37,6% χωρίς αναδρομική ισχύ είναι σχεδιασμένοι για να εμποδίσουν, όπως έχει δηλώσει η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, να κατακλυσθεί η ΕΕ με φτηνά ηλεκτροκίνητα οχήματα.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.