ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Πρόστιμο 200 εκατ. δολαρίων στη Boeing για εξαπάτηση σχετικά με τα 737 MAX

Η εταιρεία παραδέχθηκε το 2021 ότι δύο υπάλληλοί της οδήγησαν να διαπράξει σφάλμα ομάδα της αμερικανικής υπηρεσίας που είναι αρμόδια για την προετοιμασία της εκπαίδευσης των πιλότων.

Η Boeing, που κατηγορείται από την αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς (Securities and Exchange Commission, SEC) πως εξαπάτησε επενδυτές, κάνοντας ανακοινώσεις με τις οποίες διαβεβαίωνε έπειτα από δυο πολύνεκρα δυστυχήματα πως τα αεροσκάφη 737 MAX ήταν απόλυτα ασφαλή, δέχθηκε χθες Πέμπτη να καταβάλει πρόστιμο 200 εκατομμυρίων δολαρίων.

Ο υπεύθυνος για τις ανακοινώσεις την εποχή, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της μεγαλύτερης κατασκευάστριας αεροσκαφών της υφηλίου Ντένις Μούλενμπεργκ, δέχθηκε να καταβάλει από την πλευρά του πρόστιμο 1 εκατομμυρίου δολαρίων.

Πρόβλημα σε αισθητήρες που αξιοποιούσε το λογισμικό πτήσης, πιο συγκεκριμένα το νέο σύστημα MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), για το οποίο οι χειριστές δεν είχαν εκπαιδευτεί, οδήγησε 737 MAX της Lion Air τον Οκτώβριο του 2018 και κατόπιν παρόμοιο αεροσκάφος της Ethiopian Airlines τον Μάρτιο του 2019 να κάνουν σχεδόν κάθετη εφόρμηση προς το έδαφος, παρά τις απεγνωσμένες προσπάθειες των πιλότων να τα σώσουν. Οι δύο συντριβές στοίχισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους και οδήγησαν στην καθήλωση στο έδαφος όλου του στόλου των 737 MAX για είκοσι μήνες.

«Μετά την πρώτη συντριβή, η Μπόινγκ και ο Μούλενμπεργκ γνώριζαν πως το MCAS ήγειρε πρόβλημα ασφαλείας, όμως μολαταύτα διαβεβαίωσαν το κοινό πως το 737 MAX ήταν ‘ασφαλές όσο οποιοδήποτε αεροσκάφος που πέταξε ποτέ στον ουρανό’», τόνισε η επιτροπή κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ στο δελτίο Τύπου που δημοσιοποίησε.

«Αργότερα, μετά το δεύτερο δυστύχημα, η Μπόινγκ και ο Μούλενμπεργκ διαβεβαίωσαν το κοινό ότι δεν είχαν υπάρξει ολισθήματα ή κενά στη διαδικασία πιστοποίησης του MCAS, παρότι ήταν ενήμεροι για πληροφορίες περί του αντιθέτου», πρόσθεσε η SEC.

Η Boeing παραδέχθηκε το 2021 ότι δύο υπάλληλοί της οδήγησαν να διαπράξει σφάλμα ομάδα της αμερικανικής υπηρεσίας που είναι αρμόδια για την προετοιμασία της εκπαίδευσης των πιλότων όσον αφορά το MCAS.

Ο γίγαντας της αεροναυπηγικής είχε τότε συμφωνήσει να καταβάλει πάνω από 2,5 δισεκ. δολάρια για να κλείσουν διάφοροι φάκελοι που εκκρεμούσαν - 243,6 εκατ. για να μπει στο αρχείο ποινική δίωξη, 1,77 δισεκ. για αποζημιώσεις σε αεροπορικές εταιρείες που είχαν παραγγείλει το 737 MAX, 500 εκατομμύρια για να χρηματοδοτηθεί το ταμείο το οποίο θα έδινε αποζημιώσεις στους συγγενείς των θυμάτων.

Ωστόσο, η επιτροπή κεφαλαιαγοράς έκρινε από την πλευρά της πως η Boeing και ο κ. Μούλενμπεργκ παραβίασαν τη νομοθεσία ως προς την ενημέρωση των επενδυτών.

Παρότι συμφώνησαν να καταβάλουν πρόστιμα, ούτε η εταιρεία, ούτε ο πρώην επικεφαλής της παραδέχονται ή αρνούνται την ορθότητα των ευρημάτων της SEC, διευκρινίζεται στην ανακοίνωσή της.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Boeing: Υποχωρεί 8% η μετοχή, μετά το ατύχημα της Alaska Airlines

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δήλωσε το Σάββατο ότι περίπου 171 αεροσκάφη παγκοσμίως θα επηρεαστούν από την οδηγία έκτακτης αξιοπλοΐας, η οποία απαιτεί να επιθεωρούνται τα αεροσκάφη πριν πετάξουν ξανά.
Aeroplano, Airplane
ΔΙΕΘΝΗ

Το 2025 η επιστροφή στα προ κορονοϊού επίπεδα της αεροπορικής κίνησης

Αν και η εναέρια κυκλοφορία παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, στην επόμενη 20ετία αναμένεται να διπλασιαστεί ο αριθμός των νέων αεροπλάνων που θα καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση που θα δημιουργηθεί.