ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
electric cars-ilektrika-autokinita
Φώτο: Shutterstock

Αύξηση 82% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και 58% στα υβριδικά στη Βουλγαρία

Τα οφέλη των ηλεκτρικών οχημάτων και των υβριδικών οχημάτων είναι καθαρότερος αέρας στo αστικό περιβάλλον, λιγότερος θόρυβος και μικρότερες επιβλαβείς εκπομπές αερίων.

Ο αριθμός των υβριδικών οχημάτων που κινούνται με συνδυασμό ηλεκτρικής ενέργειας και συμβατικών καυσίμων είναι σημαντικά υψηλότερος στην Βουλγαρία με 25.467, εκ των οποίων η ηλεκτρική ενέργεια και η βενζίνη είναι ο πιο συνηθισμένος συνδυασμός, φτάνοντας σε 21.842. Υπήρχαν συνολικά 16.116 υβριδικά οχήματα τον Ιούλιο του 2021, πράγμα που σημαίνει ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν κατά 58% σε μόλις ένα χρόνο, σύμφωνα με τα στοιχεία.

Οι αυξήσεις αυτές ακολουθούν τις ευρωπαϊκές τάσεις. Τα οφέλη των ηλεκτρικών οχημάτων και των υβριδικών οχημάτων είναι καθαρότερος αέρας στo αστικό περιβάλλον, λιγότερος θόρυβος και μικρότερες επιβλαβείς εκπομπές αερίων, που όλα συμβάλλουν στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων επιδοτείται σε πολλές χώρες. Δεν λαμβάνονται τέτοια μέτρα στη Βουλγαρία για ιδιώτες καταναλωτές αυτή τη στιγμή, αν και έχει χορηγηθεί βοήθεια στην κεντρική και τοπική διοίκηση για την αγορά τέτοιων οχημάτων στο πλαίσιο του National Trust EcoFund.

Μέχρι πέρυσι, το Ταμείο παρείχε βοήθεια μόνο για την αγορά υβριδικών αυτοκινήτων, αλλά το φετινό πρόγραμμα απευθύνεται πλήρως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα ποσά που διατίθενται για την αγορά τέτοιων οχημάτων από τις διοικήσεις ποικίλλουν από 20.000 BGN έως 40.000 BGN, ανάλογα με το μοντέλο και το μέγεθος.

Εκτός από τη συμβολή σε ένα καθαρότερο περιβάλλον, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων στη Βουλγαρία απολαμβάνουν μια σειρά από πλεονεκτήματα, όπως δωρεάν στάθμευση σε ζώνες στάθμευσης επί πληρωμή στις πόλεις, φοροαπαλλαγές και χαμηλό κόστος καυσίμων, ειδικά λόγω των αυξανόμενων τιμών.

Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων είπαν στο βουλγαρικό πρακτορείο ειδήσεων BTA ότι ένα από τα κύρια προβλήματα είναι η έλλειψη σταθμών φόρτισης, οι οποίοι μάλιστα λείπουν εντελώς σε ορισμένες πόλεις.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Βυθίζεται η μετοχή της Mercedes Benz από τον «εφιάλτη της Κίνας»

Ο γερμανικός κολοσσός έχει να αντιμετωπίσει το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον της Κίνας καθώς και την στροφή των καταναλωτών σε εγχώριες μάρκες αυτοκινήτων που διαθέτουν πιο προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία.
ΔΙΕΘΝΗ

Νέα κινεζική εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνει απόβαση στην Ευρώπη

Η Leapmotor που έρχεται με δυο μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω των καναλιών διανομής της Stellantis, ήταν η τέταρτη μεγαλύτερη κινεζική εταιρεία νέων ενεργειακών οχημάτων στην Κίνα σε πωλήσεις τον φετινό Ιούνιο.
ΔΙΕΘΝΗ

Επιβραδύνεται η ζήτηση μεταχειρίσμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη, εξαιτίας των υψηλών τιμών και της χαμηλής αυτονομίας.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.