ΓΔ: 1440.52 0.33% Τζίρος: 51.46 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
electric cars-ilektrika-autokinita
Φώτο: Shutterstock

Αύξηση 82% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και 58% στα υβριδικά στη Βουλγαρία

Τα οφέλη των ηλεκτρικών οχημάτων και των υβριδικών οχημάτων είναι καθαρότερος αέρας στo αστικό περιβάλλον, λιγότερος θόρυβος και μικρότερες επιβλαβείς εκπομπές αερίων.

Ο αριθμός των υβριδικών οχημάτων που κινούνται με συνδυασμό ηλεκτρικής ενέργειας και συμβατικών καυσίμων είναι σημαντικά υψηλότερος στην Βουλγαρία με 25.467, εκ των οποίων η ηλεκτρική ενέργεια και η βενζίνη είναι ο πιο συνηθισμένος συνδυασμός, φτάνοντας σε 21.842. Υπήρχαν συνολικά 16.116 υβριδικά οχήματα τον Ιούλιο του 2021, πράγμα που σημαίνει ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν κατά 58% σε μόλις ένα χρόνο, σύμφωνα με τα στοιχεία.

Οι αυξήσεις αυτές ακολουθούν τις ευρωπαϊκές τάσεις. Τα οφέλη των ηλεκτρικών οχημάτων και των υβριδικών οχημάτων είναι καθαρότερος αέρας στo αστικό περιβάλλον, λιγότερος θόρυβος και μικρότερες επιβλαβείς εκπομπές αερίων, που όλα συμβάλλουν στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων επιδοτείται σε πολλές χώρες. Δεν λαμβάνονται τέτοια μέτρα στη Βουλγαρία για ιδιώτες καταναλωτές αυτή τη στιγμή, αν και έχει χορηγηθεί βοήθεια στην κεντρική και τοπική διοίκηση για την αγορά τέτοιων οχημάτων στο πλαίσιο του National Trust EcoFund.

Μέχρι πέρυσι, το Ταμείο παρείχε βοήθεια μόνο για την αγορά υβριδικών αυτοκινήτων, αλλά το φετινό πρόγραμμα απευθύνεται πλήρως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα ποσά που διατίθενται για την αγορά τέτοιων οχημάτων από τις διοικήσεις ποικίλλουν από 20.000 BGN έως 40.000 BGN, ανάλογα με το μοντέλο και το μέγεθος.

Εκτός από τη συμβολή σε ένα καθαρότερο περιβάλλον, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων στη Βουλγαρία απολαμβάνουν μια σειρά από πλεονεκτήματα, όπως δωρεάν στάθμευση σε ζώνες στάθμευσης επί πληρωμή στις πόλεις, φοροαπαλλαγές και χαμηλό κόστος καυσίμων, ειδικά λόγω των αυξανόμενων τιμών.

Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων είπαν στο βουλγαρικό πρακτορείο ειδήσεων BTA ότι ένα από τα κύρια προβλήματα είναι η έλλειψη σταθμών φόρτισης, οι οποίοι μάλιστα λείπουν εντελώς σε ορισμένες πόλεις.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΔΙΕΘΝΗ

Πάτησαν γκάζι τα υβριδικά οχήματα στην Ευρώπη, ξεπέρασαν τα ηλεκτρικά

Στο πρώτο τρίμηνο του 2023 τα υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν κατά 18% έναντι του περυσινού τριμήνου ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν άνοδο μόλις 3,8%. Γιατί... άλλαξαν κατεύθυνση οι Ευρωπαίοι οδηγοί.
ΔΙΕΘΝΗ

Σε ανοδική πορεία παραμένουν το 2023 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Το μερίδιο αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 16,3%, φτάνοντας συνολικά τις 144.378 μονάδες με το Βέλγιο να καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση φτάνοντας το 150%. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά αυτοκίνητα με μερίδιο 27,4%.
ilektrokinisi
ΔΙΕΘΝΗ

Μεγαλύτερο είναι το κόστος των ελαστικών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

H πρώτη αλλαγή ελαστικών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πραγματοποιείται κατά μέσο όρο στα 28.776 χλμ. και αυτή γίνεται κατά μέσο όρο στις 551 ημέρες σε σύγκριση με 38.936 χλμ. και τις 670 ημέρες στα συμβατικά αυτοκίνητα.