ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Δυναμική άνοδος στα πολυτελή αγαθά, έρχεται ανάπτυξη με ρυθμό 6% - 8%

Η αγορά προσωπικών πολυτελών αγαθών αύξησε τις πωλήσεις της κατά 29% την χρονιά που πέρασε και ο τζίρος άγγιξε τα 283 δισ. ευρώ, ενώ αναμένεται να ανέλθει στα 380 δισ. ευρώ μέχρι το 2025.

Ολική επαναφορά σηματοδότησε το 2021 για τον κλάδο των πολυτελών αγαθών παγκοσμίως, καθώς καταγράφηκε θεαματική αύξηση πωλήσεων αλλά και μεγέθους αγοράς συγκριτικά με το 2019, μετά από την απότομη πτώση που υπήρξε το 2020 εξαιτίας της πανδημίας.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Bain & Company, η αγορά προσωπικών πολυτελών αγαθών αύξησε τις πωλήσεις της κατά 29% την χρονιά που πέρασε, ενώ το μέγεθός της διευρύνθηκε κατά 1%, στην βάση της αυξημένης ζήτησης. Ειδικότερα, ο τζίρος της αγοράς άγγιξε σε αξία τα 283 δισ. ευρώ και πλέον, σύμφωνα με τους αναλυτές, η αξία της θα αγγίξει ακόμη και τα 380 δισ. ευρώ μέχρι το 2025, καταγράφοντας μέχρι τότε μέση ετήσια αύξηση της τάξεως του 6% έως 8%.

Κινητήρια δύναμη πίσω από την θεαματική επαναφορά της αγοράς πολυτελών αγαθών συνιστά η ανάκαμψη της κατανάλωσης, σε τοπικό επίπεδο, τόσο σε Ηνωμένες Πολιτείες όσο και στην Κίνα, καθώς και η ενδυνάμωση του καναλιού των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Η Bain περιγράφει μάλιστα ως πραγματική “αναγέννηση’ την ανάδυση της αγοράς πολυτελών αγαθών σε επίπεδα προ πανδημίας, σημειώνοντας ότι αυτή οφείλεται επίσης στο γεγονός ότι τα ίδια τα brands προτάσσουν πλέον αξίες υπευθυνότητας και βιωσιμότητας, σε αντίθεση με το παρελθόν που ταυτίζονταν με την αλόγιστη κατανάλωση και το προσωπικό status. 

Η αμερικανική ήπειρος στο σύνολο της αναδύεται ως η βασικότερη αγορά για τα πολυτελή αγαθά, συνεισφέροντας ποσοστό 31% των πωλήσεων, ή περί τα 89 δισ. ευρώ, κι ακολουθεί η Κίνα, με ποσοστό 21%, και αξία συναλλαγών περί τα 60 δισ. ευρώ. Εξίσου σημαντική περιοχή παραμένει βεβαίως και ολόκληρη η Μέση Ανατολή, με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Σαουδική Αραβία να ηγούνται σαφώς της κατανάλωσης.

Στον αντίποδα, η Ευρώπη, μαζί με την Ιαπωνία και το υπόλοιπο της Ασίας φαίνεται ότι δεν έχουν επιστρέψει ακόμη στα επίπεδα προ πανδημίας, σε ό,τι αφορά την κατανάλωση πολυτελών αγαθών, με τους αναλυτές να σημειώνουν ότι η ανάκαμψη συνδέεται άμεσα με την επιστροφή του διεθνούς ταξιδιωτικού τουρισμού. Ως εκ τούτου, η ανάλυση της Bain τοποθετεί την ανάκαμψη αυτή στο 2023 για την Ιαπωνία και στο 2024 για την ευρωπαϊκή ήπειρο. 

Στα πολύ ενδιαφέροντα σημεία της ανάλυσης, συγκαταλέγεται η θεαματική αύξηση της αγοράς ειδών πολυτελείας «από δεύτερο χέρι» (secondhand), ένας τομέας που αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια, τροφοδοτούμενος από τις Gen Z και Y (Millennials), για τις οποίες η βιωσιμότητα στην μόδα αποτελεί μείζον θέμα.

Σύμφωνα μάλιστα με την ανάλυση της Bain, οι εκπρόσωποι αυτών των γενεών θα συνεισφέρουν από κοινού το 70% των πωλήσεων πολυτελών αγαθών μέχρι το 2025… Ήδη, η αγορά secondhand υπολογίζεται ότι εκτινάχθηκε σε 33 δισ. ευρώ την περασμένη χρονιά, καταγράφοντας αύξηση κατά 65% το διάστημα μεταξύ 2017 και 2021, σε αντίθεση με την firsthand αγορά πολυτελών αγαθών, η οποία αναπτύχθηκε κατά 12% το ίδιο διάστημα. 

Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι η τάση αυτή ενισχύεται σαφώς και από την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ειδικότερα, οι online πωλήσεις πολυτελών αγαθών αυξήθηκαν κατά 50% το 2020, συγκριτικά με το 2019, ενώ για το 2021 εκτιμάται ότι ενισχύθηκαν επιπλέον 27% συγκριτικά με το 2020, αγγίζοντας τα 62 δισ. ευρώ σε αξία. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο αρχικός δισταγμός των brands πολυτελών αγαθών να εισέλθουν στο e-commerce έδωσε την θέση του στην συνειδητή δραστηριοποίηση, με το ποσοστό των εταιρειών που ελέγχουν τα δικά τους e-shops να αγγίζει πλέον το 40%, από 30% το 2019. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Εκρηκτική ανάπτυξη του fast fashion: «Βλέπουν» άλμα 190% μέχρι το 2030

Οι κολοσσοί της παγκόσμιας αγοράς -Inditex (Zara), H&M Group, The Gap, Asos Plc και Fast Retailing (Uniqlo)- αποσπούν μερίδιο 29% επί του συνόλου της αγοράς, αφήνοντας σημαντικά περιθώρια για την δραστηριοποίηση και μικρότερων επιχειρήσεων.
ΔΙΕΘΝΗ

Πώς η «δημοκρατία του TikTok» χτυπάει τους οίκους των πολυτελών ειδών

Απογοητευτικά οικονομικά αποτελέσματα για τους κολοσσούς των ειδών πολυτελείας, την ώρα που βίντεο σε κοινωνικά δίκτυα αποκαλύπτουν ότι ακόμη και πανάκριβες τσάντες κατασκευάζονται πρόχειρα και με ευτελή υλικά.
mango stores-emporio
ΔΙΕΘΝΗ

Έσοδα-ρεκόρ για τη Mango το πρώτο εξάμηνο με ώθηση από τα ανδρικά ρούχα

Ο ισπανικός όμιλος αύξησε τις πωλήσεις του στα 1,6 δισ. ευρώ, ερχόμενος πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου του για ετήσια έσοδα άνω των 4 δισ. το 2026. Στην Ελλάδα λειτουργεί συνολικά 9 σημεία πώλησης.