Με κινητήριο δύναμη το ψηφιακό κανάλι και τις αυξανόμενες απευθείας πωλήσεις (Direct to Consumer), η κορυφαία εταιρεία αθλητικών ειδών Nike κατάφερε να υπερκεράσει τα προβλήματα που ταλανίζουν την εφοδιαστική της αλυσίδα και να καταγράψει αυξημένα έσοδα και κέρδη κατά το δεύτερο τρίμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης (Σεπτέμβριος-Νοέμβριος 2021).
Πλέον, για το 2022 η διοίκηση της εταιρείας στοχεύει στην περαιτέρω ενίσχυση της πιστότητας των πελατών της αλλά και στην τόνωση των ψηφιακών της πωλήσεων, διατηρώντας παράλληλα την δέσμευση της για καλύτερο έλεγχο της παρουσίας της στην λιανική, με την αυτόνομη λειτουργία φυσικών καταστημάτων και τον δραστικό περιορισμό των συνεργασιών χονδρικής, σε όλες τις αγορές που ο όμιλος δραστηριοποιείται.
Συνολικά ο τζίρος του ομίλου της Nike Inc. αυξήθηκε 1% το δεύτερο τρίμηνο, αγγίζοντας τα 11,4 δισ. δολάρια, ενώ τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 7%, στα 1,3 δισ. δολάρια, καθώς το περιθώριο κέρδους του ομίλου διευρύνθηκε κατά 280 μονάδες βάσης, σε 45,9%.
Οι πωλήσεις του brand της Nike παρέμειναν σταθερές, αγγίζοντας τα 10,8 δισ. δολάρια, εξαιτίας της μείωσης των πωλήσεων χονδρικής προς όφελος όμως της Nike Direct, δηλαδή των λιανικών πωλήσεων μέσα από τα ιδιόκτητα καταστήματα του ομίλου αλλά και το ηλεκτρονικό του κατάστημα, σε εφαρμογή του σχετικού πλάνου ανάκτησης του ελέγχου του brand διεθνώς και τερματισμού αρκετών συνεργασιών χονδρικής, που έχει τεθει σε λειτουργία ήδη από το 2017. Η στρατηγική φαίνεται να αποδίδει καθώς οι πωλήσεις της Nike Direct βελτιώθηκαν κατά 8% το υπό εξέταση διάστημα, αγγίζοντας τα 4,7 δισ. δολάρια.
Περαιτέρω, μόνο οι ηλεκτρονικές πωλήσεις των ειδών με την υπογραφή της Nike ενισχύθηκαν διεθνώς κατά 12%, ωθούμενες κυρίως από την εκρηκτική αύξηση των εσόδων στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών κατά 40%, πιστοποιώντας την αδιαμφισβήτητη ελκυστικότητα που το brand εξακολουθεί να διατηρεί. Προς την ίδια κατεύθυνση στοχεύει και η διάθεση των εξειδικευμένων εφαρμογών για κινητά, Nike+, Nike SNKRS, NIke Training Club και Nike Run Club οι οποίες εξακολουθούν να κερδίζουν συνδρομητές. Αξίζει να σημειωθεί ότι ενισχυμένος είναι ο τζίρος στο ίδιο τρίμηνο και του brand Converse, βελτιωμένος κατά 16% σε ετήσια βάση, κι αγγίζοντας τα 557 εκατ. δολάρια.
Οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές δεδομένου ότι ο όμιλος εξακολουθεί να έχει προβλήματα στην παραγωγή και την διάθεση των αθλητικών ειδών του εξαιτίας των κλειστών εργοστασίων στην Κίνα αλλά και το Βιετνάμ. Συνέπεια αυτών είναι οι ελλείψεις σε αρκετά είδη με την υπογραφή Nike, οι οποίες ωστόσο περιορίζονται κυρίως στις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού.
Επιπλέον, οι αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα είχαν σαν αποτέλεσμα και την αύξηση των αποθεμάτων του ομίλου κατά 7% στο τρίμηνο, αγγίζοντας τα 6,5 δισ. δολάρια σε αξία, εξαιτίας των αυξημένων χρονικών περιθωρίων μεταφοράς των εμπορευμάτων, τα οποία κάλυψε μερικώς η αυξημένη ζήτηση. Σε κάθε περίπτωση κεντρική στρατηγική του ομίλου είναι η διατήρηση του ελέγχου της λιανικής, μέσα από το δίκτυο των δικών του καταστημάτων, τα οποία στο τέλος του τριμήνου αντιστοιχούσαν σε 4% επί του συνόλου.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί η είσοδος της εταιρείας και στην αναδυόμενη αγορά των NFTs (Non fungible tokens/ψηφιακά έργα τέχνης), μέσα από την πρόσφατη εξαγορά του studio RTFKT, το οποίο ειδικεύεται στην διάθεση ψηφιακών προϊόντων τα οποία δύνανται να εισέρχονται προς διαπραγμάτευση μέσω της τεχνολογίας blockchain. Αναλυτές σημειώνουν ότι κι αυτή η κίνηση ενισχύει την στροφή της Nike προς τον ψηφιακό κόσμο, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, John Donahue, να υπογραμμίζει ότι η εξαγορά επιτρέπει στη Nike να συνομιλεί με αθλητές και καλλιτέχνες, στο σημείο συνάντησης του αθλητισμού, με την δημιουργικότητα, τις τέχνες και την κουλτούρα του gaming.