Ο αμερικανικός κολοσσός της παράδοσης φαγητού Doordash μπαίνει στην ευρωπαϊκή αγορά παράδοσης φαγητού, καθώς ανακοίνωσε ότι θα εξαγοράσει έναντι 8 δισ. δολ. τη φινλανδική Wolt που έχει ισχυρή παρουσία και στην Ελλάδα.
Με την εξαγορά της Wolt, η Doordash που έχει 9 εκατ. χρήστες «περνάει» τον Ατλαντικό και προσθέτει 23 χώρες, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα, ενισχύοντας την δυναμικότητα της με 30.000 επιπλέον καταστήματα και 2,5 εκατ. χρήστες. Με αυτή την κίνηση, που αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες στην ιστορία του online delivery, η αμερικανική Doordash ενισχύει το μερίδιό της σε μια αγορά που το 2023 υπολογίζεται πως θα φτάσει τα 150 δισ. δολάρια παγκοσμίως, ενώ αν συνυπολογιστεί ο τζίρος από τις παραδόσεις ειδών σούπερ μάρκετ (όπου δραστηριοποιείται και η Wolt) τότε φτάνει το 1 τρισ. δολάρια.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2022 και τα συνδυασμένα προσαρμοσμένα κέρδη των Doordash και Wolt το 2022 αναμένεται να φτάσουν τα 500 εκατ. δολάρια. Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Doordash, Τόνι Ζου «η ένωση των δυνάμεων με την Wolt θα μας επιτρέπουν να επιταχύνουμε τη διεθνή μας ανάπτυξη, ενώ παράλληλα αυξάνουμε την εστίασή μας στις ΗΠΑ».
Η Wolt ιδρύθηκε το 2014, διαθέτει 4.000 εργαζομένους και μέχρι σήμερα έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 850 εκατ. δολάρια σε χρηματοδοτήσεις με τον τελευταίο γύρο τον Ιανουάριο, να σηκώνει 530 εκατ. δολάρια. Θα αποτελεί πλέον την έκτη εξαγορά που έχει πραγματοποιήσει ο αμερικανικός κολοσσός και τη δεύτερη μέσα στο 2021 μετά από εκείνη της Chowbotics.
Η Doordash αν και αποτέλεσε έναν από τους μεγάλους κερδισμένους του 2021 καταγράφοντας ρεκόρ παραγγελιών και τζίρο σύμφωνα με τις ανακοινώσεις των αποτελεσμάτων της, ωστόσο η εταιρεία online delivery κατέγραψε απώλειες 102 εκατ. δολαρίων στο δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Η εκτόξευση της ελληνικής Wolt το 2020
Με την τάση για online παραγγελίες να είναι στα ύψη το 2020, η Wolt είδε τον κύκλο εργασιών της να εκτινάσσεται από τα 3,01 εκατ. ευρώ το 2019 στα 12,81 εκατ. το 2020 πραγματοποιώντας άλμα +324%, ενώ και η καθαρή κερδοφορία της εταιρείας τριπλασιάστηκε από τα 70.681,12 ευρώ στα 282.864,12 ευρώ. Μετά το θετικό 2020, η κίνηση δείχνει να είναι καλή και στο πρώτο οκτάμηνο του 2021 σύμφωνα με την Wolt, καθώς η τάση για παραγγελίες παραμένει ισχυρή και φέτος ενώ παράλληλα έχουν προστεθεί και τέσσερις ακόμα πόλεις, (Λάρισα, Βόλος, Πάτρα και Ηράκλειο) μετά την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη.
Παράλληλα και το Wolt Market που ξεκίνησε το 2021 δείχνει θετικά στοιχεία και αναμένεται να ενισχύσει τα οικονομικά μεγέθη της φινλανδικής εταιρείας την φετινή χρονιά. Όπως αναφέρουν από την Wolt, είναι ένα προτζεκτ που προχωρά και δίνει σημαντικές ευκολίες σε εκείνους που δουλεύουν μέχρι αργά καθώς γίνονται παραδόσεις μέχρι και τις 12 το βράδυ και εντός μισής ώρας από την παραγγελία. Η Wolt Greece, είχε ανακοινώσει την σύσταση της εταιρίας Wolt Market Greece, που είναι 100% θυγατρική, κάνοντας το πρώτο βήμα για την είσοδο της Wolt στη διανομή προϊόντων σούπερ μάρκετ.
Η Wolt Greece ακολουθώντας τα χνάρια της φινλανδικής εταιρείας και στις άλλες χώρες που δραστηριοποιείται, συνεργαζόταν ήδη για την διανομή προϊόντων με το Yoleni's Deli Corner, το 4 Seasons Organic Food Market, το Brinky’s, τη Cava Νέκταρ, το Soya Athens, το House of Spices και άλλες εταιρείες. Η Wolt είχε ξεκινήσει επίσης και πιλοτική συνεργασία με τα My Market πριν λίγο καιρό λόγω της πανδημίας.