ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Aeroplano, Airplane
Φωτο: Shutterstock

ΙΑΤΑ: Οι αεροπορικές εταιρείες θα χάσουν 51,8 δισ. δολάρια το 2021

Παρά τις σωρευτικές απώλειες τουλάχιστον 200 δισ. δολαρίων από το 2020 έως το 2022, "ξεπεράσαμε σε μεγάλο βαθμό το πιο χαμηλό σημείο της κρίσης", δήλωσε ο γενικός διευθυντής της IATA, Γουίλι Γουόλς.

Οι αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να υποστούν σωρευτικές απώλειες παγκοσμίως ύψους 51,8 δισ. δολαρίων φέτος λόγω της Covid-19 και θα παραμείνουν στο "κόκκινο" το 2022 με μειωμένες απώλειες ωστόσο στα 11,6 δισ., ανακοίνωσε σήμερα η ένωσή τους, IATA.

Αυτές οι προβλέψεις που δημοσιεύθηκαν με την ευκαιρία της Γενικής Συνέλευσης της IATA που πραγματοποιείται στη Βοστόνη (ΗΠΑ), είναι πιο απαισιόδοξες από εκείνες του Απριλίου, όταν η οργάνωση ανακοίνωσε πως ανέμενε απώλειες 47,7 δισ. δολαρίων φέτος. Η IATA αναθεώρησε επίσης προς τα πάνω τις απώλειες που υπέστησαν οι εταιρείες το 2020, στα 137,7 δισ. έναντι 126,4 δισ.

Παρά το "τεράστιο μέγεθος" της υγειονομικής κατάστασης στον τομέα των αερομεταφορών, που θα μεταφραστεί σε σωρευτικές απώλειες τουλάχιστον 200 δισ. δολαρίων από το 2020 έως το 2022, "ξεπεράσαμε σε μεγάλο βαθμό το πιο χαμηλό σημείο της κρίσης", δήλωσε ο γενικός διευθυντής της IATA, Γουίλι Γουόλς.

"Για να επιβιώσουν, οι εταιρείες μείωσαν θεαματικά το κόστος τους και προσάρμοσαν τη δραστηριότητά τους σε όλες τις διαθέσιμες ευκαρίες", όπως η ανάπτυξη των μεταφορών φορτίων, η ζήτηση για τις οποίες εκτινάχθηκε, σημείωσε. Η κατάσταση διαφέρει ωστόσο ανάλογα με τις ζώνες δραστηριότητας: οι αμερικανικές εταιρείες, που επωφελούνται από μια ισχυρή εσωτερική αγορά, θα είναι "οι μοναδικές σε θετικό οικονομικό έδαφος το 2022 με αναμενόμενο κέρδος 9,9 δισεκ. δολαρίων'', σύμφωνα με την Iata (Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών)

Από την πλευρά τους, οι ευρωπαϊκές εταιρείες, που είναι πιο εκτεθειμένες σε δίκτυα μεγάλων αποστάσεων που εξακολουθούν να έχουν προβλήματα εξαιτίας του κλεισίματος των συνόρων και των περιορισμών, θα παραμείνουν καθαρά ελλειμματικές το 2022 με προβλεπόμενες απώλειες ύψους 9,2 δισ. δολαρίων, το οποίο ωστόσο είναι κάτω από το μισό σε σχέση με το 2021 (20,9 δισ.).

Πράγματι, οι εσωτερικές αγορές στο σύνολό τους αναμένεται να φθάσουν το 2021 περίπου το 73% της ζήτησης του 2019, του τελευταίου πλήρους έτους πριν από την κρίση, και το 93% το 2022. Αντίθετα, οι διεθνείς αεροπορικές μετακινήσεις θα παραμείνουν μειωμένες, στο 22% των επιπέδων του 2019 το 2021, και στο 44% το 2022, σύμφωνα με την IATA.

Σε παγκόσμια κλίμακα, η IATA αναμένει επίσης πως 2,3 δισ. άνθρωποι θα πάρουν το αεροπλάνο το 2021 και 3,4 δισ., το 2022, "περίπου στα επίπεδα του 2014, και πολύ πιο κάτω από τα 4,5 δισ. του 2019". Ο αριθμός αυτός έπεσε στο 1,8 δισ. το 2020. "Οι άνθρωποι δεν έχασαν την επιθυμία για ταξίδια, όπως βλέπουμε στη ισχυρή ανάπτυξη των εσωτερικών αγορών. Αλλά εμποδίστηκαν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό λόγω των περιορισμών, της αβεβαιότητας και της περιπλοκότητας", είπε ο Ουόλς.

"Όλο και περισσότερες κυβερνήσεις θέλουν να βγουν από την κρίση μέσω των εμβολίων. Πιστεύουμε πως οι εμβολιασμένοι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να δουν την ελευθερία τους να περιορίζεται", επανέλαβε. Όπως είπε ο επικεφαλής της IATA, "η ελευθερία να ταξιδεύουν είναι μια καλή προτροπή ώστε περισσότεροι άνθρωποι να εμβολιαστούν. Οι κυβερνήσεις πρέπει να συνεργαστούν και να κάνουν ό,τι μπορούν προκειμένου τα εμβόλια να είναι διαθέσιμα για όλους εκείνους που το επιθυμούν."

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Καθηλώνουν όλα τα Boeing 737 MAX 9 για ελέγχους ασφαλείας oι ΗΠΑ

Η ρυθμιστική αρχή εναέριας ασφάλειας των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι η προσωρινή απαγόρευση πτήσης ισχύει για όλα τα αεροσκάφη 737 MAX 9, μέχρι να επιθεωρηθούν και να γίνουν τυχόν απαραίτητες διορθωτικές ενέργειες.
ΔΙΕΘΝΗ

Kαθηλώνει τον στόλο της των Boeing 737-9 η εταιρεία Alaska Airlines

«Μετά το αποψινό γεγονός με την πτήση 1282, αποφασίσαμε να λάβουμε το προληπτικό μέτρο της προσωρινής καθήλωσης του στόλου των 65 αεροσκαφών Boeing 737-9», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Alaska Airlines, Μπεν Μινικουτσι.