ΓΔ: 1396.75 -0.06% Τζίρος: 53.32 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:04:30 DATA
Φώτο: Shutterstock

Αποζημιώσεις από τον πρώην επικεφαλής της Audi διεκδικεί η Volkswagen

Για παραβίαση στην εκτέλεση των καθηκόντων τους κατηγορεί η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία τους Βίντερκορν και Στάντλερ, ύστερα από σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα.

Η Volkswagen θα διεκδικήσει αποζημιώσεις από τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλό της, Μάρτιν Βίντερκορν, και από τον πρώην επικεφαλής της Audi, Ρούπερτ Στάντλερ, για το σκάνδαλο με τις εκπομπές των κινητήρων ντίζελ, ανακοίνωσε σήμερα η αυτοκινητοβιομηχανία.

Συγκεκριμένα, ο γερμανικός όμιλος σημείωσε πως, έπειτα από εμπεριστατωμένη νομική έρευνα, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι Βίντερκορν και Στάντλερ παρέβησαν το καθήκον τους να είναι επιμελείς στην εκτέλεση των καθηκόντων τους, προσθέτοντας πως δεν διαπίστωσε παραβιάσεις από άλλα μέλη του διευθυντικού συμβουλίου. Ωστόσο, οι Βίντερκορν και Στάντλερ έχουν αμφότεροι αρνηθεί ότι ευθύνονται για το σκάνδαλο.

Η Volkswagen παραδέχθηκε το 2015 ότι χρησιμοποίησε παράνομα λογισμικά για να παραποιεί τα αποτελέσματα των τεστ των ντιζελοκινητήρων της στις Ηνωμένες Πολιτείες, πυροδοτώντας τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της. Το σκάνδαλο έχει κοστίσει περισσότερα από 32 δισεκ. ευρώ σε πρόστιμα, επισκευές και νομικά κόστη.

Έπειτα, ο Βίντερκορν παραιτήθηκε από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου στις 23 Σεπτεμβρίου 2015, μια εβδομάδα αφού ξέσπασε το σκάνδαλο. Περίπου τρία χρόνια αργότερα, η Volkswagen τερμάτισε το συμβόλαιο του Στάντλερ ως διευθύνοντος συμβούλου της Audi με φόντο μια ποινική έρευνα για το αν ήταν αναμιγμένος στην παραποίηση από τον γερμανικό όμιλο των αποτελεσμάτων των τεστ για τις εκπομπές αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Η Volkswagen ανακοίνωσε πως η έρευνα την οποία διεξήγαγε για το σκάνδαλο και χειρίστηκε η νομική εταιρεία Gleiss Lutz, περιέλαβε έλεγχο και επανεξέταση 1,6 εκατομμυρίου φακέλων και περισσότερες από 1.550 συνεντεύξεις.

«Το Εποπτικό Συμβούλιο της Vokswagen AG (...) τερμάτισε την έρευνα που άρχισε τον Οκτώβριο 2015 για τα αίτια της κρίσης με τα οχήματα ντίζελ και το ποιός ευθύνεται γι' αυτό», ανακοίνωσε η Volkswagen.

«Ως αποτέλεσμα, το Εποπτικό Συμβούλιο αποφάσισε κατά τη σημερινή συνεδρίασή του να διεκδικήσει αποζημιώσεις από τον πρώην Πρόεδρο του Διευθυντικού Συμβουλίου, καθηγητή Μάρτιν Βίντερκορν, και το πρώην μέλος του Διευθυντικού Συμβουλίου του Ομίλου και πρόεδρο του Διευθυντικού Συμβουλίου της AUDI AG Ρούπερτ Στάντλερ για παραβάσεις του καθήκοντός τους να είναι επιμελείς στο πλαίσιο του νόμου περί ανωνύμων εταιρειών».

Οι δικηγόροι του Βίντερκορν δήλωσαν πως ο πρώην διευθύνων σύμβουλός εξέφρασε τη λύπη του για την απόφαση του Εποπτικού Συμβουλίου και απορρίπτει τις κατηγορίες σε βάρος του, ενώ οι συνήγοροι του Στάντλερ αρνήθηκαν να σχολιάσουν.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Οριστικό λουκέτο από τα τέλη Μαρτίου μπαίνει στην Audi Βρυξελλών

Η κρίση στη μητρική Volkswagen πιέζει τον γερμανικό κολοσσό να περιορίσει τα κόστη. Ξεκινά επομένως το ριζικό πρόγραμμα λιτότητας από το μικρό εργοστάσιο στις Βρυξέλλες, το οποίο παράγει αποκλειστικά ένα και μόνο μοντέλο: το ηλεκτρικό SUV Q8 e-tron.
ΔΙΕΘΝΗ

Περικοπές μισθών κατά 10% σχεδιάζει η Volkswagen στη Γερμανία

Ο επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων της Volkswagen δήλωσε τη Δευτέρα ότι η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να κλείσει τουλάχιστον τρία εργοστάσια στη Γερμανία και να απολύσει δεκάδες χιλιάδες υπαλλήλους.
businessdaily-Blume-Oliver-Volkswagen
ΔΙΕΘΝΗ

Volkswagen: Οι κινέζικες βιομηχανίες αυτοκινήτων να επενδύσουν στην ΕΕ

Ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο προσαρμογής των σχεδιαζόμενων δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα.
ΔΙΕΘΝΗ

Ένοχος για το diesel-gate δήλωσε ο πρώην πρόεδρος της Audi

Ο Ρούπερτ Στάντλερ αναμένεται να καταδικασθεί σε ποινή φυλάκισης το πολύ δύο ετών με αναστολή και να πληρώσει πρόστιμο 1,1 εκατ. ευρώ για το σκάνδαλο παραποίησης των εκπομπών καυσαερίων που κηλίδωσε τη φήμη της αυτοκινητοβιομηχανίας.